کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۱۹۱۶۵
تاریخ خبر:

نکته‌بازی| کمی شفاف‌سازی کنید لطفا!

روزنامه هفت صبح | هر روز که می‌گذرد، داستان‌های تازه‌ای درباره تیم امید و ماجرای انتخاب سرمربی‌اش منتشر می‌شود. همه می‌دانستند که بین کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال بر‌سر انتخاب سرمربی تیم امید اختلافات شدیدی وجود دارد. هر دو نهاد می‌خواستند گزینه مورد نظر خود را روی نیمکت تیم امید بنشانند و همین باعث شد تا ماه‌ها وقت تلف شود.

در این مدت مجتبی حسینی جدی‌ترین گزینه هدایت تیم امید بود و در کنار حسینی، نام سرمربیانی مانند محمد ربیعی، افشین قطبی، مهدی تارتار، محرم نویدکیا، سعید دقیقی و حتی چهره‌هایی مانند مارکار آقاجانیان هم به میان آمد در نهایت هم یک گزینه دور از انتظار که اصلا نامش مطرح نشده بود، یعنی رضا عنایتی! سرمربی امیدها شد. نکته مهم اینکه گفته می‌شود این انتخاب با نظر شخص امیر قلعه‌نویی صورت گرفته است اما دیروز قلعه‌نویی مدعی شد که از حضور افشین قطبی هم استقبال کرده اما نمی‌داند چرا او سرمربی امیدها نشده است!

این در حالی است که حتی عوامل فدراسیون هم در مصاحبه‌های مختلف اعلام کرده بودند که قلعه‌نویی برمسائل تیم امید اشراف کامل دارد و همه چیز زیر نظر اوست. نکته بامزه‌تر اینکه محمد مایلی‌کهن هم به انتخاب سرمربی امیدها ورود کرده و بعد از تماس محمدرضا ساکت، با محرم نویدکیا مذاکره کرده تا او را به پذیرش هدایت تیم امید ترغیب کند. مایلی‌کهن مدعی شده که به هر زحمتی بود محرم را راضی کرده اما در نهایت ناگهان رضا عنایتی به عنوان سرمربی امیدها معرفی و انتخاب شده است!

یعنی شفافیت در فدراسیون فوتبال غوغا می‌کند. قطعا مسئولیت‌پذیری هم در همین سطح خواهد بود و فردا که تیم امید ناکام شد، کلی مسئول داریم که مسئولیت این اتفاق را به عهده نخواهند گرفت. البته اگر این تیم موفق شود قطعا کلی صاحب و مسئول پیدا خواهد کرد اما شواهد نشان می‌دهد که زیاد نباید به موفقیت تیم امید امیدوار بود و دوستان مسئول از همین حالا به فکر فرافکنی و توجیه و … باشند!

در لیگ یک تیم 7 نفره هم داشتیم دوستان!
هفته آخر لیگ یک سه‌شنبه شب برگزار شد و تکلیف دومین تیم صعود‌کننده به لیگ برتر و دومین تیم سقوط‌کننده به لیگ دو مشخص شد. در این میان دو اتفاق عجیب، البته، از نظر استانداردهای جهانی هم رخ داد. تیم چوکای تالش که سقوطش به لیگ دو از چند هفته پیش مسلم شده بود، در آخرین بازی خود با 10 بازیکن به مصاف دریای بابل رفت! یعنی تیمی که حداقل 23 بازیکن در لیست خود دارد، نتوانسته به اندازه یک تیم کامل 11 نفره، بازیکن جور کند! اتفاق عجیب دوم هم ناتمام ماندن بازی پارس جنوبی جم و شهرداری آستارا بود.

این مسابقه تا دقیقه 78 با نتیجه 2 بر یک به سود شهرداری آستارا در جریان بود اما با اعلام پنالتی به سود تیم پارس جنوبی جم، محسن بنگر سرمربی تیم آستارایی، بازیکنانش را از زمین بیرون کشید و داور وقتی دید که این تیم قصد ادامه بازی را ندارد، توپ را برداشت و به رختکن رفت!

حالا بعضی از رسانه‌ها جوری از این اتفاقات گزارش نوشته‌اند که انگار برای اولین بار است که شاهد چنین ماجراهایی هستند. اما در همین فصل از لیگ یک اتفاقات خیلی عجیب‌تر هم رخ داده بود. مثلا تیمی داشتیم به نام امید وحدت که همان شهرخودروی لیگ برتری بود. این تیم از همان ابتدا با کلی مشکل مالکیتی و مالی وارد لیگ شد و در هفته نهم با 7 بازیکن به مصاف حریف رفت و بعد از 10 دقیقه با مصدوم شدن یکی از بازیکنانش 6 نفره شد و بازی رسما توسط داور 3 بر صفر به سود حریف اعلام شد!

در هفته آخر لیگ برتر فصل قبل هم دو بازی برگزار نشد. مثلا تیم هوادار از اتوبوسی که باشگاه صنعت‌نفت برایش در نظر گرفته بود راضی نبود و به آبادان نرفت و بازی 3 بر صفر اعلام شد. خلاصه اینکه این شروع 10 نفره بازی و بیرون کشیدن تیم، در لیگ‌برتر هم چیز عجیبی نیست چه برسد به لیگ یک!

کدخبر: ۵۱۹۱۶۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر