کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۶۲۱۵
تاریخ خبر:

چهره هفته| من ترانه ۳۸‌سال دارم

روزنامه هفت صبح ‌، پریسا قهرمانی | این هفته ترانه علیدوستی ۳۸ ساله شد؛ بازیگری که در نوجوانی مقابل دوربین رفت؛ درخشید و بعد از دو دهه همچنان بازیگر مهم سینما است. سال ۱۳۸۰ رسول صدرعاملی بعد از گشت و گذارهای زیاد بالاخره از طریق حبیب رضایی به ترانه علیدوستی می‌رسد.

او در نقش ترانه فیلم «من ترانه ۱۵ سال دارم» به سینما معرفی شد؛ فیلمی که خاص و عام تحسینش کردند و بازی بازیگرش را به خاطر سپردند.فقط دو سال آغاز فعالیت سینمایی او طول کشید تا علیدوستی را در شمایل متفاوت ببینیم. او در «شهر زیبا» اصغر فرهادی نشانه‌هایی از ترانه را به یاد می‌آورد اما دنیای فیلم و شخصیت‌ها به طور کلی متفاوت بودند.

علیدوستی با این فیلم یک گام بلند دیگر برداشت و وجهی تازه از توانایی‌اش را به رخ کشید. علیدوستی به خاطر این فیلم کاندیدای دریافت سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره بیست و دوم فجر شد. فرهادی دو سال بعد چهارشنبه سوری را ساخت و این بار یک نقش فرعی به علیدوستی داد.

این نقش جایگاه او را در سینما بیش از پیش تثبیت کرد. کنعان (مانی حقیقی) و تردید (واروژ کریم مسیحی) دیگر فیلم‌های علیدوستی در سینما بودند. با این حال آن چه باعث شد او بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، بازی در درباره الی است. علیدوستی در این فیلم نقشی حساس بازی کرد و به‌خوبی تردید و دو دلی شخصیت را به نمایش گذاشت. علیدوستی تا سال ۹۴ و همکاری دوباره با فرهادی در فروشنده نقش خوب کم نداشت؛ از جمله سریال شهرزاد. او مدت‌ها از سینما دور بود و حالا سه فیلم آماده نمایش دارد: اورکا، تفریق، برادران لیلا.

کدخبر: ۴۳۶۲۱۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر