کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۹۴۴۸
تاریخ خبر:

کسب سه امتیاز در اولین محک جدی ویلموتس

روزنامه هفت صبح | ایران با اعتماد به نفس و به شکلی سرراست و ساده هنگ کنگ را آچمز کرد. بندر جنجالی و ثروتمند این روزهای شرق آسیا میزبان اولین بازی تیم ملی ایران برای مقدماتی جام جهانی بود و اولین محک جدی ویلموتس. او تیم را ۴-۴-۲ روانه میدان کرده بود. محور بازیساز تیم این بار نه شجاعی بود و نه اشکان.

این بار حاج صفی بود که گویی برای همیشه از نقش‌های حاشیه‌ای که کی‌روش به او می‌سپرد خلاص شده بود و کاپیتان بازیساز تیم ایران بود. امید ابراهیمی درپشت سرش و جهانبخش و ترابی در دوسو. درآن جلو به شکلی کلاسیک دو سانتر فوروارد قدرتمند یعنی آزمون و کریم انصاری‌فرد بودند‌.

این تیم پرستاره از فقدان طارمی مصدوم‌،‌قدوس محروم و قلی‌زاده و عزت اللهی رنج می‌برد و شجاعی و دژاگه و وحیدامیری و علی کریمی را نیز روی نیمکت داشت تا ویلموتس لمس کند چه گنجی به او به ارث رسیده است.آزمون مرد اول این بازی بود. در فقدان طارمی این او بود که عقب می‌آمد و بازیسازی می‌کرد و دریبل می‌زد و درگیر می‌شد.

او یک گل زیبا و فنی زد و بارها وبارهابرای دیگر بازیکنان تیم فرصت سازی کرد. گل اول روی پاس تو در ترابی و کنترل ناقص انصاری‌فرد پیش آمد و ضربه چکشی آزمون. گل دوم روی پاس عمقی آزمون و حرکت تیزهوشانه جهانبخش و پاس عرضی‌اش و ضربه ساده انصاری فرد . اما مشکل ازآنجا پیش آمد که هنگ‌کنگی‌ها چشم‌شان ترسید‌.

آنها حدس می‌زدند که با چنین فشاری روبه‌رو شوند پس در نیمه دوم و از دقیقه ۶۰ به قصابی بازیکنان ایرانی روی آوردند و بی‌محابا می‌زدند. حداقل دو بازیکن آنها مستحق اخراج بود اما انگار داور بازی مراعات اوضاع آشوب‌زده کشورشان را کرد. سردار آزمون که زننده گل اول ایران در این بازی بود، بارها در نقش مهره خطرساز در خط هجومی ایران فعال بود و به قصد گلزنی بیشتر و گلسازی تلاش کرد.

او که این روزها به مهاجم کاملا آماده فوتبال ایران و ستاره تیم سن پترزبورگ تبدیل شده، اولین گل ایران را در مسیر انتخابی جام جهانی قطر به نام خود ثبت کرد.سردار در بازی با هنگ کنگ، تعداد گل های ملی اش را به ۲۸ رساند. آزمون که در نیمه دوم مثل یک هافبک هجومی در طراحی حملات ایران نقش داشت و با سه پاس کلیدی و ۷ شوت فعالترین بازیکن ایران در فاز هجومی بود و با نمره فنی ۸.۲ بهترین بازیکن زمین شد.

در نهایت ۴۳ سال بعد از برد دو بر صفر تیم ملی ایران در همین زمین با گل‌های کازرانی و غفور جهانی‌،‌ همان نتیجه را تکرار کردیم هرچند از دقیقه ۷۰ به بعد در هوای شرجی هنگ کنگ و خشونت شدید حریف‌، دیگر میل چندانی به گل زدن نداشتیم. آزمون و حاج صفی و مجید حسینی و البته بیرانوند بهترین‌های زمین بودند. بیرانوند نیمه اول روی جاماندن کنعانی زادگان با تهوری شگرف مانع گل زدن حریف شد و خودش هم دقایقی از درد به خودش پیچید.

بدترین‌ها؟ ‌کنعانی‌زادگان که بازهم پراشتباه ظاهر شد و البته امید ابراهیمی که به وضوح از فرم ایده‌آل دور بود. هرچه بود ازبازی ایران به سبک ویلموتس لذت بردیم هرچند اواخربازی سردرگم و خسته بودیم. ‌در دیگربازی این گروه بحرین در خانه کامبوج با گلی دیرهنگام پیروز شد و با ۴امتیاز موقتا در صدر جدول این گروه ایستاد.

کدخبر: ۲۷۹۴۴۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر