کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۰۶۶۶
تاریخ خبر:

ویدئو | ایتالیا در شوک قتل وحشیانه مهاجر آفریقایی

پلیس ایتالیا یک شهروند مرد این کشور را در ارتباط با قتل یک فروشنده مهاجر نیجریه‌ای که بر اثر ضرب و شتم او جانش را از دست داد، دستگیر کرد. به گزارش یورونیوز، تصاویر ویدیویی ضبط شده از ضرب و شتم این مهاجر آفریقایی توسط مرد ایتالیایی در یکی از خیابان‌های شلوغ و پر رفت و آمد شهر ساحلی «چیویتانوا مارکه» با واکنش‌های زیاد همراه شد.

فیلم‌های ویدیویی این حمله که توسط عابران گرفته شده بود بلافاصله به طور گسترده در وب‌سایت‌های خبری و رسانه‌های اجتماعی ایتالیا منتشر و پخش شد. این حادثه که همزمان با ورود ایتالیا به مبارزات انتخابات پارلمانی روی داد در حالی خشم عمومی را برانگیخته که ائتلاف احزاب راست ایتالیا مسئله مهاجرت را در مبارزات انتخاباتی خود برجسته کرده است.

انریکو لتا، نخست‌وزیر سابق و رئیس حزب چپ‌گرای دموکرات روز شنبه در توییتی با نام بردن از فروشنده نیجریه‌ای که روز جمعه درگذشت، نوشت: «قتل آلیکا اوگورچوکو هولناک و ناامیدکننده است.» وی سپس با استفاده از عباراتی چون «وحشیگری بی‌سابقه» و «بی تفاوتی فزاینده و فراگیر» تاکید کرد که هیچ توجیهی نمی توان برای این اقدام قائل شد.

حادثه به قدری منزجر کننده بود که حتی ماتئو سالوینی، رهبر جریان راست نیز که امنیت را محور کارزار انتخاباتی خود قرار داده نسبت به مرگ مهاجر آفریقایی ابراز خشم کرد و گفت: «امنیت رنگ نمی‌شناسد و … باید بار دیگر به یک حق تبدیل شود.»

منبع: فرارو

کدخبر: ۴۷۰۶۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر