کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۹۵۲۷
تاریخ خبر:

کلاس آنلاین‌ با‌طعم نوستالژی گچ و تخته‌ سیاه

روزنامه هفت صبح، تیرداد هاشمیان | قبل از اینکه کرونا به گلوی دنیا چنگ بیندازد، ندیده بودم یک جلسه صبحگاهی سر وقت برگزار شود. در دوران دانشگاه هم همیشه یکی دو نفر دیر به کلاس می‌رسیدند و همیشه توجیهی در کار بود؛ چیزهایی مثل گیر کردن درترافیک، شلوغی مترو، خراب شدن ماشین و… هفته گذشته دعوتنامه‌ای برای حضور در یک جلسه آنلاین به دستم رسید که ساعت شروع آن هشت صبح بود. قبول کنید حتی قبل کرونا هم برگزاری جلسه آنلاین در چنین ساعتی، احتمالا می‌توانست برای تنبیه کردن افراد حاضر در جلسه برنامه‌ریزی شده باشد. وقتی دعوتنامه را در ایمیلم دریافت کردم و ساعت جلسه را فهمیدم، چیزی در دلم تکان خورد، خون با شدت بیشتری توی رگ‌هایم جریان پیدا کرد و به خودم گفتم حتما می‌توانم برای غیبت در این جلسه بهانه‌ مناسبی پیدا ‌کنم! در ایمیل ارسال شده لینک اتصال و کلمه دانا پلاس به‌طور واضح مشخص شده بود.

بیشتر بدانید| داناپلاس پلتفرمی جهت برگزاری کلاس‌های آنلاین، جلسات‌ کاری و وبینار است. این پلتفرم با فراهم‌کردن امکاناتی مثل در اختیار قراردادن API به سازمان‌ها و مراکز آموزشی، تخته‌سیاه و سفید، ابزارهای نوشتاری، ایجاد کلاس‌های زیرمجموعه، برگزاری نظرسنجی و کوئیز و به اشتراک‌گذاری انواع فایل و بسیاری امکانات دیگر کلیه نیازهای حوزه‌های مختلف آموزش آنلاین به‌خصوص برای مدارس و مراکز آموزشی را در این زمینه تامین می‌کند.

یک: محل برگزاری جلسه‌ و پیدا کردن آن اولین تکنیک برای پیچاندن جلسه است اما وقتی دعوتنامه جلسه آنلاین، به لینک اتصال مزین شده، باید بیشتر از گذشته روی خلاقیت خودتان اتکا کنید. وقتی روی لینک جلسه آنلاین کلیک کردم، یک صفحه شیک و مجلسی جلویم باز شد که عنوان جلسه با فونت بزرگ و خوانا آن بالا نوشته شده بود. تقریبا مطمئن شدم این‌بار با حریفی قدر روبه‌رو هستم. میزبان فکر همه‎‌چیز را کرده بود. شرط می‌بندم پیش خودشان فکر کرده بودند شرکت‌کنندگان در جلسه، نه دردسر ترافیک را دارند و نه باید برای پیدا کردن جای پارک تلاش کنند. پس می‌توان از همان ساعت هشت شیره مغزشان را کشید!

با اینکه برای ورود به جلسه کلیک کردن روی همان لینک کافی بود، در سایت ثبت‌نام کردم تا برای خودم یک حساب کاربری جداگانه بسازم. شناخت دشمن بهترین راه برای شکست دادنش است! نه؟ مراحل ساخت اکانت در دانا پلاس ساده است؛ تنها باید یک ایمیل یا شماره موبایل وارد کنید، برای حساب کاربری رمز ورود بگذارید و… همین! حتی کاربران ایرانسل قادر هستند میان‌بر بزنند و با واردکردن شماره موبایلشان از آن به‌عنوان نام کاربری استفاده کنند. در این حالت رمز ورود یکبار مصرف به‌شکل پیامک برایتان ارسال خواهد شد. برای برگزاری کلاس آنلاین یا جلسه آنلاین در دانا پلاس می‌توانید یکی از پلن‌های موجود را انتخاب کنید. دانا پلاس این پلن‌ها را با وسواس و دقت زیادی فراهم کرده و اجازه می‌دهد با توجه به نوع جلسه آنلاین یا سطح مورد نیاز برای برگزاری کلاس آنلاین دست به انتخاب بزنید.

‌بیشتر بدانید| دانا پلاس برای برگزاری کلاس آنلاین پلن‌های مختلفی در نظر گرفته است؛ مدارس، دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌ها می‌توانند با توجه به نیازهایشان جلسات و کلاس‌های خود را در این پلتفرم برگزار کنند. در ساده‌ترین حالت ممکن، امکان برگزاری کلاس و جلسه آنلاین رایگان وجود دارد. این پلن برای حضور پنج نفر به‌شکل همزمان به‌مدت حداکثر ۱۰ ساعت طراحی شده است اما اگر قصد برگزاری کلاس آنلاین برای تعداد بیشتری را دارید یا فکر می‌کنید ممکن است به امکانات بیشتری نیاز داشته باشید، پلن‌هایی با تعداد ۱۰ تا ۵۰ نفر شرکت‌کننده در دسترس خواهد بود. هزینه برگزاری کلاس آنلاین در این حالت حداقل ۲۶ هزار تومان و حداکثر ۱۶۱ هزار تومان خواهد بود.

دو: روز موعود فرا رسید؛ اگر بخواهم صادق باشم باید بگویم تقریبا فراموش کرده بودم جلسه‌ای وجود دارد. از جمله مزایای دورکاری این است که می‌توانید تا هروقت دلتان خواست بخوابید اما داناپلاس خیال تسلیم شدن نداشت. چند دقیقه مانده به ساعت هشت، گوشی موبایلم صدا داد! ظاهرا اگر قبل ارسال دعوتنامه برای شرکت‌کنندگان ساعت جلسه را در نرم‌افزار اوت‌لوک ست کنید، آنها در پاسخ باید آمادگی خود را برای حضور در جلسه اعلام کنند. این کار باعث می‌شود یک رویداد در تقویم گوشی افراد ثبت شود و قبل از شروع جلسه یا برگزاری کلاس آنلاین، به‌طور خودکار موضوع را به آنها یادآوری کند.

دانا پلاس برای کسی که قصد برنامه‌ریزی یک رویداد، جلسه یا کلاس آنلاین را دارد، امکانات بیشتری فراهم می‌کند. پس از ثبت و انتخاب عنوان، نوبت به دعوت حاضران می‌رسد. پس از ایجاد جلسه جدید باید روی آیکن کپی در قسمت انتهایی جلسه مورد نظر کلیک کرده و لینک عمومی کپی شده را با دیگران به اشتراک بگذارید. برای مدیریت و دعوت افراد به جلسه‌های خصوصی امکانات بیشتری موجود است. مثلا می‌توانید شرکت‌کنندگان را به‌شکل دستی دعوت کنید یا اگر تعداد افراد زیاد باشد، لیست آنها را با کمک یک فایل نرم‌افزار اکسل اضافه کرده و در پایان لینک فعالسازی را با ایمیل یا پیامک برایشان بفرستید.

‌بیشتر بدانید| وبینار دانا پلاس علاوه بر قابلیت‌های معمول، امکان ضبط رویداد و جلسه را نیز فراهم می‌کند. در این حالت می‌توان با پرداخت حداقل ۱۴۵ هزار تومان و حداکثر ۳۴۵ هزار تومان تعداد ۵۰ تا ۱۵۰ شرکت‌کننده را به وبینار دعوت کرد.

سه: به‌عنوان یک بازنده می‌توان شکست را قبول کرد و کنار کشید اما بعضی بازنده‌ها تصمیم می‌گیرند آنچه شکست‌شان را رقم زده، بهتر بشناسند. در حالی که سه نفر به‌صورت همزمان با وب‌کم روشن برای بقیه سخنرانی می‌کردند، ترجیح دادم با امکانات و قابلیت‌های دانا پلاس سروکله بزنم. برگزارکننده جلسه یا معلم قادر است کلاس‌ آنلاین یا جلسه آنلاین را برنامه‌ریزی کند، امکان اسال ویدئو و عکس را دارد و از همه عجیب‌تر به چیزی دسترسی دارد که کاملا مشابه تخته‌سیاه در کلاس‌های واقعی طراحی شده و از این نظر دانا پلاس تجربه‌ای متفاوت نسبت به سایر پلتفرم‌های برگزاری کلاس‌ آنلاین ارائه می‌دهد. برای استفاده از تخته‌سیاه دانا پلاس کافی است ماوس را روی تخته سیاه بکشید یا دستت‌تان را روی آن تکان دهید. هرچند خبری از بوی نوستالژیک گچ و خاک نیست اما افراد حاضر در کلاس می‌توانند چشم‌هایشان را ببندند و خودشان را در یک کلاس واقعی تصور کنند. یک یادآوری شیرین از سال‌های مدرسه، معلم، گچ و تخته‌سیاه!

بیشتر بدانید| دانا پلاس به اندازه یک پلتفرم‌ برگزاری کلاس آنلاین خارجی (حتی بیشتر) کارآیی دارد اما چیزی که می‌تواند شما را به استفاده بیشتر از آن تشویق کند، نیم‌بها بودن حجم ترافیک مصرف اینترنت برای برگزارکننده و شرکت‌کنندگان در جلسه است. بالاخره با یک سایت ایرانی طرف هستیم و ترافیک آن طبق قانون نیم‌بها محاسبه می‌شود!

چهار: دانا پلاس برای سازمان، مراکز آموزشی و مدرسه‌ها فوق‌العاده است؛ احتمالا بعد از کرونا هم خیلی‌ها روال کلاس‌های آنلاین را ادامه دهند و رونق این بازار هر روز بیشتر از قبل شود. دانا پلاس امکانی را با عنوان دراختیار قراردادن API ایجاد کرده که به کمک آن مدارس و آموزشگاه‌ها می‌توانند سیستم مدیریت آموزشی‌شان را به سیستم برگزاری کلاس آنلاین دانا پلاس متصل کرده و تجربه‌ای تازه برای استفاده از امکاناتی مثل برگزاری امتحانات آنلاین، تکالیف، پروژه‌ها، کارگاه‌های آموزشی، پنل‌های اختصاصی دانش‌آموزان و معلمان رقم زد. در این حالت بدون صرف هزینه برای ایجاد زیرساخت‌های آموزش آنلاین در مدارس و دانشگاه‌ها، با اتکا به دانا پلاس می‌توان سیستم‌های آموزشی را یکپارچه کرد و از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات دانا پلاس در مدارس و آموزشگاه‌ها استفاده کرد.

کدخبر: ۳۹۹۵۲۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر