کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۸۱۹۳
تاریخ خبر:

چرا یحیی نه ولی ژنرال آری؟

روزنامه هفت صبح| ‌یکی ‌‌گزینه‌ اصلی فدراسیون فوتبال برای هدایت تیم ملی است البته از میان مربیان داخلی‌ و آن یکی در بین 7 گزینه اولیه هم جایی نداشت؛‌ احتمالا به دلایل غیرفنی و غیرفوتبالی! مقایسه عملکرد این دو نفر در برابر تیم‌های بزرگ و مدعی لیگ‌برتر امسال می‌تواند نشان دهد که آیا آنها مستحق بی‌توجهی یا توجهی که به آنها شده هستند یا نه.

امیر قلعه‌نویی
سرمربی گل‌گهر گزینه جدی هدایت تیم ملی است. او تیمی پرستاره در اختیار دارد و از نظر مهره و بضاعت اصلا جای شگفتی ندارد اگر تیمش یکی از 4 تیم برتر فصل باشد. نتایج گل‌گهر اما کمی متناقض است. تیم او به خصوص در برابر تیم‌های بالای جدول نتایج ضعیفی گرفته است. گل‌گهر فصل را با پیروزی 2 بر یک مقابل تراکتوری شروع کرد که در آن مقطع اصلا جزو مدعیان محسوب نمی‌شد. این تیم در دومین بازی خود مقابل مس در رفسنجان با تساوی بدون گل متوقف شد.

سومین تقابل بزرگ گل‌گهر مقابل سپاهان در سیرجان بود. شاگردان ژنرال با دو گل میلاد زکی‌پور از میزبان خود عقب افتادند اما توانستند با دو گل در نیمه دوم بازی را به تساوی بکشانند و از یک باخت خانگی فرار کنند. اما ثبت شدن اولین باخت خانگی گل‌گهر خیلی هم به تاخیر نیفتاد و دو هفته بعد این تیم به استقلال باخت.

در آن بازی ابتدا استقلال پیش افتاد، سپس گل‌گهر بازی را به تساوی کشاند اما خطای ناشیانه امین قاسمی‌نژاد در دقیقه 95 که به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفته بود، یک پنالتی را نصیب استقلال کرد و یامگا با گل کردن این پنالتی اولین باخت خانگی تیم قلعه‌نویی را رقم زد. گل‌گهر در برابر پرسپولیس هم میزبان موفقی نبود. این تیم در برابر سرخپوشان می‌توانست با گلی زودهنگام پیش بیفتد اما پنالتی پورعلی را بیرانوند گرفت و در ادامه پرسپولیس دو گل زد و 3 امتیاز این بازی را از آن خود کرد. این یکی از ضعیف‌ترین بازی‌های فصل گل‌گهر بود.

تیم قلعه‌نویی دور برگشت را با تساوی 2-2 مقابل تراکتور در تبریز آغاز کرد. البته به نظر می‌رسید یکی از گل‌های شاگردان قلعه‌نویی آفساید بود! گل‌گهر در بازی برگشت مقابل مس رفسنجان از یک شکست تلخ خانگی دیگر مقابل یک تیم بالای جدولی فرار کرد. آنها در خانه با دو گل عقب افتادند اما با گل دوم خود که در دقیقه 93 به ثمر رسید توانستند از این بازی یک امتیاز بگیرند. یک هفته بعد سنگین‌ترین شکست فصل تیم قلعه‌نویی ثبت شد.

آنها در اصفهان با نتیجه 4 بر یک مغلوب سپاهان شدند، آن هم در شرایطی که این تیم یک نیمه 10 نفره بود! آخرین بازی بزرگ گل‌گهر هم چیزی جز یک شکست دیگر در کارنامه قلعه‌نویی ثبت نکرد. تیم او در تهران با یک گل از استقلال پیش افتاده بود اما پس از ارائه یک بازی کاملا دفاعی، 2 بر یک شکست خورد! تیم امیر قلعه‌نویی تا پایان هفته بیست و دوم 9 بار مقابل تیم‌های بالای جدول به میدان رفته که فقط یک بار آن هم در هفته اول مقابل تراکتور به پیروزی رسیده و 4 باخت و 4 مساوی هم به دست آورده است!

یحیی گل‌محمدی
سرمربی پرسپولیس جایی در میان گزینه‌های هفت‌گانه داخلی نیمکت تیم ملی نداشت. او تقابل با تیم‌های مدعی و بالای جدولی را خوب شروع نکرد. پرسپولیس در اولین بازی مهم فصل خود در تهران با یک گل مغلوب تراکتور شد. این همان بازی جنجالی و پرحرف و حدیثی بود که بعدها یحیی گل‌محمدی به آن در لفافه اشاره کرد.

یک هفته بعد پرسپولیس در اصفهان میهمان سپاهان بود و با این تیم به تساوی بدون گل رسید. سرانجام اولین پیروزی تیم یحیی مقابل بالای جدولی‌ها در تهران و برابر مس رفسنجان رقم خورد. جایی که با تک گل لوکادیا از روی نقطه پنالتی، این تیم را شکست داد. پرسپولیس با یحیی در دربی تهران از شکست مقابل استقلال گریخت. این تیم تا دقیقه 89 بازنده دربی رفت بود اما با گل گولسیانی بازی با تساوی 2-2 به پایان رسید.

یک هفته بعد، پرسپولیس در سیرجان تیم گل‌گهر را به راحتی و با نتیجه 2 بر صفر شکست داد. در دور برگشت هم فعلا فقط بازی با تراکتور در تبریز برگزار شده که در آن پرسپولیس با نتیجه 3 بر 2 پیروز شده و انتقام شکست دور رفت را گرفته است. در مجموع پرسپولیس با یحیی گل‌محمدی فعلا 6 بار مقابل تیم‌های بالای جدولی قرار گرفته که 3 پیروزی، دو تساوی و یک شکست را در کارنامه ثبت کرده است.

به نتایج یحیی از منظر تقابل با گزینه‌های داخلی فدراسیون فوتبال برای هدایت تیم ملی هم می‌توانیم نگاه کنیم. امیر قلعه‌نویی، جواد نکونام، ساکت الهامی، مهدی تارتار و حمید مطهری مربیانی بودند که در لیگ برتر امسال تیم دارند و مقابل یحیی و تیمش به میدان رفته‌اند. یحیی توانسته امیر قلعه‌نویی را در گل‌گهر با نتیجه 2 بر صفر شکست بدهد.

تیم او ذوب‌آهن را هم با هدایت مهدی تارتار مغلوب کرد و در برابر نساجی با سرمربیگری حمید مطهری به پیروزی 5 بر یک رسیده است. گل‌محمدی در برابر فولاد با هدایت جواد نکونام یک بر صفر مغلوب شده و در برابر هوادار و ساکت الهامی هم با همین نتیجه مغلوب شده است. یحیی البته با دو گزینه خارجی هدایت تیم ملی هم رودررو شده است.

او همین چند روز پیش پاکو خمز را روی نیمکت تراکتور با نتیجه 3 بر 2 مغلوب کرد و در برابر ژوزه مورایس که سرمربی سپاهان است به تساوی بدون گل رسیده ‌. او البته توانسته این مربی پرتغالی را در جام حذفی کنار بزند. پرسپولیس در این جام سپاهان را در اصفهان با نتیجه 4 بر 2 مغلوب و حذف کرد. در مجموع او مقابل کاندیداهای هدایت تیم ملی به 5 برد، دو باخت و یک تساوی رسیده است. در واقع کارنامه او در برابر تیم‌های بالای جدولی و گزینه‌های هدایت تیم ملی کاملا قبول است.

کدخبر: ۵۰۸۱۹۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر