کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۳۵۸۹
تاریخ خبر:

کشور خود مختار تگزاس؛ ‌بایدنِ متقلب، ترامپِ قربانی

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی |‌ تگزاس، جنوبی‌ترین ایالت آمریکاست که بیشترین قسمت از مرز مشترک این کشور با مکزیک نیز در این ایالت واقع شده است. تگزاس با بیش از ۲۹میلیون نفر جمعیت دومین ایالت آمریکا هم از منظر جمعیت و هم از منظر وسعت است. این ایالت با ۳۸ رای الکترال یکی از مهمترین ایالت‌ها در انتخابات به شمار می‌رود. البته در قرن اخیر تگزاس به طور سنتی پایگاه حزب جمهوری‌خواه است و بخش قابل توجهی از حامیان این حزب در تگزاس را می‌توان در زمره حامیان افراطی این حزب جای داد. یکشنبه گذشته نشست ایالتی ۲۰۲۲ حزب جمهوری‌خواه در تگزاس کار خود را آغاز و ظرف ۳ روز به پایان رساند.

در این ۳ روز و با سخنرانی افرادی بسیار، پیشنهادهای مختلف به رای‌گیری گذاشته شد و در نهایت در روز چهارشنبه، جمع‌بندی و مصوبات این نشست طی یک بیانیه منتشر شد. مثل همیشه این بیانیه مملو از آمال و آرزوهای بخش افراطی و تندروی حزب جمهوری‌خواه است که هرچند بر انجام آن تاکید موکد شده است اما هیچ‌وقت عملیاتی نمی‌شود و به بار نمی‌نشیند‌ و تنها هدف و منظور آن، جلب رضایت حامی افراطی حزب است. این بار زبان این بیانیه بیش از حد تند و خشن بود و مطالبی در آن منعکس شده بود که موجباب تعجب همه و خنده بعضی از خوانندگان را فراهم ساخت.

‌بایدنِ متقلب، ترامپِ قربانی
اعضای تگزاسی حزب جمهوری‌خواه در این بیانیه جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا که بالاترین میزان رای در تاریخ را کسب کرده است، رئیس‌جمهور موقت و غیر قانونی ایالت متحده آمریکا نامیدند که با تقلب، دروغ و دزدیدن آرای مردم این کشور، کاخ سفید را تصاحب کرده است. آن‌ها دونالد ترامپ را نیز پیروز حقیقی رقابت‌ ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ و قربانی بازی‌های کثیف سیاسی حزب دموکرات معرفی کردند. گفتنی است آن‌ها نتایج شمارش آرا در ۵ ایالت کلیدی را مخدوش و در تضاد با قانون می‌دانند و معتقدند پس از پایان زمان رای‌گیری تعدادی برگه رای به نام جو بایدن به صندوق‌ها اضافه شده است تا نام او به عنوان نامزد پیروز این ۵ ایالت کلیدی اعلام شود.

‌ممنوعیت سقط جنین
در این بیانیه از تصویب ممنوعیت سقط جنین در تگزاس خبر به میان آمده است. گفتنی است تگزاس یکی از مذهبی‌ترین ایالت‌ها در زمینه احکام و دستورات دینی است و همواره در این ایالت بر سر مسائلی که از هر جهت در تضاد با آموزه‌های دینی طبقه‌بندی می‌شوند جنگ و جدال بر پا بوده است.

صادرکنندگان این بیانیه مصوب کرده‌اند که سقط جنین در این ایالت را خدا ممنوع کرده است و بهتر است در مدارس به جای تبیین و توضیح قوانین ضاله‌ای مانند حق سقط جنین زنان، به فرزندانمان بیاموزیم که حیات موهبتی است که خداوند متعال پیش از تولد به جنین داخل رحم مادر اعطا کرده است و هیچ قانونی حق از بین بردن حیات یک جنین متولد نشده را ندارد. با مداقه در اظهارات اعضای این نشست می‌توان دریافت که آن‌ها علاوه بر موضوع حق سقط جنین، از رشد زنان در جامعه و تصدی مشاغل اصلی توسط آن‌ها در عذاب به سر می‌برند و آرزو دارند بتوانند زمان را به چند دهه قبل که زنان شهروند درجه ۲ به شمار می‌رفتند.

‌نه به همجنس‌گرایی
در این بیانیه آمده است که همجنس‌گرایی یک عارضه غیرمعمولی برای تگزاسی‌هاست و البته این عارضه یک سبک زندگی غیرپذیرش برای آن‌هاست. اعضای حزب جمهوری‌خواه در تگزاس خواستار لغو قانون ازدواج هم‌جنس‌گرایان، مصوب سال ۲۰۱۵ شدند و اعلام کردند که اگر جنسیت فردی در زمان تولد با جنسیت روانی او تطابق ندارد باید با کسب مجوز، جراحی تطابق جنسیت انجام دهد و در غیر این صورت ازدواج دو مرد یا دو زن با هم قابل پذیرش نیست.

‌اسلحه برای همه
سناتورهای مجلس سنا پس از ۳۰ سال در یک اقدام فراحزبی اولین قدم برای کنترل و اصلاح قانون خرید و به کارگیری سلاح در کشور را مورد بررسی قرار می‌دهند. در این قانون فروش سلاح به افراد کمتر از ۲۱ سال و همچنین افرادی که سابقه خشونت دارند و ازدواج کرده‌اند یا بدون ازدواج با شخصی به طور مشترک زندگی می‌کنند مورد بررسی قرار می‌گیرد. ایالت تگزاس مانند هر ایالت دیگری در آمریکا ۲ سناتور در مجلس سنا دارد؛ تد کروز و جان کورنین.

‌تد کروز حامی سفت و سخت مسلح کردن همه آمریکایی‌هاست و جان کورنین از سناتورهای جمهوری‌خواهی است که نامش در فهرست حامیان این لایحه به چشم می‌خورد. از این رو جان کورنین در زمان سخنرانی خود در این نشست توسط حضار هو شد. تگزاسی‌های حزب جمهوری‌خواه در این نشست با اشاره به اینکه دفاع و حراست از جان و مال افراد سن و سال نمی‌شناسد، اعلام کردند که باید شرایط خرید اسلحه برای همه، از جمله افراد کمتر از ۲۱ سال نیز فراهم شود‌. آن‌ها مسلح شدن همه افراد جامعه را عاملی بازدارنده در جهت کاهش جرم و جنایت می‌دانند و از این رو لب به انتقاد از مجلس سنا و سناتور جان کورنین گشودند.

نه به طرح‌های بایدن
در این نشست قانون انرژی‌های پاک بایدن که بر اساس آن بخش قابل توجهی از ناوگان حمل و نقل عمومی و خودروهای شخصی باید تا سال ۲۰۳۵ الکترونیکی شوند، ناکارآمد و مخالف آزادی‌ انتخاب افراد دانسته شد و بر این اساس مصوب شد هر فردی می‌تواند هر وسیله‌ای را که از هر نوع سوختی برای حرکت استفاده می‌کند انتخاب و با آن سفر کند.

آن‌ها همچنین اختیار دولت برای تعطیلی کسب و کارهای مختلف در شرایط اوج‌گیری دوباره کرونا را سلب کرده و اعلام کردند وجود هر شغلی برای جامعه حتی در دوره همه‌گیری ضروری و حیاتی است. به علاوه آن‌ها اعلام کردند که دولت حق و اختیار وضع قوانین سختگیرانه جدید در حوزه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمان اوج‌گیری دوباره همه‌گیری را ندارد و از این پس هر یک از شهروندان حق دارند در اماکن عمومی از ماسک استفاده نکنند یا قرنطینه و منع ساعتی عبور و مرور را بشکنند.

‌کشور خود مختار تگزاس
در این بیانیه اعلام شده است که اعضای این جزب حق استقلال و جدایی از ایالت متحده آمریکا را برای خود به رسمیت می‌شناسند و در سال ۲۰۲۳ در مورد این موضوع یک همه‌پرسی ایالتی برگزار خواهند کرد. اعضای این حزب علاوه بر موضوعاتی که گفته شد به ساختار سازمان ملل و عضویت آمریکا در این سازمان، ساختار دیوانعالی آمریکا و تعداد اعضای آن، ساختار انتخابات مجلس سنا و … اعتراض دارند و می‌گویند اگر این مسائل خیلی زود حل نشود، استقلال خود از کشور را به همه‌پرسی می‌گذارند.

اکنون هشتگ «جدایی تگزاس» در فضای مجازی آمریکا یکی از ترندهای داغ است. کاربران مختلف با شوخی‌های متنوع از این تصمیم تگزاسی‌ها استقبال کردند. یکی از کاربران نوشت «با جدایی تگزاس از آمریکا آمار جرم و جنایت در کشور نصف می‌شود.» کاربر دیگری نوشت «با جدایی تگزاس از آمریکا، کشور ۲۹ میلیون نفر شهروند مومن را از دست خواهد داد و این ضربه بزرگی به نهاد کلیساست.»

کاربران بسیاری هم نوشتند که«با جدایی تگزاس از آمریکا، حزب جمهوری‌خواه دیگر توان پیروزی در هیچ انتخاباتی را ندارد و ترامپ آرزوی لمس دوباره دیوارهای کاخ سفید را به گور خواهد برد.» در آخر این توئیت یکی از کاربران آمریکایی با استقبال زیادی روبه‌رو شد که نوشته بود «در انتخاب ۲۰۲۴ به نامزدی رای خواهم داد که بین آمریکا و کشور تگزاس دیوار مرزی بکشد تا تد کروز و رفقایش نتوانند به راحتی از مرز بگذرند و از تگزاس به کشور محبوبشان مهاجرت کنند.»

کدخبر: ۴۶۳۵۸۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر