کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۱۴۱۸
تاریخ خبر:

پیش‌بینی ورود پنج میلیون واکسن در هفته تا پایان شهریور

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به چرایی تاخیر در تزریق دوز اول واکسن کرونا برای گروه های سنی که اخیرا اعلام شده، گفت: در این هفته واکسن جدیدی وارد نشد و موکول به آخر هفته شد؛ یعنی به پنجشنبه و از آنجایی که نوبت دوز دومی‌ها رسیده است، ترجیح‌مان این است که دوز دومی‌ها را بزنیم تا واکسیناسیون‌شان به تاخیر نیفتد و کامل شود و از شنبه هفته آینده، گروه سنی که نوبت‌دهی شدند،دوز اول‌شان را دریافت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا رییسی گفت: در زمینه بحث واکسیناسیون اکنون فاز یک که واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان بود، تمام شد. فاز دو هم گروه‌های سنی بودند و خوشبختانه ۸۷ درصد گروه سالمندی ما که افراد ۶۰ سال به بالا هستند و مورد نظرمان در فاز دوم بودند، واکسینه شدند. فاز سوم مربوط به مشاغل حساس و گروه‌های شغلی و همچنین بیماران سرطانی، دیابتی، دیالیزی و هموفیلی، تالاسمی و بیماران خاص بود که خوشبختانه واکسیناسیون این عزیزان هم تقریبا بالای ۸۰ تا ۹۰ درصد پایان پذیرفته است.

واکسیناسیون ۴۲ میلیون نفر در فاز چهارم و نیاز به ۸۵ میلیون دوز واکسن
وی با بیان اینکه عملا در حال حاضر وارد فاز چهارم واکسیناسیون علیه کرونا شده‌ایم، افزود: فاز چهارم برای واکسیناسیون افراد زیر ۶۰ سال بود که حدود تقریبا ۴۲ میلیون نفر شامل این فاز می‌شوند که تقریبا حدود ۸۴ تا ۸۵ میلیون واکسن برای این فاز نیاز داریم.

ورود هفتگی ۵میلیون دوز واکسن به کشور از هفته آینده
رییسی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، خوشبختانه خبر خوب این است که از هفته آینده به طور مستمر میزان قابل توجهی واکسن وارد کشور می‌شود و هفتگی ۵ میلیون دوز وارد کشور خواهد شد. با این حساب فکر می‌کنم در شهریور ماه با احتساب واکسن‌هایی که در حال حاضر در اختیار داریم، مجموعا حداقل ۲۰ میلیون واکسن در شهریور ماه و حدود ۳۰ میلیون واکسن هم با توجه به اقدامات خوبی که انجام شده در مهر ماه به دستمان می‌رسد که سرعت واکسیناسیون‌مان بالا خواهد رفت. در حال حاضر به طور میانگین روزانه ۶۴۰ تا ۶۵۰ هزار دوز واکسن تزریق می‌کنیم و این قابلیت وجود دارد که این ظرفیت دو برابر شود. بسیار امیدوارم با واردات واکسن انبوهی که در راه است، بتوانیم سرعت واکسیناسیون‌مان را بسیار بالاتر برده و گروه‌های مدنظرمان را واکسینه کنیم. در حال حاضر گروه‌های حدود ۵۰ سال به بالا را داریم واکسینه می‌کنیم و عملا وارد فاز چهارم شده‌ایم. برخی استان‌ها مانند استان‌های مرزی ۴۰ سال به بالا را می‌زنیم. عشایر کشور را ۱۸ سال به بالا واکسن می‌زنیم که دارد مراحل انتهایی‌اش را طی می‌کند. در برخی از جزایر ۱۸ سال به بالاها واکسینه شدند. واکسیناسیون صنایع و مراکز تولیدی را هم آغاز کردیم و ان‌شاءالله با سرعت گرفتن واکسیناسیون می‌توانیم گروه‌های سنی بعدی را هم تزریق کنیم.

کدخبر: ۴۱۱۴۱۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1560792541

    پس اون تولید داخل که گفتن مرداد ۲۰ میلیو ن دز هست کجاست اون ۵۰میلیون تولید شهریور پیش کش