کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۹۷۹۸
تاریخ خبر:

واکسن کرونا نهایتا چه‌مدت ایمنی ایجاد می‌کند؟

دکتر پوریا ثابتیان، متخصص جراحی عروق و فوق تخصص جراحی اندوواسکولار در بیمارستان الیزابت شهر مونشن گلادباخ آلمان از جمله پزشکان ایرانی مقیم خارج‌ کشور است که در گفت و گوی اختصاصی با ایسنا درباره کرونا و ساخت واکسن احتمالی آن سخت می‌گوید

به‌گفته او واکسن کرونا به احتمال زیاد تنها برای سه تا شش ماه موثر خواهد بود و بعد از گذشت این مدت نوع جدید واکسن باید تزریق شود، چون ویروس نوع خود را عوض می کند و ممکن است آنتی بادی در خون اثر خود را از دست بدهد، با این وجود همین فاصله، زمانی به ما می دهد تا بیماری را کنترل کرده و میزان مرگ و میر در جامعه را کاهش دهیم تا زمانی که مدل های جدید واکسن تولید و عرضه شود و این فرایند ادامه خواهد داشت.

این پزشک فوق تخصص ایرانی مقیم آلمان با تصریح براینکه بیماری کووید۱۹ از بین نمی رود و احتمالا افراد زیادی به این بیماری مبتلا می شوند، تاکید کرد: کشورها باید با این بیماری سازگار شوند، چراکه که کرونا ویروسی است که تغییرات مختلفی داشته و می تواند همچنان در بین افراد مختلف منتقل شود، بنابراین امیدوارم با واکسن بتوان آن را کنترل کرد، ولی به طور کلی مردم باید یاد بگیرند با این ویروس سازگار شوند.

دکتر ثابتیان به مردم توصیه کرد با مطالعه بیشتر، آگاهی و اطلاعات خود را نسبت به بیماری کووید۱۹ افزایش دهند و افزود: باید همگام با دنیا توصیه های بهداشتی را رعایت کرد و تاجایی که امکان دارد با وجود تمام کمبودها از یکدیگر در مقابل این بیماری حمایت کرد.

متخصص جراحی عروق و فوق تخصص جراحی اندوواسکولار در بیمارستان الیزابت شهر مونشن گلادباخ آلمان خواستار جدی گرفتن توصیه های پیشگیرانه و درمانی تایید شده برای مقابله با کرونا شد و خاطرنشان کرد: بیماران از مصرف داروهای تایید نشده خودداری کنند و در صورت بروز علائم حتما به پزشک مراجعه کرده و به هیچ وجه خوددرمانی نکنند.

او در بخش دیگری از صحبت هایش در مورد واکسن کرونا، عنوان کرد: این واکسن تولید و به بازار عرضه خواهد شد. در این مورد بسیار خوشبین هستم و فکر می کنم حدود ژانویه و یا فوریه سال میلادی آینده عرضه شود. کشورهای مختلفی نیز درحال تست واکسن کرونا هستند که در این میان آلمان، انگلیس، سوئیس، آمریکا و چین پیش رو هستند.

دکتر ثابتیان تاکید کرد: درصورت تولید و عرضه واکسن کرونا تمام کشورهای دنیا بدون توجه به مسائل سیاسی و اقتصادی به واکسن دسترسی خواهند داشت، چراکه پاندمی جهانی اتفاق افتاده و همه کشورها باید واکسینه شوند.

کدخبر: ۳۴۹۷۹۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر