کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۹۳۵۸
تاریخ خبر:

چهار راه‌حل برای جلوگیری از کابوس دیدن

بسیاری افراد از کابوس و خواب بد رنج می‌برند که بر روحیه آن‌ها در طول روز تأثیر منفی می‌گذارد، زیرا این کابوس‌ها از استراحت و آرامش کافی فرد جلوگیری می‌کنند. با این حال، به گفته متخصصان ما می‌توانیم رویاهای خود را کنترل کنیم و با انجام چند کار ساده، از دیدن کابوس جلوگیری کرده و خوابی راحت داشته باشیم. تریزا چونگ متخصص خواب توصیه می‌کند که برای لذت بردن از خواب‌های آرام و جلوگیری از خواب‌های مزاحم و کابوس وار در طول شب، یک برنامه روزمره چهار مرحله‌ای را دنبال کنید، زیرا تغییر در برنامه روزانه منجر به فریب بدن می‌شود و آن فرد فکر می‌کند که از خستگی دائمی رنج می‌برد که این منجر به دیدن کابوس می‌شود.

******* سبزیجات بخورید
تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که ویتامین B۶ را قبل از خواب مصرف می‌کنند بهتر می‌توانند رویاهای خود را بخاطر بسپارند و در هنگام خواب آرامش بیشتری داشته باشند؛ بنابراین ترزا توصیه می‌کند که برای بهبود کیفیت رویاهای خود اسفناج یا آووکادو را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

******* تمرینات کششی
تمرینات کششی به بدن شما کمک می‌کند تا آرامش داشته و استرس خود را از دست بدهید؛ هرچه فرد استرس کمتری داشته باشد، کیفیت خواب او بهتر می‌شود و احتمال خواب‌های بد او کمتر است.

******* حمام گرم
گذراندن ۱۰ دقیقه در حمام گرم، قبل از خواب می‌تواند کیفیت خواب را بهبود ببخشد. دلیل این امر این است که حمام گرم به کاهش درجه حرارت بدن و تحریک روند خواب کمک می‌کند؛ بنابراین ترزا توصیه می‌کند یک یا دو ساعت قبل از خواب دوش آب گرم بگیرید.

******* به ماه نگاه کنید
مشاهده ماه قبل از خواب می‌تواند به شما کمک کند تا با "درون" خود ارتباط برقرار کنید، زیرا کارشناسان معتقدند که بین ماه و خواب رابطه‌ای قوی وجود دارد؛ بنابراین اگر شب می‌توانید ماه را از طریق پنجره خود ببینید، حتما بیش از ۱۰ دقیقه روی آن رصد و مدیتیشن کنید و اگر نمی‌توانید ماه را مستقیماً ببینید، می‌توانید از تصویر آن استفاده کنید.

کدخبر: ۳۷۹۳۵۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر