کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۶۱۳۶
تاریخ خبر:

وارونه‌خوانی‌ ماجرای ۱۶ آذر و یک خبر آزارنده

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | ‌‌۳۱ شهریور ۱۳۵۶٫ صفحه اول نکته قابل عرضی ندارد‌. صفحه ۴ خبر تکان دهنده‌ای کار شده از گرفتن ۱۰جسد از رودخانه‌ای در هندیجان به فاصله یکی دو ساعت که هر۱۰نفر هم با لباس کامل و کفش بوده‌اند. سیلی هم در کار نبوده و تلاش برا‌ی شناسایی اجساد ادامه دارد و این فرضیه مطرح شده که این‌ها سرنشینان یک قایق بوده‌اند. پزشکی‌قانونی با توجه به در معرض تعفن بودن اجساد مجوز خاکسپاری آنها را صادر کرده است و مشخص نیست که چگونه این اجساد باید شناسایی شوند.

فردا اول مهر است و خبرنگار اطلاعات فهرست خیابان‌هایی را ردیف کرده که روز اول مهر ترافیک سنگینی خواهند داشت: ‌شاهرضا‌، ‌آیزنهاور‌،‌ خیابان شاه، ‌نادری، ‌پهلوی بین چهارراه پهلوی و میدان ونک،‌ جاده قدیم شمیران، ‌عباس‌آباد، ‌تخت طاووس‌، ‌ژاله‌، تهران نو و…در مسابقات شطرنج خانم شکوه سروش آذر در آستانه قهرمانی کشور در رده بانوان قرار گرفته است‌. گزارشی هم کار شده از تب خرید شلوار جین. این‌که شلوارجین‌های تقلبی که ۴۰ تومان ارزش دارند تا۲۵۰ تومان فروخته می‌شوند. به‌خصوص در بازار کویتی‌ها چه در خیابان فردوسی و چه در بازار بزرگ‌. خبر داده شده که فیلم تیرانداز چپ دست از آرتورپن جمعه شب از شبکه دو تلویزین پخش خواهد شد.

صفحه اول روزنامه اطلاعات دوم مهرماه ۱۳۵۶ تیتر جالبی دارد: اسرار حوادث سال‌های اخیر دانشگاه‌ها فاش شد. در زیر تیتر آمده است واقعه ۱۶آذر چگونه رخ داد؟چرا و چگونه سه دانشجوی سال اولی دانشکده فنی مورد اصابت گلوله قرار گرفتند؟در صفحات متعدد و در لابه‌لای گزارش‌های آغاز سال تحصیلی دانشگاه مسئله ۱۶‌آذر وسط کشیده شده است و نقطه نظراتی از قول شاگردهای برگزیده دانشگاه در این مورد مطرح شده است.

در یکی از آنها می‌خوانیم‌: چه شد که مسئول قوای انتظامی دانشگاه درآن زمان‌،‌ سال‌ها بعد با کنفدراسیون به اصطلاح دانشجویان ارتباط برقرار کرد و در یکی از کشورهای مجاور علیه ایران دست به فعالیت گشود؟ به نظر می‌رسد قرار بوده کل ماجرای ‌۱۶آذر را به حزب توده و کنفدراسیون دانشجویان مرتبط کنند‌! به نظر می‌رسد دلهره ناآرامی‌های دانشجویی بدجوری اعصاب حکومت را به هم ریخته است. در صفحه‌۳ حرف از چهار مدل خودروی جدید مونتاژ شده در داخل کشور است‌:‌ اونجر دو در (همان هیلمن )،‌رنو ۴ در‌، رنو آلپاین و کادیلاک ایران.

لیگ تخت جمشید برگزار شده و پرسپولیس در یک بازی سخت توانسته صنعت‌نفت آبادان را سه بر دو شکست دهد. نیمه اول را دو بر یک واگذار کردند اما در نیمه دوم به بازی برگشتند. خوردبین‌،‌ پروین و مایلی‌کهن زننده گل‌های پرسپولیس بوده‌اند‌. ۴۵‌هزار نفر در ورزشگاه آزادی به دیدار این بازی نشستند. تاج در یک بازی جنجالی با یک گل از هادی نراقی از سد دارایی گذشت‌. پاس با دو گل از سد نیرو گذشت و به چندهفته ناکامی‌اش پایان داد.

فرکی و عزتی گل‌های پاس را به ثمر رساندند. بازی در امجدیه و با حضور ۲۲ هزار تماشاگر برگزار شده است‌. ملوان هم با دو گل علی نیاکانی از سد راه‌آهن گذشته است‌. چند فیلم جدید هم به اکران اضافه شده‌اند. جن‌گیر قرار است به اکران اضافه بشود و فیلم بخت بلند که همان فیلم لاکی لیدی است بابازی جین هکمن و لیزا مینه‌لی و برت رینولدز و یک فیلم دیگر با اسم مشت می‌خوای یا کاراته! که هنوز مشخصاتش را ننوشته‌اند و این یک پیش آگهی محسوب می‌شده است‌.

در اتفاقی عجیب سه گرمابه در سه منطقه تبریز درآتش سوختند و مشتری‌ها در شرایطی نامناسب به خیابان‌ها ریختند. در شیراز هم دو جوان به جرم تجاوز به دختری سیزده ساله محاکمه شده‌اند. این دو جوان اکبر گل محمدی و میرعلی میرمحمدی نام داشته‌اند که دو خواهر ۱۳ و ۷ ساله به اسامی شهلا و شهناز را می‌دزدند و به یکی ازآنها تجاوز می‌کنند. این خبر آزارنده را برای نقطه پایان مطلب امروز انتخاب می‌کنیم و شمارابه خدای بزرگ می‌سپاریم.

کدخبر: ۴۱۶۱۳۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر