کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۱۶۰۲
تاریخ خبر:

وضعیت مدارس در مهرماه امسال چگونه خواهد بود؟

حالا بیش از یک سال است که دانش اموزان به طور منظم در مدارس به صورت حضوری شرکت نمی کنند. با شروع واکسیناسیون به نظر می رسد که این روند در حال تغییر باشد.مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه معلمان مدارس غیردولتی هم مشمول تزریق واکسن کرونا هستند، درباره شرایط بازگشایی مدارس در مهر ماه توضیحاتی داده است.

محمد محسن بیگی درباره واکسیناسیون معلمان و اینکه معلمان مدارس غیردولتی نیز مشمول خواهند شد، میگوید تمام معلمان، مشمول تزریق واکسن کرونا هستند و اطلاعات معلمان مدارس غیردولتی با توجه به ثبت اطلاعات موسسان این مدارس در سامانه مشارکت‌ها (سامانه مربوط به سازمان مدارس غیر دولتی) موجود است. اسامی معلمان در اختیار وزارت بهداشت قرار خواهد گرفت و هم‌اکنون در حال جمع‌آوری اطلاعات آنها هستیم، حدد ۹۴۰ هزار معلم در بخش دولتی و ۲۵۰ هزار معلم در مدارس غیردولتی داریم.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش متذکر شده است که تمام افرادی که در مدارس فعالیت می‌کنند و تمام کارکنان آموزش و پرورش مشمول تزریق واکسن کرونا هستند.
او درباره واکسیناسیون دانش آموزان هم میگوید در دستورالعمل‌های وزارت بهداشت موضوع واکسیناسیون دانش‌آموزان مطرح نیست البته برای بازگشایی مدارس در حال تنظیم پروتکل جدید هستیم که تا پایان مرداد تهیه می‌شود. با توجه به شرایط کرونا در مهر ۱۴۰۰ نسبت به بازگشایی مدارس اقدام می‌شود و قطعاً همانند شرایط عادی نبوده و حضور دانش‌آموزان با محدودیت‌هایی همراه است البته باید توجه داشت که تعطیلی مدارس آسیب‌های مختلفی دارد و بازگشایی مدارس حتی به صورت محدود و مقطعی بخشی از مشکلات و آسیب‌ها را کم می‌کند.

کدخبر: ۴۰۱۶۰۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر