کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۶۵۷۴۱
تاریخ خبر:

نسخه پایه پژو ۲۰۸، مثل پراید هیچ امکاناتی ندارد!

زمانی که نسل جدید پژو ۲۰۸ در اوایل سال جاری معرفی شد اصحاب رسانه با تمجید از طراحی ظاهری آن اعلام کردند این خودرو در کلاس خود قواعد بازی را تغییر خواهد داد.

قطعاً ظاهر این خودرو برای یک سوپرمینی رده میانی خاص و ویژه بوده اما خریداران باید بدانند نسخه‌های ارزان‌قیمت این خودرو همان زرق‌وبرق مدل‌های گران‌تر را ندارند. همان‌گونه که دیده‌اید خودروسازان همیشه نسخه‌های فول خودروهای جدید خود را در نمایشگاه‌های خودرویی به نمایش می‌گذارند و پژو هم از این قاعده مستثنا نیست.
این خودروساز فرانسوی تنها نسخه‌های سطح بالای ۲۰۸ جدید همچون Allure، GT Line و e-208 را در نمایشگاه ژنو رونمایی کرده بود که البته دلیل خوبی هم برای این کار وجود دارد. برخی رسانه‌ها با مراجعه به پیکربندی آنلاین پژو اقدام به ساختن نسخه‌های پایه‌ی این خودرو کرده‌اند و اگرچه کلیت خودرو تغییری نداشته اما خب ظاهر آن کمتر جلب‌توجه می‌کند.

نسخه‌ی پایه‌ی ۲۰۸ در بلژیک با نام لایک شناخته می‌شود اما خب خیلی آن را دوست نخواهید داشت! قوس‌های چرخ مشکلی مدل GT Line در مدل پایه دیده نمی‌شود و رینگ‌های ۱۵ اینچی فولادی با قالپاق هم احتمالاً اولین چیزی خواهد بود که پس از خرید این خودرو به فکر تعویض آن خواهید افتاد.

برخلاف مدل‌های فول، پژو ۲۰۸ لایک فاقد دستگیره‌های درب و آینه‌بغل‌های رنگی بوده و تریم متصل‌کننده‌ی چراغ‌های عقب نیز به جای ظاهر مشکی براق از نوع خاکستری مات هستند. البته که انتظار چراغ‌های LED را در مدل پایه‌ی این خودرو نداریم. این خودرو از چراغ‌های هالوژنی استفاده می‌کند و حتی دیلایت های LED نیز جای خود را به پلاستیک مشکی داده‌اند. با توجه به اینکه نسل جدید رنو کلیو به‌صورت استاندارد با چراغ‌های LED عرضه می‌شود بنابراین این امر می‌تواند یک فاکتور مهم در انتخاب دو خودرو باشد.

داخل کابین هم همین داستان برقرار است هرچند مدل پایه‌ی ۲۰۸ همان طراحی i-Cockpit پژو را حفظ کرده است. البته در این خودرو بجای پشت آمپرهای دیجیتالی شاهد نمونه‌های آنالوگ هستیم و مهم‌تر از آن بجای صفحه‌نمایش ۱۰ اینچی صفحه‌ی کوچک ۵ اینچی بکار رفته است. همچنین در مدل پایه‌ی این خودروی فرانسوی خبری از نورپردازی نیست و پانل درب‌ها هم از پلاستیک سخت ساخته شده‌اند. درهای عقب هم فاقد شیشه‌های برقی بوده و روی فرمان هم خبری از دکمه‌ها نیست.
تفاوت‌های زیاد دیگری هم وجود دارد که ما کشف آن‌ها را به شما واگذار می‌کنیم./پدال

توضیحات

نسخه اصلی پژو 208 که امکانات و ظاهر بهتری دارد

توضیحات

نسخه ساده و پایه پژو 208 که حتی چراغ مه شکن هم ندارد

توضیحات

داشبورد نسخه فول آپشن پژو 208 که به دکمه‌های روی فرمان، صفحه نمایش لمسی و لیست تجهیزات بهتری مجهز است

توضیحات

نسخه ساده پژو 208 در نسل جدید خود تقریبا هیچ امکاناتی ندارد و در ساده ترین حالت ممکن به خریداران تحویل می‌شود.

کدخبر: ۲۶۵۷۴۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر