کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۳۷۹۶۴
تاریخ خبر:

کلکسیون ماشین‌های جرمی کلارکسون؛ آقای منتقد عاشق آلفارومئو است

هفت صبح| خرید اتومبیل در تعداد و انواع انبوه و متنوع یکی از سرگرمی های اقشار مرفه و افراد محبوب و موفق و ثروتمند است و بارها از سوی رسانه‌های داخلی و خارجی دست‌مایه گزارش‌های جذاب شده است. این بین تفاوت‌های بسیاری در کلکسیون اتومبیل‌های یک شیخ اماراتی با یک مولتی میلیاردر غربی وجود دارد. حال اگر بخواهیم درباره کلکسیون خودروهای عجیب یکی از مشهورترین مجریان و روزنامه‌نگاران حوزه خودرو حرف بزنیم حتما سوژه‌ ما جذاب‌تر می‌شود. جرمی کلارکسون که از مدت‌ها قبل در بین اهالی خودرو به عنوان یک مجری بذله گو، متفاوت و کاربلد شناخته می شود، سوژه‌ امروز ماست که با داشتن کلکسیونی متشکل از ۳۰ خودرو مختلف که بهایی بالغ بر ۲٫۵ میلیون دلار دارند، دارای مجموعه متنوعی از اتومبیل‌های شهری و اسپورت و خانوادگی است. جرمی کلارکسون که به نفرت از برندهای انگلیسی به ویژه روور و نیز اتومبیل‌های ساخت تسلا مشهور است، خودروسازان ایتالیایی را بسیار دوست دارد. جمله معروفی از وی هست که می گوید عاشق اتومبیل‌ و سرعت نیستی اگه هنوز آلفا رومئو سوار نشده ای! ما از بین انبوهی از خودروهای او سراغ اتومبیل‌های مشهورتر رفته‌ایم که اغلب در بازار ایران هم حضور دارند و کیفیت خاصی را از خود ارائه می‌کنند. ببینیم جرمی کلارکسون که روی همه خودروها عیب و ایراد می‌گذارد، خود چه اتومبیل‌هایی سوار می‌شود.

جرمی قبل از محبوبیت
مجری انگلیسی قبل از معروف شدن دو خودرو اقتصادی و چند اتومبیل برجسته خریده است. اولین اتومبیل وی یک فورد ۱۶۰۰کورتینا سدان بوده که با سقف چرمی مشکی و رنگ نقره‌ای، امروزه بهایی کمتر از ۷هزار دلار دارد. وی البته بعد از این خودرو یک فولکس شیروکو می‌خرد که جزو اتومبیل‌های هاچ بک اسپورت عصر خود بوده و کیفیت ساخت خوبی دارد. در عین حال وی تا قبل از دهه ۹۰ میلادی چهار اتومبیل مشهور فورد اسکورت RS کاثورث آبی رنگ، ب.ام.و ۳٫۰CSL سفیدرنگ و مسابقه ای، آلفا رومئو GTV6 نقره ای رنگ و یکمرسدس بنز اس۶۰۰ سری گروسر به رنگ سبز می‌خرد. ارزش مجموع این چند خودرو باغ بر ۴۰۰ هزار دلار است.

خودروهای امروزی جرمی کلارکسون:

۱
تویوتا لندکروزر
این اس‌یووی ژاپنی سفید رنگ در چند نسل مختلف اتومبیل خانوادگی جرمی بوده و فعلا هم یک نمونه سفیدرنگ آن هر هفته به مشهورترین مجری برنامه‌های معرفی خودرو در جهان سرویس می‌دهد. جرمی در توضیح چرایی استفاده از لندکروزر به ایمنی مناسب اتاق، جاداری و توانمندی آفرود اشاره کرده است.

۲
ولوو ایکس‌سی۹۰
در سه نسل مختلف این اتومبیل به عنوان خودرو روزمره جرمی کلارکسون خدمت کرده و هنوز هم مورد پسند این مجری انگلیسی است. جرمی همواره از طراحی، راحتی و ایمنی بالای شاسی‌بلند ایکس‌سی۹۰ ستایش کرده و این خودرو را بهتر و برتر از بسیاری محصولات آلمانی و آمریکایی می‌داند. جدیدترین مدل از سری ایکس‌سی۹۰ به رنگ نوک مدادی بوده و در بالاترین رده تجهیزاتی خود به کلارکسون تحویل شده است.

۳
فولکس واگن گلف GTI
جرمی این ماشین را عاشقانه دوست دارد. گلف GTI که سالهاست لقب سریعترین هاچ بک جهان را یدک می‌کشد، یکی از جدیدترین خودروهای کلکسیون جرمی است که با رنگ قرمز بارها توسط وی در مجامع عمومی مورد استفاده قرار گرفته است. جالب است بدانید همین نسخه از گلف در ایران ۷۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

۴
دو بنز SLK و CLK با تیونینگ AMG در لیست اتومبیل‌های مورد علاقه جرمی کلارکسون جایگاه برجسته‌ای دارند. نسخه CLK که مشکی است، ۱۴۰ هزار دلار و مدل SLK که جدیدتر و از سری ۲۰۱۴ است حدود ۶۵ هزار دلار قیمت دارد.

۵
رنجروور
این مستندساز اروپایی دو رنجروور قدیمی و جدید دارد که هردو بسیار خاص هستند. یکی از آنها نسخه ۲۰۰۹ اوور فینچ است و دیگری در مراسم یک میلیونمین رنجروور تولید شده در تاریخ به وی اهدا شده است. این خودرو نیز به صورت پیوسته مورد استفاده جرمی کلارکسون می‌باشد.

خودروهای اسپورت لوکس قدیمی
جرمی خودروهای اسپورت زیادی را امتحان کرده اما گویا تنها به این پنج خودرو دهه نودی دل بسته است. وی که یک آستون مارتین ویراژ مدل ۱۹۹۲ با رنگ خاکستری تیره و قیمتی بالغ بر ۹۰ هزار دلار دارد، در کلکسیون خود از پورشه ۹۱۱ کاررا آبی رنگ، یک لوتوس ۱۱۱S زرد رنگ که آن را به همسرش هدیه داده، یک فراری F355 جی‌تی‌اس قرمز رنگ که عاشقانه دوستش می‌دارد، و البته ب.ام.و Z1 لیموئی بهره برده و بابت خرید این خودروها پانصد هزار دلار هزینه کرده است.

سوپر اسپورت‌های جدید جرمی کلارکسون
یکی از سخت‌پسندترین انسان‌های کره زمین در بخش انتخاب خودرو، به این پنج اتومبیل به شدت علاقه دارد. جرمی سخت فراری ۴۵۸ ایتالیا را دوست دارد و یک نسخه قرمز رنگ این خودرو را مدت‌هاست استفاده می کند. جرمی همچنین نسخه‌ای از فورد جی‌تی ۲۰۰۸ که اولین بار پس از بازطراحی با آن تست شتاب گرفت را از شرکت فورد خریداری کرده است. جرمی همچنین یک نسخه نقره‌ای رنگ از مرسدس بنز SLS ای‌ام‌جی را هم مورد استفاده قرار می‌دهد که قیمت گزافی دارد و در ایران نسخه‌های معدود آن بالای ۸ میلیارد تومان قیمت دارند. این مجری مشهور همچنین مک لارن ۶۷۵LT و لامبورگینی گالاردو اسپایدر را به شدت دوست می‌دارد و آنها را در کلکسیون خودروهای خود نگهداری می‌کند.

کدخبر: ۲۳۷۹۶۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر