کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۱۲۲۲
تاریخ خبر:

چشم هندبال دنیا به دختر اعجوبه ۱۷ ساله ایرانی

همین حالا اگر به سایت رسمی فدراسیون جهانی هندبال به آدرس www.ihf.info مراجعه کنید، خواهید دید که اولین خبر این سایت مربوط به درخشش غیرمنتظره و کم نظیر «فاطمه مریخ» دختر ۱۷ ساله تیم ملی هندبال ایران است. در گزارشی که به همین مناسبت در این سایت منتشر شده آمده است:

«هندبال در ایران در حال پیشرفت است؛ با برنامه‌های متعددی که در حال اجرا بوده و در سال‌های گذشته به توسعه این ورزش کمک کرده است. کار زیادی که روز به روز انجام می‌شود و در عملکرد تیم‌های ملی ایران در بالاترین مراحل منعکس می‌گردد. طی ۹ ماه گذشته، این نماینده آسیا (ایران) اولین حضور خود را در مسابقات قهرمانی جهان زنان، مسابقات قهرمانی جهان جوانان دختر (زیر ۲۰ سال) و اکنون در مسابقات قهرمانی جهان نوجوانان دختر (زیر ۱۸ سال) تجربه کرده است.

Hn

مسابقات اخیر برای ایران موفق‌ترین تورنمنت بود، زیرا تیم دختران نوجوانان ایران پس از شروع مسابقات با دو پیروزی در دو بازی (۴۷ بر ۳۱ مقابل ازبکستان و ۳۹ بر ۲۹ مقابل سنگال) همه را غافلگیر و به دور اصلی صعود کردند. هرچند حضور در جمع ۱۶ تیم برتر جهان تضمینی برای موفقیت در آینده نیست، زیرا نمونه‌های زیادی وجود دارد که نتایج خوب در این رده سنی برای رده های بزرگسالان تکرار نشد، اما برای ایران قطعا اوضاع بهتر و بهتر پیش خواهد رفت.

پیروزی‌های آنها یک اتفاق تصادفی و یا شانسی نبود، بلکه یک پاداش خوب برای آمادگی خوب آنها بود. همان گونه که فلسفه هندبال به وضوح حاکی از آن است، یک فرآیند فکری پشت توسعه این ورزش در کشور است.

با وجود اینکه کمتر کسی انتظار داشت که در پایان دور مقدماتی، برترین گلزن مسابقات قهرمانی نوجوانان دختر جهان (عنوانی که در گذشته توسط بازیکنانی مانند لوئیس ابینگ کسب شده بود) به یک بازیکن از ایران برسد. فاطمه مریخ با تنها ۱۷ سال سن و در آستانه جشن تولد ۱۸ سالگی در مقدوینه شمالی، یکی از بازیکنانی بود که در این رقابت ها حضور یافته است. او نه تنها بیشترین تعداد گل را در این رقابت‌ها به ثمر رساند (۲۸ گل)، بلکه در سه بازی اول در دور مقدماتی، ۵ پاس گل نیز داده است.»

فاطمه در حال حاضر به همراه «سوینچ ارکابائوا» از ازبکستان با ۲۸ گل خانم گل مسابقات قهرمانی جهان است!

کدخبر: ۴۷۱۲۲۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر