کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۹۶۱۸
تاریخ خبر:

هنگام تماشای تلویزیون، این خوراکی‌ها را بخورید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، الکسی کووالکوف، متخصص تغذیه، دکتر علوم پزشکی در مقاله‌ای لیست بهترین خوراکی‌ها برای تماشای تلوزیون را نام برده است. اول از همه، این دکتر خاطرنشان کرد که عادت ترکیب غذا با تماشای فیلم و برنامه‌های تلویزیونی می‌تواند منجر به پرخوری شود زیرا افراد به میزان غذاهای مختلفی که اغلب سالم نیستند توجه نمی‌کنند.

کووالکوف گفت: غذا باید در زندگی یک لذت جداگانه باشد، تلویزیون هم باید یک تفریح ​​جداگانه باشد. با این حال، اگر نمی‌توانید این دو فعالیت را از هم جدا کنید، ممکن است از عادت غذا خوردن جلوی تلویزیون آسیب ببینید.

این متخصص تغذیه به شما میان‌وعده‌های ایده‌آل را پیشنهاد کرده است. به عنوان مثال می‌توانید برای خودتان چیپس‌های سالم از فلفل دلمه‌ای درست کنید. کووالکوف گفت: من توصیه می‌کنم یک فلفل دلمه‌ای بردارید، آن را نازک مانند چیپس خرد کنید، پوست آن را بگیرید و در انواع ادویه‌ها فرو ببرید. مانند چیپس خرد می‌شود و دهان شما طعم ادویه‌های مختلف می‌گیرد و طعم فلفل نمی‌گیرد.

به گفته وی، حتی یک بشقاب کامل از این نوع مواد غذایی مانند فلفل مشکلی ایجاد نمی‌کند. اما بدن دوز مناسبی از ویتامین‌ها را دریافت می‌کند. اگر تمایلی به خوردن فلفل ندارید، می‌توانید از سبزیجات دیگر نیز استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید گوجه‌فرنگی، خیار، برگ کاهو را به زیبایی در یک کاسه بچینید و هنگام تماشا به تدریج آنها را بخورید.

برای نوشیدنی‌ها، آب ساده ایده‌آل است. بعضی اوقات می‌توانید یک لیوان نوشابه کم‌کالری تهیه کنید. اما پزشک اکیداً توصیه می‌کند که از آبمیوه‌های تازه به مقدار زیاد خودداری کنید. یک لیوان آب پرتقال تازه فشرده حاوی کربوهیدرات بیشتری نسبت به یک لیوان کوکاکولا است، بنابراین نباید بیش از حد از این نوع نوشیدنی‌ها استفاده کنید، مخصوصاً هنگام تماشای تلویزیون که کنترل میزان نوشیدن مشکل است. هنگامی که شما آبمیوه تازه می‌نوشید، قند به سرعت وارد بدن می‌شود، مقدار زیادی انسولین آزاد می‌شود و این امر لوزالمعده را از بین می‌برد و ظرف مدت شش سال منجر به ایجاد دیابت می‌شود.

کدخبر: ۳۹۹۶۱۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • abarbahar

    مرسی، دست شما درد نکنه، همون نخوریم بهتر ه