کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۱۷۲۲
تاریخ خبر:

نامه احمدی‌نژاد به زلنسکی: وضع موجود، قابل دوام نیست

محمود احمدی‌نژاد در نامه به رییس جمهور اوکراین نوشت: متاسفانه بزرگترین سازندگان و صادر کنندگان سلاح در جهان، خود در شورای امنیت سازمان ملل با حق وتو، مسئول باصطلاح برقراری امنیت در جهان شده اند.

در بخش‌هایی از نامه رئیس جمهور اسبق ایران به ولودیمیر زلنسکی می‌خوانیم:

عالیجناب آقای ولودیمیر الکساندرویچ زلنسکی

سلام علیکم

خوشبختانه امروز مقاومت مردم اوکراین از یک سو موجب تکریم و حمایت آشکار ملت های گوناگون، آزادیخواهان و عدالت طلبان جهان از آن‌ها و از سوی دیگر موجب محکومیت گسترده و عمومی تجاوز آشکار حکومت و ارتش روسیه به یک کشور مستقل شده است. ملت بزرگ ایران نیز، که در دوران اخیر، زخم سنگین ناشی از یک تجاوز جنایتکارانه به سرزمین خود را بر تن دارد، با احساس نفرتی شدید از جنایات ضد بشری متجاوزین و با درکی عمیق از ابعاد مقاومت ملت اوکراین، در کنار مردم شما ایستاده است.

برای اولین بار طی دهه های اخیر، حرکت متحد و عمومی ملت ها در محکومیت تجاوز و تجاوزگر و برای حمایت از مردم اوکراین، علاوه بر واداشتن سیاستمداران و حاکمان کشورها به ویژه مقامات عمدتاً سازشکار اروپا به همراهی با مردم و انجام برخی اقدامات ، موجب رسوایی متجاوزین و کندی حرکت ماشین جنگی روسیه شده است. همچنین دولت آمریکا که برای ادامه ساخت و پرداخت نظم جدید و در یک توافق پنهانی، منتظر تصرف اوکراین توسط روسیه ظرف چند روز بود، تحت فشار افکار عمومی، مجبور به اتخاذ مواضعی به نفع مردم اوکراین و علیه متجاوز گردید.

در طول چند دهه اخیر به سختی می توان از جنگی بین دو یا چند کشور، اشغالگری و یا از منازعات قومی داخلی در نقاط مختلف جهان سراغ گرفت که عوامل پیدا و پنهان قدرت های جهانی سلطه جو، ایفاگر نقشی اساسی، در یک و یا همه اطراف تقابل های خونین و مخاصمات ویرانگر، نباشند. مایه تعجب و شرمساری تاریخی بشریت است که آنان، همزمان، در شورای امنیت به عنوان مرجع حل و فصل مناقشات و مسئول امنیت جهانی، خود را در مقام قضاوت و صدور احکام بلامنازع و قطعی علیه دیگران قرار داده اند.

جنگ و یا اشغال کره، ویتنام، فلسطین، افغانستان، عراق، سوریه، یمن و جنگ های متعدد در آفریقا صرفاً نمونه هایی از بازی دوگانه قدرت های فاسد جهانی برای مدیریت جهان و تسلط بر ملت ها است.

با هدف نجات نظام سرمایه داری، سردمداران سلطه گر جهانی به تکاپو افتاده اند تا جریان بیداری و مطالبه انسانی را مدیریت نموده و نظم جدیدی را در راستای تداوم منافع نامشروع خود، و در عین حال متناسب با شرایط جدید، پایه گذاری نمایند. آنان در یک توافق پنهانی و شیطانی و برای جلوگیری از بروز و ظهور اراده عمومی و حاکمیت ملت ها و در واقع ممانعت از اعمال دموکراسی حقیقی و کامل، یعنی مهار، انحراف و استهلاک امواج بیداری و اراده ورزی ملت ها ، به دنبال ترسیم جغرافیایی سیاسی جدیدی در سطح جهان هستند.

هیئت حاکمه ایالات متحده آمریکا، در ازای حفظ رهبری بلامنازع خود در جهان، پذیرفته است تا با دادن امتیازاتی به روسیه و چین، ضمن ارضای بخشی از تمایلات توسعه طلبانه آنها، موافقت آنان را برای ایفای نقش در جهان سه قطبی جدید کسب نماید. پذیرش چنین نقشی از سوی روسیه و چین در حالی برنامه ریزی شده است که این دو کشور آن را گشایش مسیری برای تحقق رویاهای زیاده خواهانه آتی خود ارزیابی می کنند، گشایشی که، در شرایط حاضر، طریق دیگری برای آن متصور نیست.

برنامه تهاجم به اوکراین و تصرف آن و در ادامه بازیابی بخش های اصلی شوروی سابق را باید گام اول برای ایجاد تغییرات بزرگ و استقرار نظم جدید مد نظر آنان به شمار آورد. به زعم آنان اشغال اوکراین، تصرف تایوان توسط چین و سلطه آمریکا بر ایران، حلقه اولیه طرح را تکمیل کرده و علاوه بر اینکه به مناقشات چند ده ساله پایان می داد.

اینجانب عمیقاً بر این باورم که مقاومت ملی اوکراین و استقبال جهانی ملت ها از آن، به زعم بسیاری از دلسوزان، اندیشمندان و مصلحان، فرصتی تاریخی برای ظهور اراده عمومی جهانی در جهت غلبه بر قدرت های فاسد و شیطانی و آزادی از قید استعمار و سلطه سیاست های ضد بشری سرمایه داری را فراهم ساخته است.

آقای رییس جمهور؛

حمله به اوکراین نه تنها جلوه ای آشکار، از چهره خشن و ضد مردمی تمرکز قدرت و ثروت و تلاش برای ارضای روحیه قدرت طلبی، خودکامگی، خودشیفتگی و شهرت طلبی امثال آقای پوتین را به نمایش گذاشت، بلکه موجب افشای نقش ضد بشری سلطه گران و برنامه های دراز مدت آنان برای تداوم سلطه بر جهان و تحمیل وضع نابسامان بر مردم مظلوم کشورهای مختلف شده است.

سقوط اوکراین گام اول برای شکل گیری دوران جدیدی از مناسبات قدرت و سلطه به حساب می آمد، واقعیتی که چین، روسیه و آمریکا، متفقاً آن را قطعی و بسیار قریب الوقوع برآورد کرده بودند. بسیاری از سران اروپا از این توافق مطلع و البته از این بابت ناراضی بودند. مقاومت قهرمانانه مردم اوکراین و عدم دستیابی متجاوزین به پیش فرض های تعیین شده، موجب اعجاب طرف های سه گانه این طرح ضد انسانی شده است.

هیئت حاکمه آمریکا با مشاهده وضعیت جدید، در تلاش جهت کمک به متجاوزین، به بهانه حفظ شما و تشکیل دولت در تبعید، از شما خواست تا صحنه دفاع و مقاومت را خالی نموده و به همراه خانواده، به آنان پناهنده شوید. نتیجه این امر از دست رفتن روحیه و فروپاشی جریان مقاومت ملی و سقوط قریب الوقوع اوکراین و اسارت واقعی یک ملت و اشغال سرزمین، نفی هویت و نسل کشی های به مراتب بزرگتر در مناطق مختلف آن کشور بود. مردانگی و ایستادگی شما ، توطئه ابلیس و شیاطین انسان نما در شرق و غرب عالم را خنثی کرد و نقطه عطف درخشانی را در تاریخ حیات شما و ملت فداکار اوکراین به ویژه مدافعان از جان گذشته آن کشور به ثبت رساند. بر این باورم که همه ملت ها و آحاد بشر باید با همبستگی و حمایت همه جانبه، ضمن قدرشناسی از فداکاری های به عمل آمده ، به استمرار این مقاومت کمک نمایند و از آن افتخاری جهانی برای بشریت در به تسلیم کشاندن شیاطین بسازند.

از آنجا که طرح اشغال کامل اوکراین شکست خورده است، آنان در توطئه ای جدید به دنبال تقسیم اوکراین هستند و معلوم است که این کار، بدون موافقت و همراهی آمریکا شدنی نیست. ملت اوکراین و رهبران آن، ضمن حفظ و تداوم هوشیاری، باید این توطئه جدید را نیز خنثی نمایند. بر مردم و سردمداران اروپا نیز فرض است که در این زمینه به طور یکپارچه از اوکراین حمایت نمایند(کنند) و مانع از پذیرش و اجرای این توطئه توسط آمریکا شوند.

کدخبر: ۴۶۱۷۲۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر