کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۹۵۸۸
تاریخ خبر:

مهد کودک‌ها در کدام شهرها می‌توانند بازگشایی شوند؟

ایسنا نوشت: رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه این سازمان متولی تربیت کودکان صفر تا شش سال است گفت: برنامه ریزی برای کودکان باید متناسب با زمانه و شرایط موجود باشد، قطعا باید به روز باشیم و امر تربیت کودکان را متناسب با یافته‌های جدید پیش ببریم.

وی ادامه داد: تحقیقات نشان داده کودکانی که دوره پیش‌دبستانی را گذرانده اند در دوران مدرسه موفقیت بیشتری داشته اند.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه بیش از ۸ میلیون کودک زیر شش سال داریم که بخشی از آنها در ۵۰ هزار مهدکودک و پیش دبستانی حضور دارند گفت: بیش از ۲۰۰ هزار مربی و کادر اجرایی در این مراکز خدمت رسانی می‌کنند. در برنامه های خود ایجاد ۲۰ هزار مهدکودک روستایی و مناطق محروم را پیش بینی کرده‌ایم. نیاز به ایجاد مراکز و تربیت خانواده‌ها در این مناطق جدی تر است و توسعه فعالیت در این مناطق را مدنظر داریم.

حاجیان زاده درباره روند فعالیت مهدهای کودک و صدور مجوزها گفت: تا دستورالعمل ها و استانداردهای جدید تصویب و تایید نشده با همان دستورالعمل های قبلی کارشان را ادامه می‌دهند و مجوزهایشان نیز تمدید می‌شود. تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ مجوزشان تمدید می‌شود تا دستورالعمل های جدید تصویب و به تایید هیئت امنا برسد.

وی درباره بازگشایی مهدکودک ها نیز گفت: مهدهای کودک از نظر ستاد ملی کرونا قبلا جزو گروه ۳ شغلی بودند و اخیرا در گروه ۲ قرار گرفته اند و می‌توانند در شهرهای نارنجی فعالیت کنند. در شهرهای قرمز هم با ضوابط خاص می‌توانند بازگشایی شوند، زیرا عموما مهدهای کودک کلاس های کم جمعیت دارند و مشکلی از نظر فاصله گذاری اجتماعی ندارند.

کدخبر: ۴۱۹۵۸۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر