کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۰۳۶۲
تاریخ خبر:

استقلال، نفرین مصدومیت و طلسم سرماخوردگی

روزنامه هفت صبح | استقلال بدون شش بازیکن اصلی،‌ با از دست دادن یک پنالتی و مردود شدن یک‌گل زیبا، به الاهلی باخت. استقلال را در نظر بگیرید بدون دیاباته، قائدی،‌ فرشید اسماعیلی، ‌علی کریمی‌،‌ میلیچ، فرشید باقری. تازه می‌شود به شجاعیان هم اشاره کرد. یعنی حداقل شش بازیکن برتر و اصلی استقلال در ترکیب نبودند.

به‌خاطر مصدومیت و البته یورش ناگهانی سرماخوردگی. پس فرهاد مجیدی در اقدامی ‌عجیب که نشانه اوج بی‌اعتمادی او به مرتضی تبریزی است، ‌ترجیح داد که از دشتی در کنار ارسلان مطهری در آن جلو استفاده کند و خب این تصمیم نتیجه خوبی نداشت. دشتی مدام در آن جلو توپ لو می‌داد و خودش را زمین می‌انداخت تا خطا بگیرد و هیچ‌وقت هم موفق نشد.

در آن‌سو در غیاب علی کریمی‌ و فرشید باقری، ‌روزبه چشمی‌ به میانه میدان آمده بود تا از تحرکات ریگی و رضاوند حمایت کند. از آن‌سو حریف استقلال هم هر سه‌بازیکن خارجی خود ازجمله السوما و جانینی را بیرون گذاشته بود و طوفان تغییر مربی را نیز همراه خود داشت. با این شرایط تلاقی این دو تیم پایین‌تر از حد انتظار رقم خورد.

بازی دوتیم پر از اشتباه بود و سطح بازی نازل. چشمی ‌در یک حرکت بی‌سابقه در ثانیه ۲۸ با یک تکل خشن اخطار گرفت تا برق از سر مجیدی بپراند. درحالی‌که به نظر می‌رسید بازی دست استقلال است، یک حرکت تاکتیکی مهاجم الاهلی را در زاویه‌ای تنگ به مواجهه با حسینی دروازه‌بان استقلال فرستاد که خطای بی‌مورد حسینی یک پنالتی بادآورده را نصیب الاهلی کرد.

پنالتی گل شد و سعودی‌ها پیش افتادند. استقلال تهاجم را شروع کرد و یک سوتی عجیب از عبدالغنی مدافع ۴۱ساله الاهلی موجب شد توپ جلوی پای ارسلان مطهری بیفتد و این یکی هم با قاطعیت و سرعت عمل و ضربه‌ای حرفه‌ای بازی را مساوی کرد. اما این پایان ماجرا نبود.

پاس عمقی عبدالغنی و سوتی بد از دانشگر موجب سانتر زمینی حریف شد و درحالی‌که از حسینی کاری ساخته نبود، مهاجم سعودی‌ها از دوقدمی ‌توپ را به درون دروازه فرستاد. کپی گلی که علیپور روی پاس اوساگوانا به استقلال زده بود… استقلال دوباره بازی را در دست گرفت و توانست روی خطای مشکوک مدافع سعودی‌ها روی ریگی به یک پنالتی دست پیدا کنند.

پنالتی را وریا زد. خیلی هم بد زد و دروازه‌بان حریف مهار کرد تا استقلال بحران‌زده با تیم دومش، ‌۲ بر یک نیمه اول را به الاهلی ببازد.
در نیمه دوم مجیدی متناسب با یک مربی نه‌چندان پرتجربه، شیوه آرایش استقلال را برهم زد و دانشگر را به جلو برد. او سپس با آوردن زکریا مرادی، ‌بهترین مدافع خود یعنی طاهرخانی را بیرون کشید و چشمی ‌را به خط دفاع برد.

دانشگر دفاع راست شد و وریا به خط ‌هافبک آمد. یعنی ۲-۴-۴٫ در سومین تعویض مرتضی تبریزی هم به‌جای دشتی به زمین آمد و دانشگر دوباره به خط حمله رفت. این تعویض‌ها شکل تهاجمی‌ خوب استقلال در ۱۵دقیقه ابتدایی نیمه دوم را برهم ریخت تا از میانه وقت دوم، ‌الاهلی شکل بازی را به تعادل بکشاند.

استقلال بدشانس هم بود که دروازه‌بان خوب الاهلی یک واکنش فوق‌العاده هم روی ضربه سر ریگی نشان داد. در ۱۵دقیقه آخر استقلال به‌هم‌ریخته و شتاب‌زده و سردرگم بود و از ایجاد خطر ناتوان. فقدان علی کریمی‌، ‌فرشید باقری، ‌دیاباته، ‌میلیچ و قائدی، ستون‌های اصلی استقلال، ‌نفس تیم خوش‌نقش و شجاع مجیدی را گرفته بود.

تراژدی دقیقه ۸۷ شکل گرفت. دانشگر برای یک توپ بلند به داخل شش‌قدم رفت اما توپ برگشت داده شد و ارسلان مطهری تک‌ستاره استقلال با شوتی باورنکردنی از پشت هجده‌قدم توپ را به تور دروازه الاهلی دوخت. اما کمک‌داور آفساید دانشگر را گرفت که جلوی دید دروازه‌بان را گرفته بود.

این یک خسارت باورنکردنی بود. در‌نهایت بازی را الاهلی ۲ بر یک برد تا شرایط استقلال در این گروه نه‌چندان سخت به‌خطر بیفتد. استقلال از دو‌بازی با الشرطه و الاهلی یک امتیاز گرفت که هیچ‌کدامشان حریفان سختی نبودند. امیدواریم در ادامه بازی‌ها استقلال از نفرین مصدومیت و سرماخوردگی خارج شود و از این گروه بتواند صعود کند…

کدخبر: ۳۱۰۳۶۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر