کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۰۳۱۵
تاریخ خبر:

چند خبر کوتاه متنوع که شاید از چشمتان دورافتاده باشد

۱-بسته شدن کانال سوئز نشان داد که دنیای ما به رغم عظمتش چقدر کوچک است و بی احتیاطی یک ناخدا موجب می شود کل اقتصاد جهان به دچار مشکل شود. حالا وزش باد بوده یا تلاش ناخدای کشتی باربری اورگرین برای دورزدن در کانال !کشتی ۴۰۰ متری با ۲۲۰ هزار تن بار. هرچه هست فقط طی ۴ روز ۴۰ میلیارد دلار خسارت به اقتصاد جهان وارد شده و روزی حدود ده میلیارد دلار به این رقم افزوده می شود. تصویری هم مخابره شده که نمی دانیم واقعی است یا فتوشاپ. در مورد تلاش یک بیل مکانیکی برای کمک به خلاصی غول گرفتار.

۲- عضو هیات رئیسه مجس گفته «مشکل مرغ تا دو ماه دیگر برطرف می شود و اکر دوماه قبل پیش بینی کرده بودند امروز به این مسائل دچار نمی شدیم. »

خسته نباشید می گوییم به اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس ، وزارت صمت ،ستاد معظم تنظیم بازار که ماشاالله اشراف کاملی بر شرایط و اوضاع دارند و لابد کمی بدشانسی آورده اند. حقوق و دستمزدهایتان حلالتان. ماشا الله ماشا الله.

۳-حملات موشکی یمنی ها به پالایشگاه های نفت و فرودگاههای عربستان در چندروز گذشته شدت گرفته و یحیی سریع ژنرال مشهور یمنی ها اعلام کرده که در بعضی از این عملیات به شکل ترکیبی ۱۸ پهباد و چندین موشک همزمان استفاده شده اند. در این عملیات به تاسیسات آرامکو در "رأس التنوره"، همچنین نقاط مهمی در "رابغ"، "ینبع"، "جیزان"، "عسیر" و پایگاه نظامی سلطنتی در "الدمام" ضرباتی وارد شد.

۴-آیت الله وحید خراسانی خواستار برگزاری باشکوه جشن های نیمه شعبان شدند. آیت الله وحید خراسانی از علمای طراز اول و متنفذ ایران هستند و تعطیلی روز شهادت امام حسن عسگری (ع) با تکیه بر آغاز امامت حضرت مهدی از ایده های ایشان بوده که توسط امیرابادی نماینده قم در مجلس قبل مطرح و تصویب شد. ایت الله آملی لاریجانی داماد آیت الله وحید خراسانی هستند .

کدخبر: ۳۸۰۳۱۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر