کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۹۰۴۲۰
تاریخ خبر:

پهپاد منهدم شده در بندر ماهشهر اسرائیلی بود؟

روز گذشته یگان‌های نیروی پدافند هوایی ارتش مستقر در ماهشهر یک فروند پهپاد ناشناس را بر فراز این منطقه مورد اصابت قرار داده و آن را منهدم کردند.

هیچکدام از منابع رسمی درخصوص ملیت و مبدا این پهپاد موضع گیری نکردند و برخی اخبار غیررسمی منتشر شده در رسانه های خارجی مبنی بر اسرائیلی بودن این پهپاد نیز قابل استناد نیست ولی این خبر آنقدر اهمیت داشت که به سرعت به یکی از مهمترین اخبار روز گذشته در رسانه‌های داخلی و خارجی تبدیل شد و حتی سرفرماندهی ارتش تروریستی آمریکا در منطقه (سنتکام) نیز به آن واکنش نشان داده و اعلام کرد که پهپادهای آمریکایی در منطقه شمال غرب خلیج فارس مورد اصابت قرار نگرفته‌اند.

طبق فیلم منتشر شده، پهپاد مذکور در ارتفاع پایینی پرواز می‌کرده و انهدام هدف کوچکی همچون پهپاد در ارتفاع بسیار پائین، امری دشوار است. اما به نظر می رسد که در سال های اخیر و البته به صورت چراغ خاموش، توانایی سامانه مرصاد در این زمینه بهبود یافته است.

در منطقه درگیری، دو بندر مهم ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) تحت پوشش سامانه مرصاد و البته سامانه های مختلف دیگر هستند. اهمیت این دو بندر در اقتصاد کشور خصوصاً استان های جنوب غرب کشور بسیار مهم بوده و از این رو حفظ امنیت آن برای نیروهای مسلح کشور و البته ناامن سازی آن برای دشمنان در زمان بحران بسیار مورد توجه است. خصوصاً پس از حمله موفق ارتش یمن به پالایشگاه نفت آرامکو در عربستان که توسط انواع پهپادها و سلاح‌های نقطه‌زن و زیر چتر پدافندی سامانه‌های پاتریوت آمریکایی، کروتیل فرانسوی و اورلیکن سوئدی صورت گرفت، برخی فعالان ضد ایرانی، از احتمال حمله تلافی جویانه علیه تأسیسات حساس نفتی و اقتصادی ایران خبر می‌دادند. امری که رنگی از واقعیت به خود نگرفت.

در این مناطق -شامل استان‌های خوزستان و بوشهر- انواع سامانه های بومی ارتش و سپاه در این مناطق در کنار سامانه های قبلی موجود و نیز سامانه اس-۳۰۰ برای دفاع همه جانبه در برابر تهدیدات هوایی در مستقر هستند و کمتر از دو ماه پیش نیز امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی کشور و فرمانده کل ارتش ار انجا بازدید کرد.

کدخبر: ۲۹۰۴۲۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر