کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۷۲۵۸
تاریخ خبر:

هفت خبر کوتاه درباره انتخابات و شمارش آرا

ستادانتخابات وزارت کشور تا این لحظه هنوز آماری از میزان مشارکت یا نتایج شمارش آرا اعلام نکرده است اما خبرهایی کوتاه و اغلب غیررسمی در خبرگزاری‌های رسمی کشور منتشر می‌شود

یک *** اگرچه تا این لحظه اخبار رسمی انتخابات از سوی ستاد انتخابات اعلام نشد است اما برخی اخبار غیررسمی حکایت از پیشتاز بودن ابراهیم رئیسی دارد

دو *** اولین آمار از میزان مشارکت در استان‌ها که از سوی برخی استاندارها و ستادهای انتخاباتی اعلام شده و در خبرگزاری های ایرنا و فارس منتشر شده، حکایت از آن دارد که میزان مشارکت در هرمزگان ۵۸ درصد، خراسان رضوی ۵۴ درصد، خراسان شمالی ۶۵ درصد، قزوین ۵۲ رصد، آذربایجان شرقی ۴۴ درصد، گلستان ۵۷ درصد، یزد ۵۷ درصد، کرمانشاه ۴۵ درصد، سمنان ۵۴ درصد و کرمان ۵۷ درصد است.

سه *** ایرنا نوشت نتایج نهایی شمارش آرای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان بجستان اعلام شده و از مجموع ۱۴ هزار و ۵۵۰ برگ صحیح انتخابات ریاست جمهوری در بجستان سید ابراهیم رییسی ۱۱ هزار و ۹۷۳ رای، عبدالناصر همتی هزار و ۱۶۶ رای، محسن رضایی میرقائد ۷۹۳ رای و سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی ۶۱۸ رای را به خود اختصاص دادند.

چهار *** روزنامه شرق هم امروز نوشته: با پیروزی ابراهیم رئیسی صورت‌بندی سیاست داخلی ایران تغییری اساسی خواهد کرد و جریان سومی روی کار خواهد آمد که بعید است علقه‌های حزبی و جناحی داشته باشد. این جریان بیش از هرچیز، کارگزار دولت و وفاداران ساختارهای رسمی خواهند بود.

پنج *** مجری انتخابات ریاست جمهوری گفته تا ظهر شنبه ۲۹ خرداد نتیجه نهایی و درصد مشارکت انتخابات ریاست جمهوری اعلام خواهد شد.

شش *** محسن رضایی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در نامه ای پیروزی سیدابراهیم رئیسی را تبریک‌ گفت.

هفت *** عطاالله مهاجرانی وزیر دولت اصلاحات و سیاستمدار خارج‌نشین از عبدالناصر همتی خواست اولین نفری باشد که به سیدابراهیم رئیسی تبریک می گوید.

کدخبر: ۳۹۷۲۵۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_mgkey

    ?