کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۸۰۷۱۶
تاریخ خبر:

گل‌گهر - استقلال؛ یک اروپایی دیگر علیه ژنرال

روزنامه هفت صبح | با پایان آخرین فیفادی قبل از جام‌جهانی، لیگ‌برتر دوباره از امروز پیگیری می‌شود و حساس‌ترین و احتمالا جنجالی‌ترین بازی هفته هفتم را بین تیم‌های دوم و سوم جدول یعنی گل‌گهر و استقلال خواهیم دید. جذابیت و حساسیت این بازی به نیمکت تیم میزبان برمی‌گردد. جایی که امیر قلعه‌نویی یک بار دیگر مقابل استقلال قرار می‌گیرد و حضور یک مربی خارجی روی نیمکت استقلال، اهمیت این بازی را برای قلعه‌نویی بیشتر خواهد کرد.

آمار فاجعه‌بار ژنرال در گل‌گهر مقابل استقلال
این سومین فصل حضور قلعه‌نویی در گل‌گهر است. در دو فصل گذشته او با تیمش 5 بار به مصاف استقلال رفته که هر 5 بازی به سود استقلال تمام شده است. دو فصل پیش، استقلال با هدایت محمود فکری در سیرجان، گل گهر را 2 بر یک شکست داد و در بازی برگشت هم این استقلال بود که با هدایت فرهاد مجیدی موفق شد 2 بر صفر مهمانش را شکست بدهد.

فصل گذشته تقابل دو تیم در سیرجان با تساوی بدون گل به پایان رسید اما استفاده گل‌گهر از اریک بایناما که شرایط حضور در لیگ برتر را نداشت، باعث شد تا این بازی از سوی کمیته انضباطی 3 بر صفر به سود استقلال اعلام شود. در بازی برگشت هم که یک بازی جنجالی و پرحادثه بود، این استقلال بود که توانست مهمانش را 2 بر یک شکست بدهد. این دو تیم دو فصل پیش در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی هم مقابل هم قرار گرفتند که در پایان استقلال 2بر یک به پیروزی رسید و راهی بازی فینال شد.

البته در هر 3 بازی که در تهران برگزار شده، امیر قلعه‌نویی به شدت به داوری‌ها معترض بود و در پایان هر 3 بازی مصاحبه‌های اعتراضی شدیدی هم داشت که منجر به واکنش کمیته انضباطی هم شده بود. در واقع قلعه‌نویی در گل‌گهر هرگز نتوانسته حتی یک تساوی از استقلال بگیرد. کارنامه کلی ژنرال در برابر استقلال هم تعریفی ندارد. او تا امروز 29 بار در رقابت‌های مختلف به مصاف استقلال رفته که در این بازی‌ها 10 پیروزی، 5 تساوی و 14 باخت کسب کرده است.

قلعه‌نویی علیه اجنبی‌های استقلال
تقابل با مربیان خارجی برای امیر قلعه‌نویی همیشه حیثیتی بوده است. اگر این مربیان خارجی روی نیمکت استقلال نشسته باشند، حساسیت بازی برای ژنرال بیشتر هم خواهد شد. امشب هم یکی از همین مربیان خارجی یعنی ساپینتو رودرروی قلعه‌‌نویی قرار می‌گیرد. پیش از او، آخرین مربی خارجی استقلال که به مصاف قلعه‌نویی رفت آندره‌آ استراماچونی بود.

بازی رفت سپاهان و استقلال در اصفهان، در حالی 2-2 مساوی شد که تیم داوری مسلم‌ترین هند پنالتی تاریخ لیگ‌برتر از سوی استنلی کی‌روش را نگرفت و گل دوم و مساوی و البته آفساید سپاهان را که در دقیقه 96 به ثمر رسید، سالم اعلام کرد تا قلعه‌نویی از شکست مقابل استراماچونی فرار کند. یک فصل قبل‌تر، وینفرد شفر سرمربی استقلال بود. در بازی رفت سپاهان موفق شد میزبانش استقلال را با یک گل شکست دهد اما در بازی برگشت این استقلال بود که با گل دقیقه 96 پاتوسی پیروز شد.

در بازی برگشت لیگ هفدهم هم تقابل شفر و قلعه‌نویی که مربی ذوب‌آهن بود، در اصفهان با پیروزی 2 بر یک تیم ژنرال به پایان رسید. دو تیم دو بار هم در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان مقابل هم قرار گرفتند. ذوب‌آهن در اصفهان با یک گل پیروز شد و استقلال در تهران 3 بر یک برنده شد و به مرحله بعد صعود کرد. این تمام تقابل‌های قلعه‌نویی مقابل مربیان خارجی استقلال در ادوار مختلف لیگ برتر است. سه برد، دو باخت و یک مساوی کارنامه ژنرال مقابل مربیان اجنبی استقلال است.

و اما امشب …
شاید اگر این بازی قبل از وقفه فیفادی برگزار می‌شد، می‌توانستیم شاهد یک بازی جذاب و تماشایی از سوی دو تیم باشیم. تیم استقلال در آخرین بازی خود در نمایشی تماشایی نساجی را 3 بر یک شکست داده بود و به شدت آماده به نظر می‌رسید. گل‌گهر هم میزبانش پیکان را با یک گل مغلوب کرده بود و روند خوبی داشت.

تقابل دو تیم در آن مقطع احتمالا یکی از جذاب‌ترین بازی‌های فصل از کار در می‌آمد اما تعطیلی لیگ برتر احتمالا باعث خواهد شد تا دو تیم از شرایط ایده‌آل خود فاصله بگیرند. با این حال بعید نیست باز هم یک بازی مهیج و احتمالا پرگل انتظارمان را بکشد. دو تیم مهره‌هایی دارند که می‌توانند این بازی را تبدیل به یک نبرد دیدنی و پرحادثه کنند. در تیم میزبان، محسن فروزان، آرمین سهرابیان، کی‌روش استنلی، رضا شکاری، بایناما، شایان مصلح و مرتضی تبریزی هر کدام با انگیزه‌های فردی متفاوتی، برای این بازی لحظه‌شماری می‌کنند.

ستاره‌های استقلال مثل مهدی قایدی، محمد محبی، مهدی مهدی‌پور، عارف غلامی، آرش رضاوند و … به این بازی به عنوان یکی از آخرین فرصت‌ها برای جلب نظر مثبت کارلوس کی‌روش و رسیدن به تیم ملی و جام جهانی نگاه می‌کنند. شجاعت دو مربی هم می‌تواند به جذاب‌تر شدن این بازی کمک کند. تیم قلعه‌نویی بدون باخت در رده دوم جدول قرار دارد و استقلال با یک امتیاز کمتر، در رده سوم ایستاده است. برنده این بازی حداقل تا یکشنبه شب در صدر جدول لیگ برتر خواهد ایستاد.

کدخبر: ۴۸۰۷۱۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر