کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۵۲۲۷
تاریخ خبر:

موضع جدید مجلس درباره فیلترینگ اینستاگرام

* یک: فضای دیروز مجلس شورای اسلامی در روز گزارش وزیر ارتباطات ظاهرا خیلی بازتاب خوبی در فضای مجازی و رسانه‌ای نداشته است چراکه دیروز شاهد یک عقب‌نشینی از سوی یک عضو هیات رئیسه بودیم. روح الله متفکر آزاد که نماینده تبریز است در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت متعلق به مجلس شورای اسلامی گفته: «مجلس اولویت‌های مهم‌تری از محدودسازی فضای مجازی دارد و به دنبال بستن فضای مجازی نیست. در نشستی که وزیر ارتباطات در صحن علنی مجلس حاضر شد، تأکید نمایندگان بر ایمن سازی بستر فضای مجازی بود، نه الزاما محدودسازی.»

* دو: در حالی که دیروز روسای کمیسیون‌های مجلس انتخاب شدند، برخی در فضای مجازی نسبت به عدم تخصص روسای کمیسیون‌ها اعتراض داشتند. مثلا علیرضا منادی سفیدان که به عنوان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس انتخاب شده، دکترای حرفه‌ای دامپزشکی از دانشگاه آزاد اسلامی تبریز دارد. او البته شانس آورده که زاهدی، وزیر علوم احمدی‌نژاد به خاطر کرونا در بیمارستان بستری بوده و حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش او نیز در عوض رئیس نشدن در مجلس به سمتی بزرگ‌تر از کمیسیون آموزش یعنی ریاست کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می‌اندیشیده است.

* سه: با لحاظ تقسیم شغل‌های صورت گرفته در مجلس، تا به حال سر چهار نفر از بزرگان مجلس بی‌کلاه مانده است. یکی آقاتهرانی که احتمالا رئیس کمیسیون فرهنگی خواهد شد. سه نفر دیگر الیاس نادران، میرسلیم و علیرضا زاکانی هستند. مجلس حالا دو پست دارد که می‌تواند در اختیار دو نفر از این جمع قرار دهد.

یکی دیوان محاسبات کشور و دیگری مرکز پژوهش‌های مجلس. دیوان محاسبات البته رئیسی به نام عادل آذر دارد که در ماه‌های آخر مجلس یازدهم با قرائت آن گزارش جنجالی تفریغ بودجه نشان داد که آماده همکاری با مجلس اصولگرای یازدهم هم است. محسن اسماعیلی و لطف الله فرزونده دیگر نامزدهای رسانه‌ای شده برای دیوان محاسبات هستند در حالی که نام مهرداد بذرپاش، احسان خاندوزی و محمدحسین حسین‌زاده بحرینی هم برای مرکز پژوهش‌های مجلس رسانه‌ای شده است.

* چهار: بد نیست نگاهی هم داشته باشیم به طرح‌هایی که تاکنون در مجلس یازدهم مطرح شده است. بر اساس اطلاعات سایت مرکز پژوهش‌های مجلس تاکنون سه طرح جمعیت و تعالی خانواده، شفافیت آرای نمایندگان و ساماندهی سهام عدالت به طور رسمی در مجلس مورد پذیرش قرار گرفته یا به عبارت بهتر اعلام وصول شده است.

از سوی نمایندگان هم اعلام شده که طرح‌هایی با عنوان طرح جهش تولید دانش بنیان و طرح دیگری برای حمایت از سوت زنی (یعنی حمایت از کسانی که فساد اقتصادی را افشا می‌کنند) و طرح دیگری هم با عنوان اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری و در نهایت طرح دیگری هم برای کاهش تعطیلات تابستانی مجلس در دست تهیه است. بنابراین در حال حاضر با سه طرح رسمی و ۴ پیشنهاد طرح در مجلس روبه‌رو هستیم.

طرح دیگری برای سهمیه‌بندی بنزین به نفع محرومین نیز ظاهرا در دست تهیه است که در آن قرار است به طور خلاصه سهمیه بنزین به همه مردم تعلق گیرد که البته نهایی نشده است. آن طرح ازدواج اجباری هم که به پای مجلس یازدهم نوشته شده بود در واقع یک پیشنهاد بود از سوی یک روحانی به مجلس و طرح نمایندگان نبود.

کدخبر: ۳۳۵۲۲۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر