کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۷۴۳۵
تاریخ خبر:

کلاغ ‌‌بهرام بیضایی و زوج‌ لوس‌ تهرانی‌!

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | شنبه ۵ آذرماه ۱۳۵۶٫ صفحه اول تحت‌الشعاع مرگ ناگهانی منوچهر اقبال از مهم‌ترین سیاستمدارهای دوره پهلوی است که در ۶۸ سالگی پس از گرفتن دوش در خانه، ‌دچار سکته قلبی شده‌است. آخرین منصب او ریاست شرکت نفت بوده است. او در دهه سی، سه سال و نیم نخست‌وزیر محمدرضا بود. یک صفحه کامل از روزنامه به مرور فعالیت‌های سیاسی او اختصاص دارد.ایران اعلام کرده برای توسعه صنایع مخابراتی و کشاورزی و چند حوزه دیگر،‌۹۰۰ میلیون دلار از منابع خارجی وام خواهد گرفت.

تله سی‌یژ پیست اسکی دیزین دیروز یک ساعت و نیم از کار افتاده و اسکی بازها در هوا معلق مانده بودند. پای باغبانباشی دونده مشهور کشورمان در یک سانحه رانندگی شکسته و وزیر بهداری یعنی شیخ الاسلامی شخصا پای این قهرمان قدیمی را معاینه کرده است. ایران بازی سرنوشت ساز را در تهران از استرالیا برده و مستقیم و بدون نیاز به نتیجه بازی آخر مقابل کویت راهی جام‌جهانی شده است. بازی خوب ایران را نتیجه رجز خوانی‌های ماریو زاگالو مربی تیم کویت دانسته‌اند.

به هرحال سانتر زیبای علی پروین با نوک پای غفور جهانی به گل تبدیل شده است.عکس بسیار زیبایی هم از این صحنه چاپ شده که به ضرس قاطع از دسترسی عکاسان فعال فوتبال ایران به دور است. در گزارش این پیروزی بزرگ مقداری چاپلوسی خاص نویسنده ورزشی اطلاعات هم لحاظ شده؛ جایی که گفته نارضایتی ولیعهد از بازی ایران مقابل هنگ کنگ از دلایل پیروزی ایران بوده است. عین جملات را برایتان نقل می‌کنم:

والاحضرت علاوه بر توجه مستقیم و تاثیری که با حضور در هر مسابقه بر بازیکنان داشتند غافل از توصیه‌های بجا و مفید هم نبودند و ‌تردید نباید کرد که فرمایشات و توصیه‌های ایشان پس از دیدار ایران و هنگ‌کنگ و ابراز نارضایتی از کار تیم درآن روز یکی از علل عمده‌ای بود که تیم ایران را به یک بازی هجومی و راضی‌کننده مقابل استرالیا تهییج کرد.» رضا پهلوی در آن دوران ۱۶ساله بوده است!

در صفحه ۲۰ خانواده‌ای معرفی شده‌اند که ۲۰ نفر از اعضای آنها پزشک هستند. خانواده حکیمیان و خانواده منتسب به آنها یعنی نظری. در صفحه ۲۱ محمد ابراهیمیان منتقد روزنامه نقدی ستایش‌آمیز بر فیلم کلاغ از بهرام بیضایی نوشته است. در صفحه سینما سروکله یک فیلم ایرانی جدید در اکران پیدا شده با نام کلام حق با بازی بیک ایمانوردی و آرام. در فضای تئاتر تهران، ‌کارهایی به کارگردانی رکن‌الدین خسروی،‌سیاوش طهمورث،‌ آربی آوانسیان،‌مجد آبادی و علاالدین رحیمی در حال اجرا هستند.

سوسن تسلیمی هم در نمایش خواهر من باغی است با حصار بازی می‌کند. دو تا فیلم کلاسیک امشب از تلویزیون پخش می‌شود. بانی لیک گم شده از اتو پرمینجر و فیلم تبردار ساخته ویلیام ولمن. فرداشب هم نمایش تلویزیونی گربه روی شیروانی داغ با بازی رابرت واگنر،‌ناتالی وود و لارنس الیویه پخش خواهد شد.

در صفحه حوادث گزارش شده که یک‌سری دست و پای چال شده در روستای قلعه ماجوق از شهرستان ماکو کشف شده که پلیس مداخله کرده و از چهل تن از اهالی روستا بازپرسی کرده و در نهایت جنایتی کشف نشده و اهالی شهادت دادند که این دست و پاها مربوط به فیلمبرداری فیلم سینمایی ملکوت بوده! پلیس هم دستور چال کردن دست و پاهای بی‌صاحب را صادر کرد! در اتفاقی جالب مردی از همسرش خدیجه شکایت کرده .

چرا؟چون زن اعتصاب غذا کرده که همسرش باید یک زن دوم بگیرد! از قرار این زوج بچه‌دار نمی‌شوند و حتی سفرشان به اروپا برای معالجه ناباروری زن بی‌نتیجه بوده و حالا خدیجه سی ساله برای مجبور کردن شوهرش به گرفتن زن دوم اعتصاب غذا کرده! لقب لوس‌ترین زوج را به خدیجه و شوهرش اعطا می‌کنیم.

کدخبر: ۴۲۷۴۳۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر