کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۰۳۰۱
تاریخ خبر:

معرفی ‌پرفروش‌ترین ماشین‌های ظرفشویی

روزنامه هفت صبح، گروه بازار | بازار لوازم خانگی ایران با دردسرهایی مثل افزیش قیمت‌ها و خروج برندهای خارجی روبه‌رو است. با این‌حال یک برند ایرانی می‌گوید، موفق شده یک ماشین ظرفشویی تمام‌ایرانی بسازد. تاکنون برندهای داخلی لوازم خانگی فناوری تولید ماشین ظرفشویی را نداشتند و با این اتفاق، حالا در تولید ماشین ظرفشویی هم مثل ماشین لباسشویی و یخچال‌فریزر خودکفا شده‌ایم. با این حساب در بین انواع لوازم خانگی صرفا اجاق ماکروویو باقی مانده و فعلا باید منتظر مدل داخلی آن باشیم.

گروه تولیدکننده اولین ماشین ظرفشویی ایرانی می‌گوید، این مدل می‌تواند با مصرف ۹لیتر آب در مدت ۳۰دقیقه ظرف‌های کثیف ۱۴نفر را بشوید و قرار است برای سال اول ۳۰۰هزار دستگاه ماشین ظرفشویی تولید و روانه بازار شود. بررسی‌های ما نشان می‌دهد، این محصول هنوز به فروشگاه‌ها نیامده و اگر بخواهیم ماشین ظرفشویی بخریم، چاره‌ای جز اعتماد به مدل‌های مونتاژی یا خرج‌کردن برای مدل‌های خارجی نداریم. در این گزارش ۱۰مدل از پرفروش‌ترین ماشین‌های ظرفشویی را معرفی کرده‌ایم که پنج‌مورد آنها مبله یا ایستاده و پنج‌مورد دیگر رومیزی هستند.

*** ‌پرفروش‌ترین ماشین‌های ظرفشویی مبله
مدل‌های مبله یا ایستاده برای خانواده‌هایی که زیاد مهمانی می‌گیرند، گزینه بهتری به‌نظر می‌رسد. در غیر این‌صورت باید منتظر بمانید تا ظرف‌های ناهار و شام را همگی باهم بشویید تا ظرفیت ماشین ظرفشویی کامل پر شود.

* یک: پاکشوما، مدل MDF-14304
ماشین ظرفشویی پاکشوما علاوه بر هشت‌برنامه شست‌وشوی اصلی دو برنامه کمکی هم برایتان گذاشته تا هر مدل که خواستید ظرف‌هایتان را بشویید. ظرفیت ۱۴نفره ماشین ظرفشویی پاکشوما آن را به گزینه محبوب خانواده‌های پرجمعیت و آنهایی که چندروز یک‌بار مهمان به خانه دعوت می‌کنند، تبدیل کرده است.

فروشنده‌ها می‌گویند این ماشین ظرفشویی طوری کار می‌کند که قند توی دلتان آب می‌شود. صدایش حتی از مدل‌های رومیزی هم کمتر است و آزارتان نخواهد داد. اگر از همین صدای کم هم ناراحت شوید، می‌توانید موقتا شست‌وشو را متوقف کنید و آن را عقب بیندازید. این مدل پنل تنظیمات دیجیتال ندارد و صرفا یک نمایشگر LED شما را در جریان زمان باقی‌مانده تا پایان شست‌وشو قرار می‌دهد.
* چرا نباید بخریم: اگر بخواهید این ماشین ظرفشویی را بخرید باید ۱۴میلیون و ۵۰۰هزار تومان هزینه کنید.

* دو: کرال، مدل DS-1548
وقتی ماشین ظرفشویی کرال مدل DS-1548 داشته باشید، با خیال راحت می‌توانید تا هر چند نفر را که دلتان خواست به خانه دعوت کنید. ظرفیت شست‌وشوی این ماشین ظرفشویی ۱۵نفره است که نکته مثبتی نسبت به دیگر رقبا به حساب می‌آید. به‌خصوص که قیمت آن خیلی کمتر از بقیه و حدود ۱۰میلیون و ۵۰۰هزار تومان است. همین ظرفیت بالا امکان شست‌وشوی قابلمه‌های بزرگ را برایتان فراهم می‌کند.

این مدل در هر مرتبه شست‌وشو ۱۰لیتر آب مصرف می‌کند که نسبت به بقیه مدل‌ها خیلی بالاست. امکان تاخیر ۲۴ساعته برای شست‌وشو از جمله ویژگی‌های دیگر این مدل به‌حساب می‌‌آید.
* چرا نباید بخریم: مصرف زیاد آب و رده انرژی A باعث می‌شود چندان نتوانیم روی این ماشین ظرفشویی حساب باز کنیم. حتی اگر ارزان‌ترین مدل مبله موجود در بازار باشد.

* سه: جنرال‌آدمیرال، مدل D-G423
ماشین ظرفشویی جنرال‌آدمیرال هشت‌برنامه شست‌وشو ازجمله شست‌وشوی سریع، اقتصادی، شدید و نصف ظرفیت دارد. قیمت آن ۱۱میلیون و ۳۰۰هزار تومان است و نسبت به بقیه ماشین‌های ظرفشویی خرج زیادی روی دستتان نخواهد گذاشت. دو سبد و یک قفسه شاید برای مرتب کردن ۱۴۴پارچه ظرف کافی نباشد

اما ظرفشویی جنرال‌آدمیرال ۱۴نفره می‌تواند این تعداد ظروف را در مدت زمان ۳۰دقیقه بشوید. می‌توان سبدهای آن را در ارتفاع مختلف قرار داد تا اگر قابلمه بزرگ داشتید، چندان به مشکل نخورید. این مدل در هر مرتبه شست‌وشو هشت‌لیتر آب مصرف می‌کند و رده انرژی آن A++ است.
چرا نباید بخریم: مرتب کردن ظرف‌ها در محفظه ماشین ظرفشویی با دو سبد و یک قفسه کار سختی به‌نظر می‌رسد.

* چهار: مایدیا، مدل WQP12-J7635E
بعضی فروشنده‌ها ظرفشویی مایدیا مدل WQP12-J7635E را در دسته ۱۴نفره‌ها می‌گذارند اما همانطور که از اسمش می‌توان فهمید، این ماشین ظرفشویی ۱۲نفره است. در هر مرتبه شست‌وشو ۱۰لیتر آب مصرف می‌کند. این ماشین ظرفشویی شش‌برنامه شست‌وشو دارد که از جمله آنها می‌توان به شست‌وشوی سریع، اقتصادی و نصف ظرفیت اشاره کرد.

دکمه‌هایش لمسی نیستند و همین مورد یک ظاهر کلاسیک برای ماشین ظرفشویی مایدیا درست کرده که احتمالا برای خیلی‌ها جذاب نباشد. ظرفشویی مایدیا سه سبد دارد ولی صرفا ارتفاع سبد وسطی را می‌تواند تغییر داد. سیستم تشخیص میزان کثیفی ظروف باعث می‌شود تا تمیز شدن کامل، ماشین ظرفشویی مایدیا دست از کار نکشد.
* چرا نباید بخریم: ۱۳میلیون تومان برای ماشین ظرفشویی ۱۲نفره احتمالا رقم بالایی باشد. به‌خصوص که موقع کار کلی سروصدا می‌کند.

* پنج: برتینو، مدل BWD1427
پنل تنظیمات لمسی با یک نمایشگر بزرگ تا حد زیادی کلاس کار ماشین ظرفشویی برتینو مدل BWD1427 را بالا برده و حداقل جلوه ظاهری خوبی به آن بخشیده است. قیمت آن ۱۲میلیون و ۳۰۰هزار تومان است و از این نظر نه گران است و نه ارزان. این مدل شش‌برنامه شست‌وشو دارد. اگر خیلی عجله داشته باشید، در حد ۱۱دقیقه صرفا ظرف‌ها را آبکش می‌کند و تحویلتان می‌دهد.

طرف مقابل برنامه اقتصادی‌اش حدود یک‌ساعت طول می‌کشد. شست‌وشوی سریع ۲۶دقیقه‌ای هم دارد و به‌طور خلاصه با هر سرعتی که شما دوست داشته باشید ظرف‌هایتان را می‌شوید. تازه امکان تاخیر انداختن در شست‌وشو تا ۱۲ساعت از دیگر ویژگی‌های این مدل به حساب می‌آید.
* چرا نباید بخریم: موقع کار کردن این ماشین ظرفشویی باید دودستی گوش‌هایتان را بگیرید.

*** ‌پرفروش‌ترین ماشین‌های ظرفشویی رومیزی
روی میز، اوپن، کانتر یا هر جایی که فکرش را بکنید جا می‌گیرند. مدل‌های رومیزی برای کسانی که می‌خواهند به طور مستمر از ماشین ظرفشویی استفاده کنند، گزینه بهتری است. چراکه لازم نیست منتظر بمانید تا ظرف‌های کثیف به اندازه‌ای باشند تا ظرفیت ماشین را پر کنند.

* یک: مایدیا، مدل WQP6-3602F
کوچک‌ترین و جمع‌وجورترین مدل در بین ماشین‌های ظرفشویی رومیزی همین مدل WQP6-3602F مایدیا است که ابعاد آن حتی از نیم‌متر هم کوچک‌تر است. ظرفیت آن در حد یک خانواده شش‌نفره است و نباید برای مهمانی‌های پر و پیمان روی آن حساب باز کنید. این ماشین ظرفشویی در هر دور شست‌وشو، حدود ۶٫۵لیتر آب مصرف می‌کند و رده انرژی آن A+ است. هفت‌برنامه شست‌وشو دارد و صدای کار کردن ۴۹دسی‌بل آن، تفاوت چندانی با بقیه مدل‌ها ندارد. پنل تنظیمات این مدل تا حد زیادی جلوه خوبی به ظاهر آن بخشیده. دکمه‌هایش لمسی است و می‌توان هفت‌برنامه شست‌وشوی آن را از همین پنل انتخاب کرد.
* چرا نباید بخریم: اگر باحوصله در بازار بچرخید، می‌توانید مدل‌هایی ارزان‌تر از هشت‌میلیون و ۴۰۰هزار تومان پیدا کنید. همچنین رده مصرف A+ چندان چنگی به دل نمی‌زند.

* دو: مجیک، مدل KOR-2155B
فقط چند برگ ساده روی در ماشین ظرفشویی مجیک مدل KOR-2155B باعث شده این مدل از نظر زیبایی چندقدم از رقبایش جلو بیفتد. اگر این طراحی دلتان را برده، باید برای خریدش تقریبا هشت‌میلیون و ۳۰۰هزار تومان هزینه کنید. این مدل بیشترین ظرفیت شست‌وشو را در بین ماشین‌های ظرفشویی رومیزی دارد و می‌تواند ظرف‌های کثیف هشت‌نفر را بشوید.

اگر انتظار بیشتری داشته باشید، باید سراغ مدل‌های مبله بروید. هفت‌برنامه شست‌وشوی این مدل به شما کمک می‌کند تا بین شست‌وشوی معمولی، اقتصادی، حساس، شکننده، سریع و شست‌وشوی ظروف کریستالی و میوه و سبزیجات یکی را انتخاب کنید.
* چرا نباید بخریم: اگر ماشین ظرفشویی را برای کم‌کردن مصرف آب می‌خواهید، دور این مدل را خط بکشید. چراکه رده مصرف آن روی A قرار گرفته و در این زمینه ناامیدتان خواهد کرد.

* سه: آ ا گ، مدل F56202S0
ماشین ظرفشویی شش‌نفره AEG مدل F56202S0 هیچ امتیاز ظاهری ندارد. یک نمایشگر کوچک LED‌ ساده در کنار سه‌تا دکمه، کل پنل تنظیمات این مدل را تشکیل داده‌اند. صدایش کمی بیشتر از رقبا است و ۵۰دسی‌بل اندازه‌گیری شده. در عوض مدت کوتاه‌‌تری طول می‌کشد تا ظرف‌هایتان را تمیز و براق به شما تحویل دهد. چراکه مدت زمان شست‌وشوی آن تنها ۲۰دقیقه است.

این ماشین ظرفشویی هفت‌میلیون و ۳۰۰هزار تومان قیمت دارد و این مورد کمبودهایش را تا حدودی جبران کرده. رده انرژی آن A+ است و در هر مرتبه شست‌وشو حدود ۶٫۵لیتر آب مصرف می‌کند.
* چرا نباید بخریم: اختیارتان برای کنترل این ماشین ظرفشویی در پایین‌ترین حد ممکن است. طوری که برای یادگیری کار کردن با سه دکمه احتمالا لازم باشد یک کلاس آموزشی با جزوه دفترچه راهنما بگذرانید.

* چهار: ریتون، مدل Golden Touch
کم‌مصرف‌ترین ماشین ظرفشویی که می‌توان در بازار پیدا کرد، ریتون مدل Golden Touch است. با ۴٫۸لیتر آب، ظرف‌های کثیف شش‌نفر را می‌شوید و برای همین رده انرژی آن در محدوده A+++ یعنی بالاترین حد از صرفه‌جویی قرار گرفته. ظاهرش به لطف رنگ مشکی، دکمه‌های لمسی و کنترل‌پنلی که روی در قرار گرفته چندپله بالاتر از رقباست.

با همین کنترل‌پنل می‌توان بین هفت‌برنامه شست‌وشو یکی را انتخاب کرد. این مدل قفل کودک هم دارد تا خیالتان را بابت بازیگوشی فرزندتان راحت کند. اگر مجذوب ویژگی‌های این ماشین ظرفشویی شدید، برای خرید آن هفت‌میلیون و ۷۰۰هزار تومان بودجه لازم خواهید داشت.
* چرا نباید بخریم: مشکل اعمال تنظیمات کم چیزی نیست. کنترل‌پنل آن دو دکمه بیشتر ندارد و ممکن است برای انتخاب برنامه شست‌وشوی مورد نظرتان شما را اذیت کند.

* پنج: سام، مدل DW-T1410S
ارزان‌ترین ماشین ظرفشویی موجود در بازار سام مدل DW-T1410S است که با بودجه کمتر از هفت‌میلیون تومان می‌توان آن را خرید. برخلاف ظاهر کوچکش، ظرفیت شست‌وشوی ظروف کثیف هشت‌نفر را دارد و می‌تواند خیالتان را بابت دورهمی‌های کوچک راحت کند. شش‌برنامه شست‌وشوی این مدل به شما کمک می‌کند تا متناسب با ظرف‌های مختلف یکی را انتخاب کنید. ظاهر آن به‌قدری دلربا نیست که بخواهید در نگاه اول عاشقش شوید، مگر اینکه دید کاملا اقتصادی به آن داشته باشید.

* چرا نباید بخریم: ابا قیمت شش‌میلیون و ۹۰۰هزار تومان نباید انتظار زیادی از این ماشین ظرفشویی داشته باشید. برچسب انرژی آن A است و از نظر مصرف آب تفاوت چندانی با شست‌وشوی دستی ندارد. همچنین مدت زمان شست‌وشوی آن بالاتر از بقیه رقباست و در هر مرتبه کلی منتظرتان خواهد گذاشت.

کدخبر: ۳۴۰۳۰۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر