کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۵۹۱۱
تاریخ خبر:

ناگفته‌هایی از عملیات ترور شهید قاسم سلیمانی

با نزدیک‌ شدن به سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی ابعاد جدیدی از عملیات تروریستی آمریکا و همدستانشان فاش می‌شود.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفته پیامی از طرف عربستان دریافت شده بود که خیلی دیپلماتیک نبود و واجد برخی ابعادی بود که ما بعدا به صورت مکتوب از طریق شورای همکاری خلیج فارس پاسخ گفتیم. سردار سلیمانی در سفر به عراق حامل پیام هایی بودند ولی قبل از اینکه این پیام ها منتقل شود به شهادت رسیدند که البته ما بعدا مکتوب آن را منتقل کردیم.

عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشین عراق که اولین بار این مسئله را افشا کرده هم می‌گوید می‌دانستیم که شهید سلیمانی به عراق خواهد آمد زیرا ساعت هشت و نیم صبح قرار ملاقات با هم داشتیم و قرار بود با هم صبحانه بخوریم. تقریبا ساعت یک بامداد بود که الکاظمی تماس گرفت و گفت که حادثه ای اتفاق افتاده است و هنوز مشخص نبود که شهید سلیمانی همان کسی است که در هواپیما بوده است. عکس هایی از خودروی حادثه از طریق موبایل آمد و من با سفارت ایران برای فهمیدن (موضوع) تماس گرفتم و آنها هم (هنوز) جوابی نداشتند. در بین عکس ها و تصاویر که می آمد، عکسی دیدم که انگشتری در آن دیده می شد و خودم شخصا تشخیص دادم که این انگشتری شهید سلیمانی است.

دبیرکل «عصائب اهل الحق» عراق هم فاش کرد که شرکت انگلیسی «جی.فور.اس» در ترور شهیدان سپهبد «حاج قاسم سلیمانی« فرمانده سابق نیروی قدس و «ابومهدی المهندس» معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق دست داشته است.

به گفته شیخ قیس الخزعلی رویه های معمول فرودگاه بغداد این بود که هر هواپیمایی که وارد فرودگاه می شد، شرکت «جی.فور.اس» در مکان مشخصی در نزدیک هواپیما حضور داشته باشد اما آن روز، تنها روز و تنها باری بود که خودروی این شرکت تماما جلوی باند توقف می کند و این بدان معنا است که ماموریتی داشته است.

شبکه تلویزیونی العهد سپس فیلم دوربین مداربسته فرودگاه بغداد از لحظات حرکت خوردوی شرکت امنیتی «جی.فور.اس» را به محض فرود هواپیمای سردار شهید سلیمانی نشان داد.

براساس این تصاویر، خودروی یادشده به جای اینکه در محل اختصاص یافته در نزدیک هواپیما براساس رویه قانونی بایستند، به سمت هواپیما می رود و جلوی پلکان هواپیما اندکی توقف کرده و سپس از محل خارج می شود.

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق در ادامه این مستند گفت: افسران دستگاه امنیتی ملی عراق مدتی قبل از حادثه، دوربین های نظارتی را در فرودگاه پیدا کردند که روی آن به سمت ورودی مهمانان مهم بود. افسران این دوربینها را برچیدند. بعدا مشخص شد که این اقدام (نصب دوربینها) از اقدامات لجستیک و مقدماتی برای اجرای عملیات ترور بوده است

کدخبر: ۳۶۵۹۱۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر