کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۹۶۰۶
تاریخ خبر:

یادداشت ‌| چه خبر؟ امروز یک نفر را کشتم

روزنامه هفت صبح، آنالی اکبری | «چه خبر؟» از آن سوال‌های بی‌خود و بی‌فایده‌ای است که هر روز میلیون‌ها بار در فضا پیچیده می‌شود. از آن سوال‌های اضافی که همه جوابش را می‌دانند:«هیچی، سلامتی.»احتمالا اگر کسی همین ۴دقیقه پیش همسایه‌اش را کشته و فرصت نکرده باشد چاقو را از قفسه سینه‌اش بیرون بکشد هم در پاسخ به رهگذری که دارد با شگفتی از جلویش رد می‌شود و می‌پرسد «چه خبر؟» جواب خواهد داد «هیچی، سلامتی.»

هیچ‌کس اخبار مهم و شنیدنی روزش را همان اول مکالمه و در پاسخ به این سوال بی‌مزه اعلام نمی‌کند. بعید می‌دانم هیچ‌وقت کسی در پاسخ به سوال «چه خبر؟» بلافاصله شنیده باشد:امروز یک نفر را کشتم. امروز یک سنگ کلیه دفع کردم. همین یک ساعت پیش خانه‌ای که همیشه عاشقش بودم را خریدم.

امروز انگشت کوچکم را همراه با هویج‌ها خرد کردم. یک ربع پیش آپاندیسم ترکید و در راه بیمارستان هستم و شاید زنده نمانم.امروز صبح همسرم را ترک کردم. امروز یک درخت کاشتم. امروز تصمیم گرفتم دیگر آن آدم قبلی نباشم،همین الان پاسپورت جعلی به دستم رسید و پنجشنبه از مرز رد خواهم شد،دیگر به من زنگ نزن، بای.

چرا بعضی از جملات و سوالات اضافی و بی‌فایده را از گفت‌وگوهای روزانه حذف نکنیم؟ دروغ های رنگ و رو رفته‌ای مثل «بزرگی‌تون رو می‌رسونم» و «از آشنایی‌تون خیلی خوشحال شدم» و «فلانی هم سلام می‌رسونه». چند سال است که تکانی به پکیج مکالمه‌های تکراری غبار گرفته‌مان نداده‌ایم؟

کدخبر: ۳۸۹۶۰۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر