کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۸۰۲۸
تاریخ خبر:

یورش تابستانی ‌به چله زمستانی

روزنامه هفت صبح | هشدار سازمان هواشناسی درباره‌گرم شدن ناگهانی هوا‌ در‌شمال و مرکز‌ کشور و تهران و سپس سرد شدن ۹ تا ۱۴ درجه‌ای هوا ! سازمان هواشناسی دیروز با انتشار یک اخطاریه، نسبت به وزش باد شدید و افزایش متوسط دما (۵ تا ۸ درجه) هشدار داده است.

زمان آغاز این هشدار بعدازظهر روز دوشنبه، ۱۴بهمن بوده و ابتدا استان‌های گیلان، اردبیل، شرق خراسان رضوی و نیمه شرقی آذربایجان شرقی را درگیر کرده است و در روز سه‌شنبه علاوه به این مناطق، در البرز جنوبی یعنی استان‌های البرز، تهران، قم، نیمه جنوبی سمنان نیز حس شده و از روز چهارشنبه تا جمعه نیز دو استان گیلان و اردبیل با این وضعیت روبه‌رو خواهند بود .

سازمان هواشناسی دیروز با انتشار یک اخطاریه، نسبت به وزش باد شدید و افزایش متوسط دما (۵ تا ۸ درجه) هشدار داده است. زمان آغاز این هشدار بعدازظهر روز دوشنبه، ۱۴بهمن بوده و ابتدا استان‌های گیلان، اردبیل، شرق خراسان رضوی و نیمه شرقی آذربایجان شرقی را درگیر کرده است .

در روز سه‌شنبه علاوه به این مناطق، در البرز جنوبی یعنی استان‌های البرز، تهران، قم، نیمه جنوبی سمنان نیز حس شده و از روز چهارشنبه تا جمعه نیز دو استان گیلان و اردبیل با این وضعیت روبه‌رو خواهند بود و از این رو به نظر می‌رسد که آخر این هفته بهترین وقت برای سفر به نوار شمالی کشور به خصوص استان گیلان است.

البته در نظر داشته باشید که به گفته هواشناسی بر اثر افزایش دما احتمال وقوع بهمن در مناطق مستعد جاده‌‍‌ها و گذرگاه‌ها، احتمال وقوع و گسترش آتش‌سوزی در جنگل و خسارت به سازه‌های موقت و داربست‌ها وجود دارد.اما نکته مهم این است که به گفته این سازمان از روز شنبه ۱۹ بهمن ماه به طور ناگهانی، دمای هوا در ۲۷ استان کشور به شدت یعنی از ۹ تا ۱۴ درجه کاهش پیدا خواهد کرد .

همین موضوع طبق اطلاعیه شماره ۱۱ کشاورزی این سازمان باعث ایجاد خسارت به مزارع، باغات، گلخانه، دامداری، مرغداری و زنبورداری خواهد شد. به طور مثال در تهران، حداکثر دما در روز چهارشنبه، به ۱۵ درجه، در روز پنجشنبه به ۱۷ درجه و در روز جمعه به ۱۹ درجه خواهد رسید و حداقل دما در این روز نیز ۶ درجه سانتیگراد خواهد بود اما از روز شنبه، وضعیت دگرگون خواهد شد به نوعی که در روز دوشنبه آینده حداقل دمای تهران به صفر درجه و در روز بعد از آن به منفی پنج درجه سانتیگراد خواهد رسید.

کدخبر: ۳۰۸۰۲۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر