کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۲۷۸۳
تاریخ خبر:

معمای سقوط پزشک آبادانی از ‌برج‌ ساحلی اروند

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | هر ماجرایی که بعد از حادثه متروپل در آبادان پیش می‌آید به صورت ناخودآگاه انگار اذهان عمومی را با پرسش‌های زیادی مواجه می‌کند، مانند همین داستان مرگ عجیب پزشک آبادانی که با جنجال رسانه‌ای و واکنش‌های زیادی در فضای مجازی مواجه شده است. داستانی که جزئیات زیادی از آن در دسترس قرار نگرفته ؛ فقط پازل اتفاقات را کنار یکدیگر می‌گذاریم. دکتر «پیوند علامه» پزشک طب اورژانس آبادان عصر جمعه ۲۷ خرداد با سقوط از طبقه هشتم محل زندگی خود جانش را از دست داد.

او یکی از پزشکان مطرح آبادانی بود که به دلیل نامعلومی از لابی خانه‌اش در طبقه هشتم برج ساحلی اروند به پایین افتاده و به بیمارستان شهید بهشتی آبادان انتقال یافت. تیم پزشکی اظهار داشته که هنگام انتقال او به بیمارستان حال عمومی این پزشک طب اورژانس بسیار وخیم بوده و تلاش پزشکان برای نجات جانش به نتیجه نرسید و لحظاتی پس از انتقال جان باخت.

اما حرف و حدیث‌های بسیاری در پی مرگ این پزشک در فضای مجازی و افکار عمومی شکل گرفت و زمزمه‌ها مرگ او را به ماجرای متروپل و حسین عبدالباقی ربط دادند و همین باعث واکنش دانشگاه علوم پزشکی آبادان شد و بیانیه‌ای نیز در این رابطه منتشر کرد با این مضمون:

«ضمن عرض تسلیت به خانواده مرحوم دکتر پیوند علامه، پزشک تازه درگذشته دانشگاه علوم پزشکی آبادان، به استحضار می‌رساند برخلاف برخی شایعات بی‌اساس و بدون مدرک منتشرشده در بعضی از صفحات مجازی، مبنی بر ارتباط مرگ دکتر علامه با موضوع تأیید هویت جسد مالک هلدینگ عبدالباقی، لازم به ذکر است پزشک یادشده در تاریخ مذکور پزشک شیفت نبوده و به هیچ عنوان در بیمارستان حضور نداشتند.

دکتر علامه روز قبل از تأیید هویت جسد حسین عبدالباقی، آبادان را به مقصد تهران ترک می‌کنند که پرواز به دلیل مشکلات فنی در شیراز به زمین می‌نشیند و ایشان از شیراز به صورت زمینی به آبادان بازمی‌گردند و زمانی به بیمارستان می‌آیند که جسد به سردخانه منتقل شده بود.کذب ‌بودن این شایعه زمانی بیشتر از همیشه نمایان می‌شود که اصولاً تأیید هویت جسد برعهده پزشک طب اورژانس نیست و پزشکی قانونی و قوه قضائیه متولی این وظیفه هستند.»

اما خبرگزاری فارس براساس گزارش میدانی از علت حادثه نوشته است دلیل مرگ یکی از پزشکان طب اورژانس، اختلاف خانوادگی ایشان با همسرش بود، گویا سوابق درگیری متعددی طی یکی دوسال گذشته باهم داشتند و در این خصوص اهالی بیان داشتند لحظه قبل از سقوط پزشک، صدای زد و خورد و شکستن اجسام را می‌شنیدند، ظاهرا همسر پزشک تلاش می‌کند جلوی اقدام شوهرش را بگیرد که در این زمینه موفق نمی‌شود ودر نهایت پزشک مورد نظر از ارتفاع پرتاب می‌‌شود. تحقیقات در خصوص جزئیات دقیق علت این حادثه و مرگ این پزشک آبادانی توسط پلیس در دست بررسی است. همسر دکتر علامه نیز خودش پزشک اطفال در آبادان است.

چند نکته در این ماجرا وجود دارد. فیلمی از دکتر علامه منتشر شده که او را در حال بازگشت به آبادان از راه شیراز نشان می‌دهد که در نزدیکی گچساران ضبط شده و مشخص نیست تاریخ فیلم به قبل از انتقال جسد عبدالباقی به سردخانه ضبط شده یا بعد از آن؟ نکته بعدی این است که در روزهای اول حادثه متروپل در خبرها رصد می‌شد که اجساد را به اورژانس انتقال داده و بعد از تشخیص هویت به سردخانه و پزشکی قانونی منتقل می‌کردند و حوزه کاری دکتر علامه در طب اورژانس تاییدگواهی فوت بوده است.

نکته سوم نیز محل زندگی او است که در برج ساحلی اروند بوده برجی که حامد عبدالباقی (برادر حسین عبدالباقی مالک برج متروپل)ساخته است. برجی رو به رودخانه که به قول محلی‌ها نمای بسیار زیبایی دارد. بعد از فاجعه ریزش ساختمان متروپل در آبادان که منجر به جان‌باختن ۴۳ نفر شد یکی از پرسش‌های افکار عمومی این بود که آیا حسین عبدالباقی مالک متروپل مرده یا زنده است‌؟ و در فضای مجازی مطرح شد این پزشک هویت جسد عبدالباقی را تایید نکرده!

هرچند بعدها اعلام شد که این جسد حتما به عبدالباقی تعلق دارد. اگرچه علت این حادثه در دست بررسی است و فعلا فوت او سقوط از بلندی عنوان می‌شود و عده‌ای هم مرگ او را به دلیل اختلاف خانوادگی بیان می‌کنند اما طبق نوشته همکارانش در فضای مجازی، او از لحاظ حال روحی مساعد بوده و آنها متوجه اثری از اقدام به مرگ خودخواسته در او ندیده‌اند.

کدخبر: ۴۶۲۷۸۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر