کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۳۱۶۳
تاریخ خبر:

ویترین جدید خوروهای صفرکیلومتر

سیدمحمدرضا دادگستر| تا چند ماه پیش اگر به دنبال خرید خودروهای وارداتی مدل ۲۰۱۸ صفر بودید با قیمت‌های نجومی در بازار روبه‌رو می‌شدید و حتی در برهه‌هایی اصلا خودروی صفر در بیشتر نمایشگاه‌ها پیدا نمی‌شد. اما بررسی بازار در روزهای اخیر نشان می‌دهد که دلال‌ها و احتکارکننده‌های خودرو نسبت به ادامه روند دپوکردن و عرضه قطره‌چکانی خودروهایشان به بازار ناامید شده‌اند و تلاش می‌کنند که تا پیش از به سرانجام رسیدن توافق هسته‌ای آنها را به پول نقد تبدیل کنند. به جز خودروهای صفر، خودروهای دست‌دوم کم‌کارکرد که صفرشویی می‌شوند هم این روزها در بازار زیاد پیدا می‌شوند و حتی برخی از فروشندگان به شما این اطمینان را می‌دهند که خودروی صفر‌شویی‌شده را با گارانتی تحویل‌تان می‌دهند! اگر به دنبال خرید خودروی صفر هستید ۴ مدل را بیش از بقیه در بازار دیدیم و فروشنده‌ها هم به راحتی برای فروختن‌شان تخفیف می‌دهند.
رنو کولیوس مدل ۲۰۱۸
دیگر کم کم داشتیم از کولیوس ناامید می‌شدیم و خودمان را برای قیمت ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیونی آن آماده می‌کردیم که بازار ترمز افزایش قیمت را در کانال ۲میلیارد و ۴۰۰ میلیون کشید و الان این شاسی‌بلند زیبای فرانسوی را می‌توان با ۲میلیارد و ۱۰۰ میلیون هم خریداری کرد. چیزی که باعث شده بسیاری از کسانی که بین خرید سانتافه، سورنتو و راوفور مردد بودند به سراغ کولویس بروند سیستم تعلیق نرم و سواری عالی آن در ترکیب با انواع و اقسام آپشن‌ها و شتاب قابل قبول موتور ۲٫۵ لیتری ۱۷۱ اسبی آن است. البته اگر خدمات پس از فروش برایتان مهم است دوستانه توصیه می‌کنیم که به سراغ کره‌ای‌ها بروید.
کیا اپتیما مدل ۲۰۱۷
سال ۱۴۰۰ را در حالی آغاز کردیم که فروشندگان برای اپتیما جی‌تی‌ لاین قیمت‌های عجیب یک میلیارد و ۷۰۰ و حتی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی اعلام می‌کردند. این خودرو در حال حاضر بین یک میلیارد و ۵۵۰ تا یک میلیارد ۶۵۰ میلیون تومان معامله می‌شود با این حال تعداد نسخه‌های صفرکیلومتر آن در بازار کماکان محدود است (هر چند نسبت به گذشته وضعیت بهتر شده) اما به دلیل محبوبیت بالای اپتیما در بازار بعید به نظر می‌رسد که بتوانیم بار دیگر اپتیمای یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی را حداقل در کوتاه‌مدت ببینیم.
هیوندای آزرا مدل ۲۰۱۹
بودن در بازه قیمتی فولکس واگن پاسات این روزها بیش از هر زمان دیگری برای آزرا دردسرساز شده و فروش آن را کاهش داده است. اگرچه با سدانی روبه‌رو هستیم که یک سر و گردن از اپتیما و سوناتا بالاتر است اما قیمت ۲میلیارد و ۲۰۰ میلیونی هم برای آن هنوز غیرمنطقی به نظر می‌رسد و فکر نکنیم دیگر خبری از آزرای ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیونی به گوشتان برسد. احتمالا این خودرو روند نزولی را تا قیمت زیر ۲ میلیارد تومان هم ادامه خواهد داد. اگر خواهان خرید سدانی نرم و بادوام هستید و دل در گروی سئول دارید آزرای گرنجور خودروی مناسبی است.

هیوندای النترا مدل ۲۰۱۸
از بین خودروهای هیوندای این سدان جمع‌و‌جور شهری بیشتر به صورت نو در بازار موجود است. اگرچه برخی از نمایشگاه‌ها قیمت‌های عجیب یک میلیارد و ۲۰۰ و حتی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیونی برای آن اعلام می‌کردند اما می‌توانید آن را با یک میلیارد و ۱۰۰ و حتی یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان هم در بازار پیدا کنید. استقبال از این نسل از النترا در ایران پایین بوده و همین باعث می‌شود خریداران در معاملات دست بالا را داشته باشند. النترای نسل ششم نسبت به نسل پنجم از پیشرانه قوی‌تری بهره می‌برد که می‌تواند ۱۵۳ اسب بخار نیرو تولید کند و همچنین به انواع آپشن‌ها از قبیل رادار نقطه کور، سیستم صوتی اینفینیتی، سیستم تهویه اتوماتیک دوکاناله، ۷ کیسه هوا و مدیریت پایداری خودرو (VSM) مجهز است.

کدخبر: ۴۰۳۱۶۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر