کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۴۵۷۰
تاریخ خبر:

یک جای خالی در فهرست پرسپولیس ‌و چند گزینه

روزنامه هفت صبح | اگر گادوین منشا و کاسیانو هم پرسپولیسی شوند، این تیم در فهرست بزرگسالان خود برای فصل آینده فقط یک جای خالی خواهد داشت‌ اما اولویت پر کردن این جای خالی با کدام بازیکنان و در چه پستی باید باشد؟ با وجود هفت خرید قطعی و دو خرید احتمالی دیگر، هنوز کار پرسپولیس در بازار نقل و انتقالات تمام نشده است.

فهرست بزرگسالان پرسپولیس برای فصل آینده فقط یک جای خالی دارد که پر کردن آن نیاز به برنامه و بررسی زیادی دارد. مرور کمبودهای پرسپولیس در پست‌های مختلف می‌تواند به ما نشان بدهد که یحیی گل‌محمدی باید این یک جای خالی را به چه بازیکنی و در کدام پست اختصاص بدهد.

دروازه‌بان
با جدایی حامد لک و بازگشت بیرانوند، حالا پرسپولیس دو دروازه‌بان بزرگسال دارد. احمد گوهری هم در تیم ماندنی شده و دروازه‌بان سوم پرسپولیس قاعدتا باید دروازه‌بان جوان این تیم باشد که از تیم‌های پایه‌ای به فهرست اضافه خواهد شد و جای خالی در فهرست بزرگسالان را پر نخواهد کرد.

مدافعان
در حال حاضر نام مرتضی پورعلی‌گنجی، گئورگی گولسیانی، علی نعمتی، فرشاد فرجی، دانیال اسماعیلی‌فر و علیرضا ابراهیمی در فهرست مدافعان پرسپولیس دیده می‌شود و ظاهرا یحیی گل‌محمدی قصد دارد در فصل آینده از وحید امیری در پست مدافع چپ استفاده کند. به این ترتیب پرسپولیس در دفاع راست فعلا فقط اسماعیلی‌فر را دارد و امیری را در دفاع چپ.

البته سیامک نعمتی قبلا بارها در دفاع راست به میدان رفته و در صورت مصدومیت یا محرومیت دانیال می‌تواند در پست او به میدان برود ولی در دفاع چپ دست یحیی گل‌محمدی هنوز خالی است و به نظر می‌رسد مهم‌ترین اولویت او برای پر کردن فهرست بزرگسالان تیمش، جذب یک مدافع چپ استاندارد است. گفته می‌شود پرسپولیسی‌ها خواهان جذب امید نورافکن از سپاهان شده‌اند اما او قرارداد دارد و سپاهان که چند ستاره‌اش را به پرسپولیس واگذار کرده، به این راحتی او را از دست نخواهد داد.

او در حال حاضر بهترین مدافع چپ فوتبال ایران است که جذبش موفقیت بزرگی برای پرسپولیس خواهد بود اما احتمال رقم خوردن این انتقال اصلا زیاد نیست. پرسپولیس میلاد زکی‌پور را هم در این پست می‌خواست که با فشار هوادارانش از جذب او منصرف شد. گزینه دیگری که پرسپولیسی‌ها می‌توانند به او فکر کنند، میثم تیموری است. او سابقه بازی برای استقلال و تراکتور را دارد و فصل گذشته هم در تیم مس رفسنجان به میدان رفت.

مسعود ابراهیم‌زاده مدافع چپ ذوب‌آهن گزینه مناسبی است که می‌تواند به پرسپولیس کمک کند. هر دو بازیکن از استانداردهای کافی برای بازی در پرسپولیس برخوردارند. البته تیموری ۲۹ ساله است و ابراهیم‌زاده ۳۱ ساله و هیچ کدام از این دو نفر بازیکنان جوانی نیستند و با جذب هر یک، میانگین سنی پرسپولیس باز هم بالا خواهد رفت.

خط هافبک
میلاد سرلک، کمال کامیابی‌نیا، سروش رفیعی، امید عالیشاه، مهدی ترابی، سعید صادقی و رضا اسدی هافبک‌های پرسپولیس در فهرست فصل بعد این تیم هستند. البته قرار بود اسدی از تیم جدا شود که ظاهرا با درخواست یحیی گل‌محمدی در تیم خواهد ماند. در این خط وحید امیری و سیامک نعمتی هم می‌توانند به میدان بروند. مرور این نام‌ها نشان می‌دهد که پرسپولیس در خط هافبک کمبود چندانی ندارد.

در این تیم هافبک دفاعی، هافبک وسط، وینگر و هافبک هجومی به تعداد کافی حضور دارند و دست یحیی در این خط کاملا باز است. ضمن اینکه گفته می‌شود که او خواهان جذب محمد محبی هم شده که ۲۳ سالگی را رد کرده و اگر جذب شود نامش در فهرست بزرگسالان تیم ثبت خواهد شد.

هرچند شنیده شده که انتشار خبر علاقه پرسپولیس به جذب محبی و اقدام رسمی برای به خدمت گرفتن او بیشتر در راستای فشار آوردن به تیم‌های دیگری است که او را می‌خواهند. با این حال به نظر می‌رسد پرسپولیس نیازی به یک وینگر دیگر حتی در سطح محبی ندارد و بهتر است تمرکزش را روی تقویت پست‌های دیگر بگذارد؛ چرا که امید عالیشاه، مهدی ترابی، سعید صادقی و حتی وحید امیری نیازهای یحیی در این پست را برطرف می‌کنند.

مهاجم
با احتمال جدایی مهدی عبدی و لژیونر شدن او، حامد پاکدل فعلا تنها مهاجم حاضر در فهرست پرسپولیس است. نام عیسی آل‌کثیر به دلیل مصدومیت و عمل جراحی از لیست نیم‌فصل اول پرسپولیس خارج شده و یحیی در خط حمله خود نیاز به مهاجمان دیگری دارد. گفته می‌شود جذب گادوین منشا و کاسیانو دیاز هم قطعی است که اگر این دو بازیکن پرسپولیسی شوند، پرسپولیس در این خط هم کمبودش را جبران خواهد کرد. ضمن اینکه حتی ترابی و امیری هم توانایی بازی در این پست را دارند.

کدخبر: ۴۶۴۵۷۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Mansourov

    مگه جالی خالی هم مونده؟!