کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۴۵۳۲۰
تاریخ خبر:

گاز دادن با خودرو کوپه به نرخ خون!

هفت صبح| جدال ۸ گزینه جذاب و سریع در بازار کوپه‌های کشور نشان می‌دهد در نبود برندهای آمریکایی، سهم عمده فروش این بخش متعلق به برندهای ژاپنی و آلمانی است گرچه کره، انگلستان و ایتالیا هم در این بازار محصولات برجسته‌ای دارند.

خرید خودروهای اسپورت و ورزشی در شرایطی که بازار وارداتی ها در بدترین دوره خود از نظر استقبال قرار دارد، یک عمل منسوخ شده به حساب می‌آید! این گزاره را اغلب فعالان خودرو در گالری‌هایی که در حوالی سه خیابان سهروردی، مطهری و بهشتی فعالیت می‌کنند، تایید کرده و به آن اذعان دارند. حرفی که با توجه به اهمیت این نقطه از پایتخت و چه بسا کشور قابل اعتنا است. با این که تنوع این بخش از بازار به واسطه ورود انبوهی از محصولات روز جهان در فاصله سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ نسبتا قابل توجه است، اما همچنان بهای بالای این قبیل خودروها سدی بر سر راه دستیابی علاقمندان جوان خودرو به محصولات کوپه است. ما اینجا در یک گزارش آماری سعی کرده‌ایم دسته بندی جدید و جالبی از بازار خودروهای اسپورت را ارائه کنیم. نکته‌ای که لازم است خریداران این کلاس بدانند، ارزش هر ثانیه و دهم ثانیه شتاب کمتر است که بابت آن البته باید بهای سنگینی پرداخت کنند به طوری که حدود ۱۰۰۰ میلیون تومان برای یک خودرو با شتاب کمتر از ۵ثانیه باید خرج کرد اما اتومبیل‌های سریع با شتاب صفر تا ۱۰۰کیلومتر ۶ تا ۷ ثانیه، بهایی بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان قیمت دارند. هشت رقیب متفاوت اینجا گرد آمده‌اند تا در رده قیمتی ۲۵۰ تا ۱۲۵۰ میلیون تومان توانمندی‌های خود را ثابت‌ کنند. ببینیم بهترین و سریع‌ترین خودرو کوپه کشور کدام مدل و ساخت چه شرکتی است؟

فولکس بیتل کوپه / هیوندای ولوستر
طرف آلمانی با بهایی نزدیک به دو برابر، سریع تر و خاص‌تر از ولوستر است گرچه هردو با فرمی شبیه به هم، ابعادی مشابه دارند. بیتل مجلل‌تر و کمیاب‌تر اما پرخرج‌تر است و کلا هزینه نگهداری‌اش بالاست. ولوستر اما با اندکی تغییر و ارتقا می‌تواند همان کارهایی که بیتل انجام می‌دهد را در سطحی پایین تر انجام دهد ضمن اینکه مصرف سوخت کمتری داشته و هزینه‌ای نصف یک بیتل آلمانی روی دست شما می‌گذارد.

گنجایش
۴نفر / ۴نفر
امتیاز ایمنی یوروانکپ
۵ ستاره / ۴ستاره
بیشترین سرعت
۲۳۵ ستاره / ۲۱۰ ستاره
شتاب
۷ ثانیه / ۱۰ ثانیه
قدرت موتور
۲۰۰ / ۱۳۸
مصرف سوخت
۷٫۷ ستاره / ۷ ستاره
قیمت
۴۵۰ میلیون / ۲۵۰ میلیون

هیوندای جنسیس کوپه/ تویوتا GT86
از پرفروش‌ترین محصولات بخش پایینی بازار که در مقطع فعلی با بهای ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان قابل خرید بوده و دقیقا رقیب هستند و از قضا مشخصات نزدیکی دارند. با اینکه فاصله قدرت دو خودرو حدود ۱۰۰اسب بخار است اما وزن سبک تویوتا و وزن سنگین هیوندای باعث شده در یک ردیف قرار گیرند. عمده کارشناسان این کلاس معتقدند جنسیس روحی آمریکایی دارد و به محصولاتی همچون موستانگ شبیه است.

گنجایش
۴نفر / ۴نفر
امتیاز ایمنی
۴ ستاره / ۴ ستاره
بیشترین سرعت
۲۴۹ / ۲۳۸ ستاره
شتاب
۶٫۱ / ۷٫۶
قدرت موتور
۳۰۶ / ۲۰۰
مصرف سوخت
۹٫۵ لیتر / ۸٫۵ لیتر
قیمت
۳۶۰ میلیون / ۲۹۰ میلیون

پورشه ۷۱۸ باکستر S / ب.ام.و Z4 35i
پورشه لوکس‌تر و جذاب‌تر و پرفروش تر است و به غیر از طراحی گیرا، از قضا هندلینگ بهتری دارد. ب.ام.و هم با وجود موتور حجیم ۶سیلندر و ۳لیتری کیفیت سواری قابل اعتنایی داشته و البته نصف پورشه قیمت دارد. پورشه که یک سروگردن از زد۴ بالاتر است، به جای استفاده از موتوری حجیم و سنگین، روی یک نسخه ۲لیتری قدرتمند کار کرده که از قضا برگ برنده این خودرو در کلاس خود می‌باشد.

گنجایش
۲نفر / ۲نفر
امتیاز ایمنی
۴ ستاره / ۳ستاره
بیشترین سرعت
۲۷۵ / ۲۶۰
شتاب
۴٫۶ / ۵٫۱ ثانیه
قدرت موتور
۳۵۰ / ۳۴۰
مصرف سوخت
۷٫۵ لیتر / ۹ لیتر
قیمت
۱۱۰۰ میلیون / ۶۵۰ میلیون

آلفا رومئو ۴c / لوتوس الیزه ۲۲۰ کاپ
هردو به تعدادی کمتر از ۱۰۰ دستگاه در ایران حضور دارند اما جزو محبوب‌ترین خودروها در فضای مجازی بوده به طوری که روزانه حجم زیادی عکس و ویدئو از حرکات این دو خودرو در صفحات اینستاگرامی وطنی منتشر می‌شود. وزن سبک دو خودرو که کمتر از ۹۰۰کیلوگرم بوده موجب شده تا به مدد موتورهای کوچک، هم هزینه نگهداری خودروها کاهش یافته و هم شتابی بالا به دست آید.
.

گنجایش
۲نفر / ۲نفر
امتیاز ایمنی
۵ ستاره / ۵ستاره
بیشترین سرعت
۲۹۰ / ۲۸۰ ستاره
شتاب
۴٫۲ / ۴٫۵
قدرت موتور
۲۴۰ / ۲۱۷
مصرف سوخت
۹٫۸ لیتر / ۱۰ لیتر
قیمت
۱۲۵۰ میلیون / ۱۲۰۰ میلیون

کدخبر: ۲۴۵۳۲۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر