کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۵۶۲۰
تاریخ خبر:

آمریکا بعضی تحریم‌های ایران را لغو کرد

دولت آمریکا تحریم‌ها علیه سه مقام دولتی سابق ایران و دو شرکتی که در تجارت محصولات پتروشیمی ایران مشارکت داشتند را لغو کرد. یک مقام آمریکایی که مایل نبود نامش فاش شود به رویترز گفت: اقدام دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه آمریکا یک اقدام روتین بوده و ارتباطی به مذاکرات اخیر برای احیای برجام ندارد. این اقدام نتیجه تغییر بررسی شده در رفتار یا وضعیت اشخاص و نهادهای تحریم شده بود و الزام آمریکا به لغو تحریم‌ها در صورت تغییر رفتار یا وضعیت اشخاص تحریم شده را نشان می دهد

دفتر کنترل داراییهای خارجی در وب سایت خود اعلام کرد سه مرد شامل احمد قلعه بانی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، فرزاد بازرگان، مدیرعامل شرکت هنگ کنگ ایران ترید و محمد معینی، مدیر بازرگانی شرکت نفت ایران اینترترید از لیست تحریمی ها خارج شده اند

وال استریت ژورنال هم نوشت: دولت بایدن تحریمهای بیش از ۱۲مقام سابق ایران و شرکتهای انرژی را لغو کرد، اقدامی که در جریان متوقف شدن مذاکرات هسته ای صورت گرفت و به گفته مقامات آمریکایی، تعهد واشنگتن در زمینه کاهش فشار گسترده تر در صورت تغییر رفتار تهران است.

این روزنامه آمریکایی ادامه داد: وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه تحریم ها علیه مقامات ارشد سابق شرکت ملی نفت ایران و چند شرکت مربوط به حوزه حمل و نقل و تجارت و همچنین محصولات پتروشیمی را لغو کرد.

این روزنامه در ادامه نوشت: در همین حال، مذاکره کنندگان آمریکایی و ایرانی تلاش کرده اند تا شکاف های اساسی در گفتگوهای هسته ای و امنیتی در وین را برطرف کنند.

در همین راستا آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت: این اقدامات نشان دهنده تعهد ما برای لغو تحریم ها در صورت تغییر وضعیت یا رفتار توسط افراد تحریم شده است.

مقامات آمریکایی در حال آماده سازی برای از سرگیری دور ششم مذاکرات برای احیای توافق هسته ای با ایران و گروهی از قدرت های بزرگ هستند. با توجه به اظهارات مقامات انتظار می رود مذاکرات آخر این هفته از سر گرفته شود.

مقامات آمریکایی و اروپایی گفته اند که اختلافات اساسی بین واشنگتن و تهران درباره اینکه چه کسی باید برای بازگرداندن توافق هسته ای اقدام کند ، همچنان ادامه دارد.

وال استریت ژورنال با اشاره به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری در ایران نوشت که غربی ها ۱۸ ژوئن یعنی ۲۸ خردادماه را به عنوان یک تاریخ هدف برای تکمیل کردن مذاکرات می دانند.

کدخبر: ۳۹۵۶۲۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر