کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۲۵۸۹
تاریخ خبر:

همشهری کین مهم‌تر است یا‌ بارسلونا؟

روزنامه هفت صبح | یک: دیوید فینچر درحال ساخت فیلمی است با نام منک درباره هرمن مانکیه ویتس فیلمنامه نویس همشهری کین. بسیاری هستند از منتقدانی که جایگاه بلند همشهری کین را مدیون فیلمنامه انقلابی و پیشرو مانکیه ویتس می‌دانند که فرصت پرواز را برای اورسن ولز ۲۶ ساله در سال ۱۹۴۱به وجود آورد.

تا آنجا که بسیاری این فیلم‌(همشهری کین ) را یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما می‌دانند و خب همیشه در ایران منتقدانی هستند که با شک و تردید درباره ارزش این فیلم حرف بزنند و به سیاق دلخواه تماشاگران سینمایی شکایت کنند:‌ما که نفهمیدیم علت معروفیت این فیلم چیست!به هرحال هالیوود در بازسازی سینمایی پشت صحنه فیلم‌های بزرگ به درجه استادی رسیده است.

فیلم دو هفته با مریلین داستان ساخت فیلم شاهزاده و دختر نمایش بود که توسط سرلارنس الیویه و با بازی مریلین مونرو در سال ۱۹۵۳ ساخته شده بود و حالا در نسخه هالیوودی میشل ویلیامز نقش مریلین مونرو را ایفا کرد و یک اسکار هم گرفت. در سال ۲۰۱۳ ساشا گرواسی فیلمی ساخت به نام هیچکاک که داستان پشت صحنه ساخت فیلم روانی بود و آنتونی هاپکینز نقش هیچکاک داشت و اسکارلت یوهانسن نقش جانت لی.

فیلم زیبایی داریم با نام نجات مستر بنکس ساخته شده به سال ۲۰۱۳ با بازی خانم اما تامسون و تام هنکس که روایتی شیرین و تاثیرگذار از ماجرای ساخت فیلم مری پاپینز در سال ۱۹۶۴ در استودیوی والت دیزنی است‌. فیلم را جان لی هنکاک ساخته است‌. ریچارد لینکلیتر فیلم مهجوری دارد با نام من و اورسن ولز که روایتی جالب از ارتباط یک پسر نوجوان با اورسن ولز بسیار جوان در صحنه تئاتر را روایت می‌کند.

مینی سریال کینه (فیود) روایتی جذاب از پشت صحنه فیلم بر بیبی جین چه گذشت اثر کلاسیک رابرت آلدریچ را به تصویر کشیده و رقابت مرگبار بت دیویس و جون کرافورد در هنگام ساخت آن فیلم. در مینی سریال نقش این دو ابر ستاره را سوزان ساراندون و جسیکا لنج بازی می کنند. و بالاخره ساخت فیلمی از چگونگی ایده ساخت فیلم پدرخوانده که خبرش کم کم آمده است و منتظر جزئیات بیشترش هستیم. هالیوود از داستان‌های ساخت فیلم‌های بزرگش حالا فیلم‌های جدیدی ارائه می‌کند. این را هم بگوییم که نقش مانکیه ویتس در فیلم دیوید فینچر را گری اولد‌من ایفا می‌کند.

* دو: از گزارشگرهای جوان شبکه سه و ورزش چندباری تعریف کرده‌ایم اما این بار باید رویه معکوس اتخاذ کنیم. گزارشگر بازی بارسلونا و سلتاویگو از همان ابتدا خسته و بی‌حوصله بود و تمرکز نداشت‌. بدترین لحظه وقتی بود که لنگله به خاطر اخطار دوم اخراج شد و گزارشگر خوابالود از آفساید دنیس سوارز بازیکن سلتاویگو حرف زد‌! او بعد از تکرار صحنه هم نمی‌توانست داستان را هضم کند و پای جرارد پیکه و حتی کارگردان اسپانیایی بازی را هم وسط کشید‌. گزارشگری که از یک بیننده معمولی هم عقب می‌افتد حتما ایرادی دارد.

کدخبر: ۳۵۲۵۸۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر