کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۷۱۲۴
تاریخ خبر:

پنج کشور موفق در کنترل‌ ویروس کرونا

با وجود اینکه مشکلات ناشی از ویروس کرونا در نقاط مختلف دنیا مشابه است، هر کشور روش برخورد متفاوتی با آن در پیش گرفت. خبرآنلاین واکنش‌های موفقیت‌آمیز برخی از کشورها را که منجر به کنترل کووید۱۹ شد، مرور کرده است.

*** کشورهای موفق
پنج کشور اسلوونی، اردن، ایسلند، یونان و ویتنام درمبارزه با ویروس کرونا موفق‌تر از کشورهای دیگر بودند. آنها در یک جنبه با یکدیگر اشتراک داشتند و آن این بود که اقدامات لازم در خصوص کنترل ویروس کرونا را به‌موقع و به‌شکلی موثر انجام دادند.

* اسلوونی برای کنترل کووید۱۹، دست به اقدامات سختگیرانه زد. آن مدارس را تعطیل و بخش تولید را بسیار محدود کرد. هیچ رویداد عمومی برگزار نشد و سیستم حمل و نقل عمومی تعطیل شد. اگرچه مرزهای کشور بسته نشد، آن بسیار محدود شد و هر مسافر پس از ۱۴ روز قرنطینه می‌توانست وارد کشور شود.

دلیل دیگری که اسلوونی توانست ویروس کرونا را کنترل کند، استفاده از سیستم بهداشت عمومی و کادر پزشکی قوی بود. دولت این کشور با کادر درمان و بهداشت، همکاری تنگاتنگی داشت و نیازهای آنها را هنگام مقابله با ویروس کرونا برطرف کرد.این اقدامات باعث شد اسلوونی با وجود اینکه هم‌مرز ایتالیاست، آمار بالایی در ابتلا به بیماری کرونا تجربه نکند.

* اردن به‌محض اطلاع از گسترش جهانی ویروس کرونا، تمام پروتکل‌های مبارزه با این ویروس را آماده و اجرایی کرد. از اقدامات آنها می‌توان به تخصیص بیمارستان‌هایی خاص به بیماران کرونایی، تعیین روش درمان بیماران و عملکرد کادر درمان، استفاده از ارتش برای اجرای قرنطینه کامل و البته حمایت از وضعیت معیشتی مردم اشاره کرد.این اقدامات باعث شد موارد ابتلا به بیماری تا ماه مه امسال زیر ۵۰۰ نفر و فقط ۱۰ فوتی باشد.

* یونان با وجود اینکه اقتصاد آن به‌شدت به گردشگری وابسته است و جمعیتی مسن‌تر دارد، توانست با ویروس کرونا باموفقیت مبارزه کند و تاکنون فقط حدود ۱۵۰ فوتی داشته باشد. این کشور با قوی کردن سیستم بهداشت عمومی و کادر درمان، قرنطینه سختگیرانه به‌موقع، تشویق فاصله‌گذاری اجتماعی توانست جلوی گسترش لجام‌گسیخته این ویروس را بگیرد.

* ویتنام هم پس از اطلاع از ویروس کرونا، حتی قبل از اینکه سازمان جهانی بهداشت، دنیاگیری آن را اعلام کند، وضعیت اضطراری اعلام و نقاط پرخطر را قرنطینه کرد.

* ایسلند هم مانند کشورهای فوق، باوجود اینکه جمعیت بسیار محدودی دارد، دست به ‌اقدامات سختگیرانه زد و ویروس کرونا را با موفقیت کنترل کرد.

کدخبر: ۳۳۷۱۲۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1562446459

    ما هیچ، ما نگاه،،،،،

  • _user_1578431884

    دقیقا برعکس تمام این کارها در کشور ما ان جام شد و میشه