کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۵۴۱۶
تاریخ خبر:

وقوع زلزله‌ ۶.۴ ریشتری در بندرعباس و جزیره قشم

دقایقی پیش زلزله‌ای شدید به قدرت ۶.۴ ریشتر لافت در استان هرمزگان را لرزاند.

گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد این زمین‌لرزه در عمق ۱۸ کیلومتری زمین رخ داده اما مدت آن بسیار طولانی بوده و سبب وحشت مردم و تخریب شماری از خانه‌های قدیمی شده است‌.

مهرداد حسن‌زاده مدیرکل مدیریت بحران استان هرمزگان در این باره اظهار داشت: در حال حاضر در حال بررسی خسارات احتمالی هستیم و گزارشات متعاقباً به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

سعیدی مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان نیز گفت: زمین‌لرزه هرمزگان حتی در نقاط شمالی کرمان هم احساس شده که بلافاصله به تمام دستگاه‌های امدادی و اجرایی و فرمانداران اعلام شده که نسبت به اعزام تیم‌های ارزیاب به‌ روستاها به‌منظور بررسی خسارات احتمالی اقدام کنند.

دکتر علی بیت الهی، مدیر بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی هم به ایسنا گفته: در ساعت ۱۵ و ۳۶ دقیقه امروز یکشنبه ۲۳ آبان زمینلرزه‌ای به بزرگای ۶ در شمال بندر عباس رخ داد و یک دقیقه بعد یعنی در ساعت ۱۳ و ۳۸ دقیقه زلزله دیگری با بزرگای ۶.۵ در این منطقه به ثبت رسید. هنوز اطلاعاتی از میزان خسارات این زلزله به دست ما نرسیده است.

ولی‌پور رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز در ارتباط با این زلزله گفت: فعلا کانون زمین لرزه جزیره قشم در لافت اعلام شده است. در حال ارزیابی جزیره هستیم. گزارشات جمع‌بندی و تکمیلی تا دقایقی دیگر به اطلاع مردم می‌رسد. این زلزله در کرمان، کیش، مناطقی از استان بوشهر و جنوب استان فارس نیز احساس شده است.

کدخبر: ۴۲۵۴۱۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر