کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۴۳۱۵
تاریخ خبر:

چرا آنتونی فائوچی محبوب و مورد احترام است؟

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی‌| دکتر آنتونی فائوچی، رئیس سازمان ملی بیماری‌های عفونی و حساسیت‌های آمریکا و مشاور پزشکی کاخ سفید که سکاندار و یکی از اعضای مهم کمیته مدیریت بحران کرونا نیز هست، از معدود چهره‌هایی است که هم تجربه خدمت در دوران ترامپ را دارد و هم بعد از انتخاب بایدن به عنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا در مقام خود ابقا شد. فائوچی پزشک امین و محبوب روسای جمهور آمریکاست و در کارنامه خود تجربه ۱۰ دوره همکاری با کاخ سفید در دوران زمام‌داری ۶ رئیس‌جمهور را دارد.

به طور قطع تسلط فائوچی بر علم پزشکی یکی از علل اصلی استفاده از او در مناصب مختلف در این ۱۰ دوره است، اما علاوه بر چیره‌دستی او در امور پزشکی، اخلاق‌مداری و نیز تعهد او به مردم و جامعه زبانزد بوده و از این رو فائوچی برای مردم آمریکا فردی محبوب، معتمد و قابل احترام است. در روزهایی که جهان از حضور ویروس ناشناخته کرونا آشفته شده بود و ترس و واهمه در جوامع موج می‌زند، دکتر فائوچی آدرس ایمیل شخصی خود و نیز شماره‌ تلفن‌‌های خود را به طور عمومی منتشر کرد و گفت در این بحران همراه مردم است و از طریق همین راه‌های ارتباطی به تمام سوالات درباره ویروس کرونا پاسخ خواهد داد.

روز گذشته وبسایت نیوباز ۳۲۰۰ صفحه از صندوق ایمیل شخصی فائوچی را منتشر کرده است که ۸۶۶ صفحه از آن مربوط به بازه زمانی اسفند تا اردیبهشت سال گذشته است. با نگاهی گذرا به این صفحات ابتدا درمی‌یابیم که سر فائوچی حسابی شلوغ بوده است و از وزرای کابینه و چهره‌های سیاسی گرفته تا سلبریتی‌ها و مردم عادی با او مکاتبه کردند و سپس متوجه می‌شویم که چرا آنتونی فائوچی محبوب و مورد احترام همه اقشار جامعه است.

فائوچی در ایمیلی که چند روز بعد از اعلامیه سازمان بهداشت جهانی مبنی بر پاندمی نامیدن ویروس کرونا به یکی از همکارانش فرستاده، نوشته است که «این روزها از کاخ سفید چند صدا و چند نظر مختلف شنیده می‌شود و نتیجه این چندصدایی فقط گمراهی و واهمه بیشتر مردم است. من به تمام ایمیل‌ها و تماس‌ها پاسخ می‌دهم تا به نوبه خود کمی از این سردرگمی بکاهم.»

برای مثال یکی از شواهدی که ادعای فائوچی را اثبات می‌کند این است که یک شهروند عادی در ایمیلی از او پرسیده است که «آیا تزریق آمپول سفتریاکسون که برای غلبه بر عفونت ریه موثر است در جلوگیری و کاهش درگیری ریه بر اثر ابتلا به کرونا نیز موثر است؟» و فائوچی بیش از دو صفحه بر اساس دستاوردهای علمی روز در پاسخ به این سوال نوشته و برای آن شخص فرستاده است و او پس از دریافت پاسخ مفصل فائوچی نوشته که «شگفت‌زده‌ام و نمی‌دانم چه بگویم، ممنونم.»

در یکی دیگر از ایمیل‌ها یک خبرنگار درباره اوضاع و احوال فائوچی می‌پرسد و در جواب می‌پرسد که «خسته‌ام. واقعا خسته‌ام و چند روزی است که درست نخوابیدم.» در همین روزها هوارد بوشنر، یکی از اعضای هیات رئیسه انجمن روزنامه‌نگاران آمریکا در ایمیلی به فائوچی نوشته است که«تو نجات‌دهنده‌ای… فقط کمی نگران خستگی خودت هستم، بیش از حد کار می‌کنی.» همچنین چند روز بعد دکتر فرانسیس کالینز که رئیس فائوچی به حساب می‌آید با لحنی آمرانه و البته مشفقانه به او نوشته است «همه می‌گویند استراحت نمی‌کنی و کمر به نابود کردن خود بستی، همین الان کار را تعطیل کن و برو بخواب!» و فائوچی در پاسخ به کالینز نوشته است « اتفاقا این روزها حال و هوای دوران دانشجویی را دارم. کشیک‌های شبانه در بیمارستان و بی‌خوابی و شوق اینکه قرار است به زودی دکتر شوم و به مردم خدمت کنم… الان زمان خدمت است.»

در همان دوران از جانب ترامپ و دولتمردان آمریکا این احتمال مطرح شد که ویروس کرونا ساخته آزمایشگاه سلاح‌های میکروبی ووهان چین است و با این اتهام چین را تحت فشار قرار دادند. با مرور ایمیل‌های رد و بدل شده میان فائوچی و دکتر فرانسیس کالینز در همان زمان پی می‌بریم که هر دو به این اتهام باور ندارند و آن را توطئه دولت ترامپ برای بهره‌برداری سیاسی از ماجرا می‌دانند. کالینز اما این فرضیه را مطرح کرده است که این ویروس نه به عنوان سلاح بیولوژیک بلکه به طور سهوی از آزمایشگاه‌های ووهان و توسط کارکنان آزمایشگاه به بیرون درز کرده است.

فائوچی در همان زمان و در مکاتبه با دوستان و همکارانش می‌نویسد «احمق‌هایی که همه‌گیری کرونا را وارد سیاست کردند به بحران دامن می‌زنند و این بحران را به فاجعه جهانی تبدیل می‌کنند.» مرور این ایمیل‌ها نشان می‌دهد که به رغم تمامی اتفاقات فائوچی هرگز ناامید نشد و با تمام قوا به وظیفه خود به عنوان یک پزشک عمل کرد. او در پایان تمام پاسخ‌هایش به سوالاتی که از طریق ایمیل از او پرسیده شده بود نوشته است «تردید نکنید، اگر سوال یا مشکلی دارید با من تماس بگیرید یا ایمیل بزنید.» امروز هشتگ فائوچی به یکی از پر تکرارترین هشتگ‌های فضای مجازی آمریکا تبدیل شده است و در روزهایی که پروتکل‌های بهداشتی رفته رفته کم و کمتر می‌شوند و زندگی به روزهای عادی خود بازمی‌گردد، همه با هم و یک‌صدا از او و همکارانش تشکر می‌کنند.

کدخبر: ۳۹۴۳۱۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1601366834

    خوب بود نویسنده ی محترم مقاله یک نگاه به مستند پلندمیک می کردند و مستندات سازنده رو می دیدند که جناب فائوچی به همراه دو دانشمند محترم دیگه در سال ۱۹۹۹ کپی رایت تحقیق روی ویروس کووید رو به نام خودشون ز دند!!!! بالاخره در راه کسب علم و دانش با ید از جان گذشته بود! بی خوابی و خستگی که چیزی نیست!