کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۴۸۲۹۲
تاریخ خبر:

همه در ژنو منتظر دیدن غول‌ها هستند

هفت صبح| تا اواسط ماه اسفند (۷ مارچ) نمایشگاه خودرو ژنو در کشور سوئیس برگزار می‌شود و طبق اطلاعات منتشر شده در اغلب سایت‌های خودرویی اروپا، این رویداد امسال یکی از مهیج‌ترین دوره‌ها را می‌گذراند. گفته می‌شود چند مدل خودرو الکتریکی از برندهای نوظهور یا مشهور در کنار تعدادی از نوستالژیک‌ترین شاسی‌بلندهای تاریخ قرار است در ژنو متولد شده و بازار را را با شوکی تازه روبرو کنند. شعار امسال نمایشگاه لذت بیشتر و دی اکسید کربن کمتر است و این خود نشان می‌دهد چه اندازه عرضه خودروهای پاک برای خودروسازان حاضر در بازار اروپا اهمیت دارد. ببینیم مهمترین مدل‌های امسال این نمایشگاه چه مشخصاتی دارند.

مرسدس بنز اس کلاس جدید
با انتشار نخستین تصاویر از داشبورد تمام دیجیتال و لمسی مرسدس بنز اس کلاس، مشخص شد تولید نسل تازه لیموزین اس کلاس مدت‌هاست مکلید زده شده و احتمالا این خودرو به زودی در نمایشگاه ژنو رونمایی شود. در صورت تحقق این اتفاق، باید شاهد یک دگردیسی کامل در سبک طراحی بنز باشیم که هربار با سری اس کلاس تغییر می‌کند.

شورولت کامارو الکتریکی
این خودرو که همواره به عنوان یک کوپه عضلانی سنگین و ارزان، از موتورهای حجیم بنزینی استفاده کرده، حالا گویا به کل گذشته خود را فراموش کرده و با عنوانی تازه یعنی کوپو، قرار است خریداران اروپایی را به سمت خود جذب کند. این خودرو تقریبا هیچ گونه آلایندگی نداشته و عملکردی نزدیک به نسخه پایه و بنزینی کامارو دارد.

نسل تازه لندروور دیفندر
لو رفتن داشبورد دیفندر جدید، معرفی این خودرو انگلیسی را به مهیج‌ترنی اتفاق ممکن در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۹ تبدیل کرده است. هنوز هیچ تصویر دقیقی از نمای واقعی بدنه دیفندر جدید منتشر نشده است.

هوندا اوربان الکتریکی
این هاچ‌بک برقی با آن ظاهر ریترو و نئوکلاسیک احتمالا معادلات کلی بازار خودرو اروپا را با توجه به وضعیت قیمتی خود بهم می‌ریزد. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند اوربان خواهد توانست رقابتی جالب را با نیسان لیف و رنو زوی کلید بزند و حتی بر این دو رقیب قدر فائق آید. این شاید یک آغاز دوباره برای هوندا در اروپا باشد.

آئودی کیو۴ الکتریکی
سومین خودرو کاملا الکتریکی آئودی قرار است بازهم فرم متفاوتی از طراحی را در نمای جلو و کابین عرضه کند. کیو۴ که قرار است مستقیما با مرسدس بنز EQC برقی به رقابت پردازد، از خطوط بدنه و فرم جلوپنجره جذابی بهره می‌گیرد.

رولزرویس گوست
نسل تازه گوست قرار است یک سورپرایز واقعی باشد و برخی از تغییرات طراحی نسل بعدی خودروهای رولزرویس را هم برملا سازد. این خودرو گویا همچنان قرار است از یک قلب تپنده ۱۲سیلندر و دوتوربو سود ببرد در حالی که شانس این را دارد که به صورت الکتریکی هم به بازار عرضه شود.

کدخبر: ۲۴۸۲۹۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر