کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۳۶۶۶
تاریخ خبر:

چشم آبی‌های محبوب دیکتاتور عراق

روزنامه هفت صبح، مهسا مژدهی | یک: ‌پیش از این از زندگی شخصی صدام حسین بسیار نوشته‌ایم.او سه‌بار ازدواج کرد اما سایه ساجده طلفاح با موهای آلاگارسون شده و آرایش عجیب که مادر فرزندانش بود هرگز از زندگی‌اش کم نشد.از خاندان صدام حسین این روزها تعداد معدودی باقی ماند‌ه‌اند که توجه رسانه‌ها را به خود جلب می‌کنند. اما این تنها عقدی و شش فرزندی که نام دیکتاتور پیشین عراق را به دوش می‌کشند، نیستند.پای یک معشوقه یونانی و زنی آلمانی هم در میان است.

* دو: سال دو هزار و سه در حالی که حکومت وحشت صدام در عراق به تازگی پایان یافته بود و هیچ کس از دو همسر آخر او اطلاعاتی نداشت، نیویورک تایمز گزارشی را منتشر کرد که در آن نوشته شده بود رئیس‌جمهور پیشین این کشور ازدواج چهارمی هم داشته است. مشخص شد که صدام حسین با وجود ازدواج‌های متعدد در یک‌سال پایان کارش، با زنی آلمانی ازدواج کرده بود.

پای زنی بی‌نهایت زیبا، ۲۹ساله و لاغر با چشمانی آبی رنگ و موهایی روشن که از طرف مادرش آلمانی بود، به میان آمد. او جمامه نام داشت. مادر جمامه زنی مشکوک به حساب می‌آمد. دو دهه را در عراق زندگی کرده بود و پاسپورت دیپلماتیک داشت. چند باری هم نام خانوادگی‌اش را عوض کرده بود.

زمانی که صدام جمامه را دید، مادرش همسر وزیر دفاع عراق بود.رسانه‌های غربی در آن زمان بیش از آنکه به زن جوان صدام بپردازند، روی زندگی مادرش تمرکز داشتند و می‌گفتند که او احتمالا می‌داند سلاح‌هایی که آمریکایی‌ها مدعی وجودشان در عراق بودند، دقیقا کجا پنهان شده است.

* سه: اما داستان از آنچه ابتدا تنها یک ازدواج ساده با دختری چشم آبی به نظر می‌رسید پیچیده‌تر شد.جمامه را ابتدا پسر صدام،عدی در یک مهمانی دید و به او دل باخت. از آنجایی که پسر صدام در عراق بسیار بدنام بود، خانواده این دختر اعتراضشان را پیش رئیس دولت بردند تا مانع از ازدواج اجباری عدی و جمامه شوند. اما صدام خودش با دیدن این زن جوان در دام عشقش گرفتار شد و کار آنها به ازدواجی کشید که با مرگ صدام پایان یافت.

* چهار: اما او تنها زن اروپایی در زندگی صدام حسین نبود.پریسولا لمپسوس، بسیار معروف‌تر از دختر آلمانی است.او زنی یونانی با زیبایی متوسط بود که بعد از سقوط دیکتاتور عراق، زندگی‌اش را با نوشتن کتاب و حضور در یک مستند تلویزیونی شرح داد. پریسولا وقتی صدام را دید که ۱۶ساله و او ۳۰ساله بود. یک خیاط عراقی واسطه این آشنایی شد. در آن زمان رئیس جمهور وقت، با همسرش ازدواج کرده بود و همین مانع از ازدواج دختر یونانی با مرد عراقی شد.

* پنج: «لمپسوس» در خاطراتش می‌نویسد که با مردی به نام «سیروب اسکندریان» ازدواج کرد که از ثروتمندان عراق بود اما ناگهان صدام در سخنانی تلویزیونی از تغییرات جدید در عراق سخن گفت و اعلام کرد که ثروت‌های تعدادی از متمولان عراقی باید به نفع دولت مصادره شود که نخستین نام لیست اعلام شده از سوی صدام، نام همسر این زن یونانی بود. کمی بعد این مرد به توصیه دوستانش از خانه فرار کرد و ماموران صدام حسین به دنبال پریسولا و دخترش آمدند تا او را به قصر دیکتاتور ببرند. پریسولا پس از مدتی، مشاور عُدَی، پسر صدام و مدیر کمیته المپیک عراق شد.

* شش: سرنوشت پریسولا از دیگر زنان زندگی صدام حسین متفاوت ماند.او سال‌ها بعد وقتی احساس کرد که احتمالا توسط این مرد کشته خواهد شد، فرار کرد و خودش را به غرب رساند و بعد علیه دیکتاتور عراق دست به مصاحبه‌ای با ای بی سی زد که در آن چهره خشن و غیرقابل تحمل صدام و پسرش را فاش کرد.

کدخبر: ۳۸۳۶۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر