کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۷۰۸۹
تاریخ خبر:

هفت‌‌ نکته درباره واریز سود سهام عدالت ‌

روزنامه هفت صبح | پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت از اول اسفندماه امسال آغاز می‌شود و اگرچه میزان سود پرداختی هنوز مشخص نیست، حسن علایی، عضو هیأت عامل سازمان خصوصی‌سازی تلاش کرده درباره آن توضیحاتی ارائه دهد.

پرداخت سود سهام عدالت

* یک: تعداد مشمولان سهام عدالت فعلا ۴۹میلیون و ۱۵۶هزار نفر است و تعداد افرادی که تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی و سازمان بهزیستی مشمول سهام عدالت هستند، یعنی اولین گروهی که سود سهام عدالت را در اسفندماه دریافت می‌کنند، بیش از دومیلیون نفر هستند که ارزش اسمی ‌سهام عدالت این افراد یک‌میلیون تومان کامل است و بنابراین سود کامل را هم دریافت خواهند کرد. اما کسانی که ارزش سهام عدالت آنها بعد از ۱۰سال، ۵۳۲هزار تومان شده است، به تناسب این رقم سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

* دو: سود سهام عدالت که قرار است از اسفند واریز شود، مربوط به عملکرد سال ۹۷ شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت است.

* سه: ۴۹شرکت در سبد سهام عدالت قرار دارند که ۳۵درصد در بورس و ۱۴شرکت در فرابورس هستند و بخشی از این شرکت‌ها سود عملکرد سال قبل خود را به حساب سازمان خصوصی‌سازی واریز کردند و برخی دیگر نیز تا آخر بهمن واریز می‌کنند.

* چهار: حدود پنج‌میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت هنوز شماره شبای حساب بانکی خود را اعلام نکرده‌اند. این افراد امسال ممکن است چیزی نزدیک ۱۵۰هزار تومان از دست بدهند. مشمولان باید با شماره‌ملی و کارت ملی خود شبای حساب خود را برای دریافت سود سهام عدالت به سازمان خصوصی‌سازی و سامانه سهام عدالت به نشانی samanese.ir اعلام کنند.

* پنج: هرکس از مشمولان سهام عدالت با داشتن کد ملی و شماره شبا وارد سامانه سهام عدالت می‌شود و بعد از ثبت شماره شبای خود ظرف ۲۴ تا ۴۸ساعت پیامکی به او داده می‌شود که شماره شبای او تایید می‌شود و سود سهام عدالت که از اول اسفند واریز می‌شود، برای کسانی که تازه شماره شبای خود را اعلام کرده‌اند، سود دو دوره قبلی هم با دوره سوم یکجا واریز می‌شود.

سودهای قبلی سهام عدالت مشمولانی که هنوز سود نگرفته‌اند، ذخیره شده و به محض ثبت شماره شبا سود دو مرحله سال ۹۵ که برای هر سهم یک‌میلیون تومانی، ۱۵۰هزار تومان و سود سال ۹۶ که به ازای هر سهم یک‌میلیونی، ۱۷۵هزار بوده است، با سود مرحله سوم یکجا واریز می‌شود.

* شش: سود سهام عدالت برای همه یکسان نیست برخی از مشمولان از سهام کمتری برخوردار هستند مانند کسانی که وارث مشمول فوت‌شده هستند، بنابراین درصد کمی‌ از سهام عدالت در اختیار آنها قرار می‌گیرد و به همان نسبت سود کمتری تعلق می‌گیرد، اما هنوز سود نهایی هر سهم یک‌میلیون تومانی که اسفندماه واریز‌ می‌شود، نهایی نشده است.

* شش: سود سهام عدالت هر فرد چه بچه باشد و چه بزرگ در حساب خود فرد واریز می‌شود. بنابراین اگر یک خانوار پنج‌نفر باشند، باید برای هر نفر یک شماره شبای مربوط به خودش در سامانه ثبت شود.

کدخبر: ۳۰۷۰۸۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر