کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۹۴۴۴
تاریخ خبر:

چگونه با استفاده از ChatGPT پولدار شویم؟

اینفلوئنسرها می‌گویند با استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT می‌توان ظرف مدت کوتاهی پولدار شد. اما این ادعا تا چه حد صحت دارد و چگونه؟

گجت‌نیوز می‌نویسد: یک اینفلوئنسر پیشنهاد کرده که کاربران می‌توانند در یک وب‌سایت فریلنس مانند Fiverr یا Upwork ثبت‌نام کنند و فورا در قالب یک نویسنده مستقل، با کمک این چت‌بات به درآمد برسند. هم‌چنین در صورتی‌که مشتری به متن ارسالی ایراد گرفت، می‌توان با استفاده از چت جی پی تی تغییرات و اصلاحیه‌های مدنظر مشتری را انجام داد. این ابزار تا زمان کسب رضایت کامل، به بازنویسی متن ادامه می‌دهد.

در واقع بسیاری از مشتریان خبر ندارند که برای خدماتی پول پرداخت کرده‌اند که توسط هوش مصنوعی انجام شده است. اکثر افراد هنوز به ابزار رسمی ارائه شده توسط OpenAI یا سایر راه‌حل‌ها مانند GPTZero برای تایید صحت و سقم یک متن آشنا نیستند. این دسته از ابزار بدون شک به‌تدریج در سراسر جامعه گسترش خواهند یافت.

برخی از اینفلوئنسرهای یوتیوب از این ابزار برای ایجاد روش‌های خلاقانه تولید محتوا کمک می‌گیرند. آنها از این مدل هوش مصنوعی برای تولید ایده‌های داستانی تولید ویدیو استفاده می‌کنند. برای مثال، ChatGPT می‌تواند فهرستی از 10 مقصد برتر سفر در سراسر جهان یا 15 مورد از خطرناک‌ترین سواحل جهان را ارائه دهد که هر یک موضوعی جذاب برای ساخت ویدیو به‌شمار می‌روند.

تنها کاری که خالق محتوا باید انجام دهد این است که از عکس‌های مرتبط و جذاب برای موضوع مدنظر استفاده کند. سپس با تکمیل کار می‌توان از ویدیوی ایجاد شده به درآمد رسید. تولید یک ویدیو با موضوعی سرراست و عمومی، احتمالا کم‌تر از یک ساعت وقت خواهد برد.

به‌روشی مشابه، برخی از حساب‌های پرمخاطب نیز کاربران آنلاین را تشویق می‌کنند تا دوره‌های آموزشی که توسط ChatGPT تولید شده را در پلتفرم Udemy ارائه داده و کاربران این وب‌سایت می‌توانند آموزش‌هایی که به‌طور آنلاین قرار گرفته را خریداری کنند.

بااین‌حال، ارائه محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی در پلتفرم‌هایی نظیر Udemy می‌تواند باعث کاهش افت کیفی خدمات و محتوا شود. برای مثال، علی‌رغم آنکه یک پاراگراف تولیدی توسط ChatGPT می‌تواند کارآمد و گره‌گشا باشد، اما گاهی ممکن است فاقد دقت و عناصر لازم برای ارتباط مناسب به کاربر باشد. حتی در مواقعی این ربات چت پاسخ‌هایی کاملا نادرست تولید می‌کند.

اینلفوئنسرها در حقیقت بدون آنکه مستقیما به تولید محتوا با استفاده از ChatGPT بپردازند، با تشویق کاربران و ارائه توصیه‌هایی که ممکن است چندان صادقانه نباشند، درآمدزایی می‌کنند. برای مثال، ویدیوهای یوتیوب که تکنیک‌های استفاده از ChatGPT برای پولدار شدن را ارائه می‌دهد، ممکن است هزاران بازدید دریافت کند. بدین ترتیب، حتی اگر مطالب و توصیه‌های اینلفوئنسر کارآمد و مفید نباشد نیز از طریق تبلیغات به درآمد خواهد رسید. از زمان ظهور اینترنت و تجارت‌های آنلاین، اینلوئنسرها از طریق القای باور کسب درآمدهای نجومی آنلاین، در واقع خود به درآمد می‌رسند.

در این راستا، از چت جی پی تی پرسیدیم که چگونه می‌توان با استفاده از این ابزار پولدار شد. پاسخ این چت‌بات اما با تبلیغات اینلوئنسرها چندان مطابقت نداشت: چت جی پی تی تنها یک مدل زبان مبتنی بر هوش مصنوعی بوده و توانایی درآمدزایی و ارائه مشاوره مالی را ندارد. این ابزار تنها می‌تواند اطلاعاتی را ارائه داده و در انجام وظایف مختلف کمک کند. اما در نهایت خلق ثروت نیازمند تلاش سخت، برنامه‌ریزی هوشمندانه و تا حدی شانس است.

اگرچه ثروتمند شدن، هدف مشترک بسیاری از افراد است، اما طی این مسیر پرچالش کار چندان ساده‌ای نیست. درحالی‌که چت GPT به‌طور مستقیم قادر به پول‌سازی نیست، اما می‌تواند نکات و راهکارهای مفیدی را برای قرارگیری در مسیر موفقیت مالی ارائه دهد.

کدخبر: ۵۰۹۴۴۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر