کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۴۰۱۱
تاریخ خبر:

چند درصد بیماران کرونایی نیازمند بستری در بیمارستان می‌شوند؟

رئیس انجمن فیزیوتراپی می‌گوید ۸۵ درصد بیماران کرونایی نیاز به بستری پیدا نمی‌کنند و می‌توانند با کمک فیزیوتراپیست در محیط سربسته منزل فعالیت‌های فیزیکی و تنفسی را انجام دهند؛ زیرا عامل اصلی مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا مشکلات تنفسی است.

به‌گزارش فارس، احمد موذن‌زاده می‌گوید: فقر حرکتی به دنبال قرنطینه خانگی، تغذیه نامناسب، چاقی مفرط و کاهش فعالیت بدنی و ورزشی از دوران همه گیری ویروس کرونا تاکنون روز به افزایش است و این بیماری می‌تواند منجر به ساییدگی مفاصل و پوکی استخوان در آینده شود.

وی اظهار داشت: نقش فیزیوتراپی در محیط کار و زندگی برای پیشگیری از بیماری‌ها از جمله فقر حرکتی در دوران همه گیری کرونا بسیار اهمیت دارد. انجمن فیزیوتراپی ایران در مدت یکسال و نیم‌کلیپ ها و ویدئوهای آموزشی در فضای مجازی تهیه کرد تا افراد مختلف به ویژه کودکان و نوجوانان در قرنطینه خانگی فعالیت های بدنی و فیزیکی را انجام دهند.

این فیزیوتراپیست با بیان اینکه کاهش رفت و آمدهای اجتماعی و ورزشی برای اعضای خانواده مشکلاتی حرکتی را به وجود آورده است، گفت: ضعف عضلات، چاقی مفرط و پوکی استخوان از عوارض مشکلات حرکتی است که در صورت تداوم آن و انجام ندادن فعالیت فیزیکی خطراتی را برای سلامت ایجاد خواهد کرد.

موذن زاده تصریح کرد: همچنین کرونا در مبتلایان عوارض تنفسی ایجاد کرده و بیماران دچار ناتوانی فیزیکی خواهند شد که در اینجا فیزیوتراپی نقش مهمی در پیشگیری و درمان‌ این ناتوانی دارد. در بخش های بستری و سرپایی همکاران فیزیوتراپیست در کنار کادر درمان در مراکز درمانی مشغول کار هستند و تاکنون ۴۰۰ نفر از این همکاران به کرونا مبتلا شده و هفت نفر نیز شهید مدافع سلامت شده اند.

به گفته وی، از زمان شیوع کرونا تاکنون حدود ۴۰ درصد بار مراجعات مردم به مراکز فیزیوتراپی کاهش یافت و این انجمن تلاش کرده برای درمان بیماران در سنین بالاتر و دارای بیماری‌های زمینه‌ای برنامه‌های ورزشی را تهیه و به آنها آموزش دهد.

موذن زاده با بیان اینکه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در تمام مراکز فیزیوتراپی ضروری است، افزود: تمام ملزومات بهداشتی با اینکه هزینه زیادی را برای مراکز ایجاد کرده برای حفظ سلامتی مراجعه کنندگان تهیه شده همچنین با اینکه اکثریت فیزیوتراپیست ها واکسن دوز اول و دوم را تزریق کرده اند؛ همچنان اصول بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی را رعایت می کنند.

کدخبر: ۴۰۴۰۱۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر