کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۵۵۸۶
تاریخ خبر:

چطور کارگاه بسته بندی حبوبات داشته باشیم؟

رپورتاژ آگهی | شاید شما بخواهید به تازگی خط تولید و بسته بندی حبوبات را راه اندازی کنید و به دنبال پاسخ سوالاتتان در این زمینه و نیز شنیدن تجربیات افراد با سابقه باشید.

پیش از این با انواع بسته بندی حبوبات و خشکبار آشنا شده اید. در این جا قصد داریم شما را با چالش های راه اندازی کسب و کار با دستگاه بسته بندی حبوبات ای جی (Grain packing machine) و راه اندازی کارگاه بسته بندی محصولات کشاورزی بیشتر آشنا کنیم.

هزینه راه اندازی کارگاه بسته بندی حبوبات به شکل کاملا صنعتی به حداقل ۲۰۰ الی ۲۵۰ میلیون تومان هزینه نیاز دارید. فضای مورد نیاز این حرفه حدود ۱۰۰ الی ۱۵۰ متر جهت هر خط تولید می باشد. حداقل نیروی انسانی مورد نیاز نیز ۶ الی ۷ نفر می باشد. در هر نقطه از کشور که باشید، می توانید اقدام به راه اندازی خط تولید و بسته بندی حبوبات نمایید و همچنین می توانید در کنار آن کارگاه بسته بندی خشکبار هم داشته باشید. در ابتدای شروع کار می توانید با همکاری با کارخانه بسته بندی حبوبات به کارتان رونق ببخشید.

دستگاه های مورد نیاز در خط تولید بسته بندی حبوبات

جهت راه اندازی خط تولید بسته بندی حبوبات به سه بالابر کاسه ای نیاز داریم. در ابتدای خط تولید یک بالابر کاسه ای قرار می‌گیرد و سپس به یک دستگاه بوجاری نیاز است. همان ‌طور که می ‌دانید کار دستگاه بوجاری جداسازی سنگ و شن ریزه و… از حبوبات می باشد.

پس از آن یک بالابر کاسه ای دیگر که محصولات را به سمت نوار نقاله دستچین می راند قرار می گیرد. در قسمت نوار نقاله ناخالصی‌های محصول جدا می شود. دستچین شدن به این منظور است که مثلاً در بسته بندی نخود بین محصول یک لوبیا پیدا شود. پس از دستچین شدن توسط یک بالابر کاسه ای دیگر محصول وارد دستگاه پولیش می شود.

دستگاه پولیش گرد و غبار محصول را پاک می‌کند و آن را براق تحویل می دهد. سپس از طریق بالابر Z به دستگاه بسته بندی منتقل می شود. نوع بسته بندی که معمولاً روی دستگاه بسته بندی قرار می گیرد، فرم بالشی است که بنا بر سلیقه افراد اگر بخواهید بسته بندی شکیل تری داشته باشید، می توانید از فرم پاکتی روی دستگاه بسته بندی قرار دهید.

جلوی دستگاه بسته بندی یک نوار نقاله قرار می گیرد که البته اجباری نمی باشد ولی با وجود آن کار اپراتور جهت انتقال محصول بسته بندی شده بسیار راحت تر می شود. این کل خط بسته بندی حبوبات است.

دستگاه های مورد نیاز خط بسته بندی حبوبات را چگونه تهیه کنیم؟

انواع دستگاه های بسته بندی حبوبات داخلی و خارجی در بازار موجود می باشند و با قیمت‌های مختلفی به فروش می رسند. تفاوت قیمت بین دستگاه ها مربوط به کیفیت قطعات دستگاه و تیراژ آن می باشد.

به عنوان مثال دستگاه دو توزین را می توان با قیمت حدود ۳۶ الی ۵۹ میلیون تومان تهیه کنیم. جنس بدنه دستگاه ۳۶ میلیونی از فولاد و مخزن آن به خاطر تماس مستقیم با مواد غذایی از استیل تهیه شده است. دستگاه ۵۹ میلیونی کاملا از جنس استیل تهیه شده است.

۲۲۲

حداقل بودجه مورد نیاز جهت راه اندازی خط تولید بسته بندی حبوبات ۷۰ میلیون تومان می باشد. به طوری که ظرفیت بسته بندی مواد پایین بوده و پس از گذشت مدتی با استفاده از سود دریافتی می توانید دستگاه خود را ارتقا دهید و همچنین ظرفیت تولید خود را بالا ببرید. اگر تمایل داشته باشید خط تولید بسته بندی حبوبات و خشکبار را کنار هم داشته باشید به ۶ الی ۷ نفر اپراتور نیاز خواهید داشت.

تهیه مواد اولیه مورد نیاز جهت بسته بندی با دستگاه بسته بندی حبوبات ای جی

کشور ما در حال حاضر دومین کشور تولید کننده پسته در جهان می باشد. جهت تهیه خشکبار در بعضی از مناطق کشور مثل کرمان و رفسنجان و… می توانید به دنبال تامین مواد اولیه خود باشید. حبوبات نیز در اکثر مناطق کشور به خصوص در منطقه غرب کشور کشت می شود و به راحتی می توانید مواد اولیه مورد نیاز خود را تهیه نمایید و بسته ‌بندی کنید.

مجوزهای مورد نیاز برای راه اندازی خط تولید بسته بندی حبوبات چیست؟

این که خط تولید بسته بندی حبوبات شما در چه سطحی است، مجوز های متفاوتی نیاز دارد. اگر شما در سطح خانگی اقدام به بسته بندی حبوبات نموده اید نیاز به مجوز از بهداشت محیط می باشد و این مجوز به تنهایی کفایت می کند. ولی اگر در سطح صنعتی قصد شروع به کار را دارید نیاز به مجوز های صنعتی از وزارت بهداشت یا جهاد کشاورزی منطقه خود خواهید داشت.

آیا می توان خط تولید بسته بندی حبوبات و خشکبار را باهم راه اندازی کرد؟

چون بسته بندی حبوبات و خشکبار مشترک است در خط تولید بسته بندی حبوبات بعضی از دستگاه ها جهت بسته بندی حبوبات و خشکبار به صورت مشترک مورد استفاده قرار می گیرد. ولی برخی از دستگاه ها تنها مختص خط تولید حبوبات می باشد.

خط تولید حبوبات دارای بازاریابی بسیار قوی می باشد ولی با وجود برندهای معتبر در کشور رقابت میان برندهای مختلف بسیار زیاد است. بنابراین باید به دنبال بسته ‌بندی باکیفیتی باشید که در میان دیگر رقبا حرفی برای گفتن داشته باشید.

خط تولید بسته بندی خشکبار بسیار خوب جواب می دهد، چون صادرات این گونه محصولات در حد بالایی می باشد. خط تولید بسته بندی خشکبار دارای سود دهی بالایی خواهد بود. صادرات این ‌گونه محصولات بیشتر به کشورهای اروپایی ترکیه و عراق و… می باشد.

آیا جهت کار با دستگاه بسته بندی حبوبات نیاز به آموزش خاصی هست؟

کار با دستگاه بسته بندی بسیار ساده است و نیاز به تخصص خاصی ندارد. با این حال آموزش صد در صد کار با دستگاه بسته بندی انجام خواهد شد که کلیه مراحل کار با دستگاه را به شکل عملی آموزش خواهید دید. با آموزشی که داده خواهد شد هر فرد مبتدی می تواند با دستگاه بسته بندی به راحتی کار کند. انواع دستگاه های بسته بندی دارای گارانتی و خدمات پس از فروش واقعی می باشند.

محیط کار خط تولید دستگاه بسته بندی حبوبات چه شرایطی باید داشته باشد؟

در صنایع غذایی جهت راه اندازی خط بسته بندی حبوبات حداقل به فضای حدود ۱۵۰ متر نیاز دارید. معمولاً خط تولید حبوبات فضای بیشتری نیاز دارد. این در حالی است که اگر بخواهید خط بسته بندی خشکبار را راه اندازی کنید، حدود ۱۰۰ متر فضا کافی می باشد و جهت خط تولید بسته بندی حبوبات و خشکبار در کنار هم حداقل فضای ۳۰۰ متر نیاز خواهد بود.

چه مکانی جهت تولید بسته بندی حبوبات مناسب است؟

اگر به شکل صنعتی بخواهید خط تولید و بسته بندی حبوبات را راه اندازی نمایید، شهرک های صنعتی بهترین گزینه برای این کار به شمار می آیند. ولی اگر بتوانید نزدیک به محل تهیه مواد اولیه باشید، بهتر می توانید کار کنید.

اگر درسطح خانگی بخواهید آغاز به کار بسته بندی حبوبات کنید نیز در هر مکان و جایی که باشید با تهیه دستگاه بسته بندی حبوبات دستی قادر خواهید بود به راحتی کار خود را آغاز نمایید و کم‌ کم توسعه دهید.

۳۳۳

دستگاه های بسته بندی صنعتی به طور متوسط در هر دقیقه حداقل ۳۰ کیسه بسته بندی می کنند، به قولی ۱۸۰۰ کیسه در ساعت می باشد. جهت فروش و بازاریابی محصولات خود نیز می توانید به فروشگاه های بزرگ مثل هایپر مارکت ها همکاری کنید که در اکثر استان های کشور در حال فعالیت هستند.

قابل ذکر است که در صنایع غذایی تولید و بسته بندی انواع حبوبات و خشکبار بازار رو به رشدی دارد و با توجه به سرمایه کمی می‌توانید در زمان ۶ ماه الی یک سال به سوددهی بالایی دست پیدا کنید.

همانطور که قبلاً هم گفتیم خط بسته بندی حبوبات اگر دارای بسته بندی شیک و مدرنی باشد، بازار خوبی خواهد داشت. در حال حاضر در بیشتر نقاط کشور چون حبوبات جزء مایحتاج های اصلی خانوارها به حساب می آید، روز به روز بر میزان تقاضای افراد افزوده می شود و راه اندازی خط تولید و بسته بندی آن قطعا با سود بالایی همراه خواهد بود.

جهت تهیه و خرید هر مدل از دستگاه های خط تولید بسته بندی حبوبات می توانید با مشاوران فروش شرکت AG که یکی از مراکز فروش انواع دستگاه های بسته بندی داخلی و خارجی در تهران می باشد، در تماس باشید و به طور رایگان مشاوره در مورد بسته بندی حبوبات بگیرید. جهت آشنایی بیشتر با انواع دستگاه ها و اطلاع از قیمت آنها می توانید از سایت شرکت AG به آدرس https://www.ag777.com دیدن فرمایید و راهنمایی های لازم را کسب کنید.

کدخبر: ۴۴۵۵۸۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر