کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۷۳۷۵
تاریخ خبر:

پیشنهاد هفته| فیلم «ونوم ۲: بگذارید کارنیج بیاید»

روزنامه هفت صبح | فیلم ابرقهرمانی «ونوم: بگذارید کارنیج بیاید»، بر پایه شخصیت ونوم از مارول کامیکس ساخته شده و توسط سونی پیکچرز ریلیزینگ منتشر شده. این دومین فیلم در جهان شخصیت‌های مارول سونی پیکچرز و دنباله فیلم «ونوم» محصول سال ۲۰۱۸ است. فیلم به‌طور کلی براساس داستانی با همکاری تام هاردی نوشته شده و برای نگارش آن از چند منبع معتبر از‌جمله کتاب کمیک «حداکثر قتل‌عام» که در سال ۱۹۹۳ منتشر شده و «حماسه ونوم» از مجموعه کارتون‌های «مرد عنکبوتی» محصول ۱۹۹۴ الهام گرفته شده ‌است.

«ونوم: بگذارید کارنیج بیاید» اولین‌بار در ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۱ در لندن به نمایش درآمد. بعد از بارها تأخیر به‌‌خاطر شیوع کرونا، نهایتا در ۱ اکتبر ۲۰۲۱ در آمریکا اکران شد. این فیلم در حال حاضر با بیش از ۴۵۴ میلیون دلار فروش گیشه، هفتمین فیلم پرفروش سال ۲۰۲۱ است و البته به احتمال زیاد فروش بیشتری خواهد کرد.

درباره داستان: داستان «ونوم: بگذارید کارنیج بیاید» سه سال بعد از وقایع قسمت اول (ونوم ۲۰۱۸) پیش می‌رود. ادی براک در ابتدای فیلم تلاش می‌کند تا با نوشتن گزارشی درباره قاتل زنجیره‌ای روانی به اسم کلتوس کسدی که در انتظار اعدام است، به حرفه روزنامه‌نگاری خودش رونقی ببخشد.

از آنجایی‌که کسدی، ادی را بازتابی از درون خودش می‌داند، با هیچ‌کس غیر از او حاضر به صحبت کردن نیست. در حین ملاقات با کسدی، او را تحریک می‌کند تا به او حمله کند و دست ادی را گاز بگیرد و از این طریق سیمبیوتی از ونوم را می‌بلعد. از آن به بعد ادی که زندگی آرام و دلپذیری را به‌عنوان یک قهرمان خودسر با ونوم سپری می‌کند، توسط رسانه‌ها و بین مردم به‌عنوان یک قهرمان جدید شناخته می‌شود، اما ونوم از رابطه خود با ادی راضی نیست و…

درباره نقدها: «ونوم: بگذارید کارینج بیاید» در همین مدت کوتاه با استقبال زیادی روبه‌رو شده و نقدهای فراوانی برای آن نوشته شده است. در اکثر نقدها آنچه بیشتر از همه منتقدان را به سمت گلایه برده است، ضعف فیلمنامه است. اکثر آنها معتقدند بزرگترین مشکل قسمت دوم به فیلمنامه برمی‌گردد. داستان محور چندان مشخصی ندارد و شخصیت‌ها با توجه به داستان درست شکل نگرفته‌اند.

با این‌حال اکثرا معتقدند صحنه‌های جذاب و اکشن این فیلم مخاطبان را غافلگیر می‌کند اما این جذابیت‌های بصری به دلیل نبود یک داستان درجه یک بی‌دلیل رها می‌شوند. بعضی‌ها حتی معتقدند این قسمت ونوم مانند یک بازی ویدئویی شده که گرافیک بالایی دارد اما قصه تعریف نمی‌کند. یکی از نقاط مثبت فیلم از نظر منتقدان شخصیت شیطانی کارنیج است. نکته دیگر اینکه کاراکتر ونوم بامزه‌تر از قبل شده و تام هاردی هم توانسته به ونوم وجهه جالبی ببخشد.

ونوم ۲: بگذارید کارنیج بیاید/ پلتفرم فیلیمو و نماوا
Venom: Let There Be Carnage
کارگردان: اندی سرکیس
فیلمنامه: کلی مارسل

بازیگران: تام هاردی، میشل ویلیامز، نائومی هریس، رید اسکات، استیون گراهام، وودی هرلسون
محصول: آمریکا/ ۲۰۲۱
رتبه در سایت imdb: 6.2 از ۱۰
زمان: یک ساعت و ۳۴ دقیقه
زبان: اصلی با زیرنویس فارسی

کدخبر: ۴۲۷۳۷۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر