کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۹۷۶۱۳
تاریخ خبر:

چهار ساعت پیاده‌روی کنید تا کالری پیتزا را بسوزانید

پژوهشگران بریتانیایی می‌گویند از این پس بهتر است روی بسته‌بندی‌های مواد غذایی نوشته شود که فرد چقدر باید فعالیت بدنی کند تا کالری‌های موجود در آن محصول را بسوزاند.

آنها می‌گویند اگر در نظر بگیریم که برای سوزاندن کالری موجود در هر پیتزا باید چهار ساعت راه برویم یا برای خوردن هر بسته شکلات ۲۲ دقیقه بدویم، باعث می‌شود در مورد هزینهٔ انرژی مواد غذایی آگاهی بیشتری پیدا کنیم.

پروفسور آماندا دیلی، پژوهشگر ارشد می‌گوید:" ما علاقمندیم راه‌های گوناگونی پیدا کنیم تا مردم در مورد آنچه می‌خورند، بهتر تصمیم بگیرند و تلاش می‌کنیم مردم بیشتر فعالیت بدنی داشته باشند".

برچسب مواد غذایی با "میزان فعالیت‌بدنی برای سوزاندن کالری‌" کار را برای مردم آسان‌تر می‌کند تا به آنچه می‌خورند توجه کنند و دست به انتخاب‌های بهتری بزنند.

پروفسور دیلی می‌گوید خیلی از افراد از مقدار فعالیت بدنی که برای سوزاندن کالری‌های میان‌وعده‌های غذایی یا تنقلات باید انجام دهند، تعجب می‌کنند.

او می‌گوید: "ما می‌دانیم که مردم به طور معمول مقدار کالری‌های موجود در مواد غذایی را دست‌کم می‌گیرند".

"برای مثال وقتی یک کیک کوچک شکلاتی می‌خرید که ۵۰۰ کالری دارد، در برابر آن باید ۵۰ دقیقه بدوید. این دیگر چیزی غیر از رژیم گرفتن است. موضوع این است که به مردم آگاهی بدهیم که وقتی مواد غذایی را مصرف می‌کنند، در برابرش باید انرژی مصرف کنند. پس می‌توانند فکر کنند که "آیا من واقعاً می‌خواهم دو ساعت زمان برای سوزاندن کالری‌های این کیک شکلاتی صرف کنم؟ آیا این کیک شکلاتی واقعاً ارزشش را دارد؟"

منبع: بی بی سی

کدخبر: ۲۹۷۶۱۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر