کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۲۹۶۸۰
تاریخ خبر:

چری تیگو۷ فیس‌لیفت شد

هفت صبح | اخیرا تصاویری از کراس‌اوور کوچک شرکت چینی چری منتشر شده که نشان می‌دهد باید به زودی منتظر فیس‌لیفت جدید چری تیگو۷ در ایران باشیم. اما آیا واقعا این خودرو طرح بهتری به خود گرفته و ۲۶۵ میلیون تومان می‌ارزد؟ تغییرات تازه آقای ۲۶۵ میلیونی جای حرف زیاد دارد.

چری محصول تازه خود در کلاس کراس‌اوورهای کوچک شهری را به زودی معرفی خواهد کرد. این خودرو که نسخه فیس‌لیفت و جدید چری تیگو۷ است، در بخش فنی تغییرات چندانی نداشته اما در بخش طراحی و برخی آپشن‌های رفاهی دستخوش تحول شده است. طبق ادعای یکی از سایت‌های خبری خودرو در روسیه، چری تیگو۷ جدید روز ۲۷ سپتامبر همزمان در بسیاری از بازارها رونمایی خواهد شد در حالی که از فرم تازه جلوپنجره خودرو سود می برد.
چری که در روزها و هفته‌های اخیر به شدت در تلاش است تا با استخدام طراحانی متبحر از شرکت‌های مزدا، جنرال موتورز و ب.ام.و فرم محصولاتش را به ساخته‌های رقبای جهانی نزدیک و نزدیکتر گرداند، در فیس‌لیفت تازه و متفاوتش از تیگو۷ سعی کرده این محصول را خشن‌تر، جسورتر و البته شبیه‌ به محصولات تازه شرکت مثل تیگو۸ و تیگو۵ ایکس گرداند.
بر این مبنا چراغ‌های جلو این خودرو با تریم مشکی، از طراحی داخلی متفاوتی برخوردار خواهد شد. همچنین جلوپنجره تیگو۷ که به نوعی نماد زبان طاحی تازه چری بود، در سری فیس لیفت تیگو۷ تغییر کرده و فاقد انحنای قبلی است. همچنین یک نوار کرومی پهن و نه چندان جذاب کل بالای جلوپنجره را در برگرفته است در حالی که دیگر خبری از تو رفتگی جالب جلوپنجره نیست و فرمی
شبکه‌ای، پلاستیک و مشکی کل جلوپنجره را در برگرفته است. در عین حال سپر خودرو کاملا تغییر کرده و ورودی‌های هوای کوچک قبلی جای خود را به دو برش بزرگ با فرمی نزدیک به توری مشکی جلوپنجره و مه‌شکن‌های گرد داده است. پایان بخش تغییران چری تیگو۷ در بخش طراحی هم تیغه کرومی حاشیه ورودی هوای بزرگ سپر است که فرمی نامتقارن به این شاسی بلند چینی داده است.
تیگو۷ در نمای عقب مثل جلو تغییر نکرده گرچه مه‌شکن‌ها، طرح درونی چراغ‌های عقب و فرم باله عقب تغییرات جالبی داشته‌اند. البته به غیر از نمای جلو و عقب، تغییرات در نمای کناری چری تیگو۷ ادامه یافته است. رکاب های کناری ضمن اینکه فرمی متفاوت به خود گرفته و با رنگ مشکی نصب شده‌اند، از تزئینات کرومی بهره برده و نسبت به قبل طرح بهتری دارند. طرح جدید رینگ‌های تیگو۷ هم فرم کناری را ارتقا داده تا به این ترتیب بتوان نمره‌ای بهتر از همیشه به این خودرو داد.
این خودرو که روی پلتفرم T1X سوار شده، گویا در نسخه تازه با کد فلای (fly) راهی بازارهای مختلف خواهد شد درحالی که سری گرانقیمت آن هم با لوگو کوروس جهت خریداران مرفه طراحی و ساخته خواهد شد. تیگو۷ که هم‌اینک در ایران با یک موتور ۱۴۷ اسبی توربوشارژ با حجم دقیق ۱۵۰۰سی سی به خریداران تحویل می‌شود، اخیرا بهایش در بازار ایران به ۲۶۵ میلیون تومان رسیده و رسما جا پای خودروهای موفق کره‌ای این بخش از بازار مثل هیوندای توسان و کیا اسپورتیج گذاشته است. البته اوضاع فروش این خودرو در چین مناسب نیست به طوری که هرچه در بیرون از چین طرفدار دارد، در این کشور افت فروش داشته است. تیگو ۷در حالی ۵ماهه نخست امسال تنها ۱۲٫۹هزار دستگاه فروش داشته که سال گذشته در همین مدت فروشش در چین بیش از ۲۹ هزار دستگاه بوده است.

کدخبر: ۲۲۹۶۸۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر