کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۹۲۵۰
تاریخ خبر:

کره‌جنوبی تضعیف‌ شده را نباید دستکم بگیریم

روزنامه هفت صبح | امروز چهارمین و حساس‌ترین بازی تیم ملی ایران در مرحله سوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی مقابل کره‌جنوبی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. شرایط هر دو تیم در گروه خوب است و پیش‌بینی می‌شود تیم‌هایی که از این گروه به صورت مستقیم راهی جام جهانی قطر خواهند همین دو تیم ایران و کره‌جنوبی باشند. ایران با ۳ برد از ۳ بازی و کسب ۹ امتیاز در رده اول گروه قرار دارد و کره جنوبی با ۷ امتیاز در رده دوم ایستاده است. این بازی را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار می‌دهیم.

این کره آن کره نیست؟
بعد از پیروزی ۲برصفر مقابل آلمان در آخرین بازی مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸، کره‌جنوبی هنوز نتوانسته آن سطح از بازی و نمایش و قدرت را ارائه دهد. در واقع به نظر می‌رسد پائولو بنتو هنوز انتظارات مسئولان فدراسیون فوتبال کره را برآورده نکرده است اما صعود راحت از گروه آسان مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی و قرار گرفتن در گروهی نسبتا آسان در مرحله سوم و احتمال زیاد صعود مستقیم به جام جهانی باعث شده تا این مربی در سمتش ابقا شود.

مگر اینکه در همین گروه آسان هم کار برای کره‌جنوبی گره بخورد که در آن صورت احتمال اخراج بنتو وجود دارد. او در جام ملت‌های آسیا هم توقعات را برآورده نکرد و تیمش در مرحله یک‌چهارم نهایی مغلوب قطر میزبان شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. بازی امروز، دومین تقابل بنتو و کره‌جنوبی با ایران است.

حدود دو سال پیش وقتی مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی ایران بود، این دو تیم در سئول روبه‌روی هم قرار گرفتند که آن بازی با تساوی یک - یک به پایان رسید‌ اما امروز شرایط دو تیم تفاوت‌های زیادی نسبت به دو سال قبل دارد. ضمن اینکه کره جنوبی سال‌هاست که نتوانسته ایران را شکست بدهد و در رنکینگ فیفا هم مدت‌هاست جزو دو سه تیم اول آسیا نیست.

درباره کره بنتو
کره‌جنوبی با هدایت مربی پرتغالی، معمولا با سیستم ۱-۳-۲-۴ بازی می‌کند. البته در بازی مقابل لبنان این تیم با سیستم ۱-۴-۱-۴ به میدان رفت اما در مقابل سوریه که با پیروزی دشوار و گل دقیقه ۸۹ سون هیونگ مین به دست آمد، به همان سیستم آشنای خودش برگشت. در آخرین بازی مقابل سوریه، کیم سئونگ گیو دروازه‌بان کره بود.

کیم مین جائه و کیم یونگ گئون دو مدافع میانی، لی یونگ مدافع راست و هونگ چول مدافع چپ این تیم بودند. جونگ وو یونگ و هوانگ این بئوم دو هافبک تدافعی این تیم بودند که این دومی با شماره ۶ زننده گل اول کره با یک شوت چپ دیدنی بود. سون مین کیو و هوانگ هی چان بال‌های چپ و راست کره‌ای‌ها بودند، سون هیونگ مین هم پشت سر تک مهاجم این تیم یعنی هوانگ یویی جو بازی می‌کرد.

کره در این بازی تیم کاملا برتر میدان بود و ۲۳ شوت به سمت دروازه سوریه زد که شش تای آنها در چارچوب بود. حدود ۷۲ درصد مالکیت توپ هم در اختیار تیم میزبان بود. این آمار کمابیش درباره دو بازی دیگر کره هم صدق می‌کرد و این تیم در برابر عراق و لبنان هم بیش از دو برابر حریفان، صاحب توپ و میدان بود.

نقطه ضعف بزرگ کره
بیشترین انتقادات نسبت به تیم ملی کره از سوی رسانه‌های این کشور، نداشتن پلن‌های مختلف است. آنها مقابل تیمی که دفاعی بازی می‌کند به مشکل می‌خورند و اگر سون هیونگ مین مهار شود، تقریبا هیج بازیکن دیگری نیست که بتواند گره از کار این تیم باز کند. کمبود هافبک خلاق در خط میانی این تیم به شدت به چشم می‌آید و اگر امشب هافبک‌های ایران هم بتوانند سون را از کار بیندازند، خطرات کمتری متوجه دروازه تیم ملی ما خواهد شد.

هشدار به خودمان: ما عراق و لبنان و سوریه نیستیم
بخشی از ضعف گلزنی کره‌جنوبی مربوط به بازی تدافعی حریفان این تیم است که راه‌ها را برای رسیدن این تیم به گل می‌بندند‌ اما ایران تیمی نیست که در مقابل کره‌جنوبی به یک بازی بسته و دفاعی روی بیاورد، به خصوص اینکه بازی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

سیستم بازی ما و استراتژی اسکوچیچ می‌تواند فضاهای زیادی را در اختیار هافبک‌های هجومی و مهاجمان این تیم قرار بدهد و موقعیت‌های گل زیادی برای این تیم ایجاد شود. ما در برابر امارات هم از نظر دفاعی خیلی خوب نبودیم و اگر در برابر کره هم هشیار نباشیم و به بازیکنان این تیم فضا بدهیم، ممکن است هم روند بردهای متوالی اسکوچیچ و تیم ملی قطع شود و هم طلسم چندساله نباختن به کره جنوبی شکسته شود.

سایر بازی‌های امروز
امشب دو بازی دیگر از گروه A برگزار خواهد شد. سوریه و لبنان به مصاف هم می‌روند و امارات میزبان عراق خواهد بود. بهترین نتیجه برای ایران و کره جنوبی، تساوی در این دو بازی است که اگر رخ دهد، تا حدود زیادی تکلیف تیم‌های صعودکننده این گروه مشخص خواهد شد. در گروه B هم امروز در حساس‌ترین بازی ژاپن بحران‌زده میزبان استرالیای آماده است، عمان با برانکو مقابل ویتنام قرار می‌گیرد و عربستان به مصاف چین خواهد رفت.

مراقب این ستاره‌ها باشیم
همه بازیکنان کره جنوبی در سطح بالایی بازی می‌کنند اما چند بازیکن این تیم در سطحی فراتر از آسیا قرار دارند و در تیم‌های اروپایی خود فوق‌ستاره یا مهره کلیدی به حساب می‌آیند. هوانگ هی چان بازیکن شماره ۱۱ کره، در وولورهمپتون انگلیس بازی می‌کند و اوایل هفته گذشته زننده هر دو گل تیمش مقابل نیوکاسل بود.

هوانگ یویی جو با شماره ۱۶ در حال حاضر در بوردوی فرانسه بازی می‌کند. او در این فصل مقابل سنت‌آتین دبل کرد و یک گل هم به مون‌پلیه زده است. لی جائه سونگ شماره ۱۰ تیم ملی کره جنوبی در تیم ماینز آلمان بازی می‌کند و یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی کره جنوبی است. هوانگ این بئوم هافبک دفاعی کره با شماره شش در حال حاضر در روبین‌کازان روسیه بازی می‌کند و هافبک‌های تیم ملی در مقابل او کار دشواری خواهند داشت. بهترین و مهم‌ترین بازیکن کره هم سون هیونگ مین است که نیازی به معرفی ندارد. او در این فصل سه گل برای تاتنهام زده که آخرین آنها به آرسنال بود.

کدخبر: ۴۱۹۲۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر