کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۷۶۵۵
تاریخ خبر:

معرفی ۱۰ کتاب، ۱۰ انیمه معروف

روزنامه هفت صبح | کتاب مانگا چیست؟ «کمیک»، «کمیک استریپ»، «گرافیک نول» و… هرچند اگر بخواهیم به جزئیات بپردازیم هر یک از این قالب‌ها تفاوت‌هایی با هم دارند، اما در کلیت همگی زیرشاخه همان «کمیک» قابل دسته‌بندی هستند؛ یعنی قصه‌ای که تلاش می‌کند همراه با تصویر، روایتی را دنبال کند. ریشه آن هم به اواخر قرن نوزدهم برمی‌گردد؛ زمانی که مجله‌ای هفتگی، انتشار داستانی طنز و فکاهی را به شکل ترکیبی از تصویر و قصه، آغاز کرد. اما جدی شدن ماجرا مربوط است به ابتدای قرن بیستم. وقتی پیشرفت‌های صنعتی به چاپ رنگی رسیدند، روزنامه‌ها شروع به انتشار داستان‌هایی تصویرمحور به شکل رنگی کردند.

* یک: برادری؛ کیمیاگری تمام‌فلزی
ژانر: ماجراجویى، فانتزى، دلهره‌آور
سال انتشار مانگا: ٢٠٠١
وضعیت مانگا: به اتمام رسیده
شروع پخش انیمه: ٢٠٠٩
وضعیت انیمه: به اتمام رسیده
امتیاز IMDB: ٩.١

خلاصه: دو برادر مادرشان را به دلیل یک بیماری لاعلاج از دست می‌دهند. آنها با نیروی کیمیا، از دانشی ممنوع برای برانگیختن مادرشان استفاده می‌کنند، اما کارشان با شکست روبه‌رو می‌شود و به عنوان مجازاتی برای استفاده از این‌گونه کیمیا، برادر بزرگ‌تر، ادوارد الریک پای چپش و برادر کوچک‌تر، الفونس الریک تمام بدنش را از دست می‌دهد. ادوارد برای نجات برادرش دست راستش را قربانی می‌کند و می‌تواند روح برادرش را به یک زره کامل پیوند بزند و ادوارد با کمک یک دوست خانوادگی اعضای بدن فلزی، «اتومیل» را دریافت می‌کند تا آنها را جایگزین اعضای از دست‌رفته‌اش کند. با این کار او سوگند یاد می‌کند که به دنبال اکسیر بگردد تا خود و برادرش را به بدن‌های اول‌شان بازگرداند….

* دو: حمله به تایتان
ژانر: پساآخرالزمانى، اکشن، تخیلى
سال انتشار مانگا: ٢٠٠٩
وضعیت مانگا: به اتمام رسیده
شروع پخش انیمه: ٢٠١٣
وضعیت انیمه: در حال پخش
امتیاز IMDB: ٨.٩

* خلاصه: ١٠٧سال پیش از شروع داستان، ظهور غول‌هایی انسان‌مانند که آنها را تایتان می‌نامند، بشریت را وادار به زندگی در درون دیوارهایی بلند کرد.این دیوارها به صورت سه دایره هم‌مرکز هستند و به ترتیب با نام‌های ماریا، رز و سینا شناخته می‌شوند.۱۰۰سال است که انسان‌ها درون این دیوارها با آرامش زندگی کرده‌اند تا اینکه ناگهان روزی، غولی بلندتر از دیوار ماریا، دیوار را سوراخ کرده و راه را برای ورود تایتان‌های دیگر فراهم می‌کند. داستان، حول محور شخصیت «اِرن یِگِر»، خواهرخوانده‌اش «میکاسا آکرمن» و دوست این دو با نام «آرمین آرلرت» می‌گذرد.پس از سقوط دیوار ماریا و شهر شیگانشینا توسط تایتان‌ها، مادر اِرن به دست یک تایتان کشته می‌شود و او قسم می‌خورد که انتقام مادرش را از تایتان‌ها بگیرد…

* سه: شیطان‌کُش
ژانر: تخیلى، ماجراجویى، اکشن
سال انتشار مانگا: ٢٠١۶
وضعیت مانگا: به اتمام رسیده
شروع پخش انیمه: ٢٠١٩
وضعیت انیمه: در حال پخش
امتیاز IMDB: ٨.٧

خلاصه: در عصر تایشوی ژاپن، «تانجیرو کامادو» پسری باهوش و مهربان است که همراه با خانواده‌اش در کوه‌ها زندگی و از طریق فروش زغال چوب، امرار معاش می‌کند. اما همه چیز زمانی که خانواده‌اش توسط دیوها مورد حمله قرار می‌گیرند، تغییر می‌کند. بعد از آن خانواده‌اش به دست «موزان» که پادشاه شیاطین است، کشته می‌شود. تانجیرو و خواهر کوچک‌ترش «نزوکو» تنها بازماندگان این حادثه هستند.در این بین نزوکو تبدیل به دیو می‌شود، اما به‌طور غیرمنتظره نشانه‌هایی از احساسات و تفکر انسانی از خود نشان می‌دهد. تانجیرو به منظور گرفتن انتقام و کمک به خواهرش و یافتن راهی برای تغییر دوباره او به یک انسان، تبدیل به یک شکارچی و شیطان‌کش می‌شود. اتفاقات بعدی ماجرا، قصه را به چالش‌های جدیدی می‌کشاند که هیجانی تازه به همراه دارد.

* چهار: آکادمی قهرمانانه من
ژانر: ماجراجویى، فانتزى، ابرقهرمانى
سال انتشار مانگا: ٢٠١۴
وضعیت مانگا: در حال پخش
شروع پخش انیمه: ٢٠١۶
وضعیت انیمه: در حال پخش
امتیاز IMDB: ٨.۵

خلاصه: داستان درباره پسر نوجوانی به نام «ایزوکو میدوریا» است که با نام مستعار «دِکو» شناخته می‌شود. این اسم مستعار در ژاپنی دارای دو معنی بی‌عرضه و باپشتکار است که بعدها در طی انیمه ایزوکو همین نام را برای اسم قهرمانی خود انتخاب می‌کند و همیشه رویای تبدیل شدن به یک قهرمان را داشته است. از بخت بد او، در دنیایی که همه مردم دارای قدرت‌های شگفت‌انگیز هستند و فقط بیست درصد مردم عادی به دنیا می‌آیند، او نیز یکی از آدم‌های عادی است. بعد از ملاقات با قهرمان محبوبش «آل مایت» او راهی پیدا می‌کند تا از وضعیت عادی بودنش خلاص شود و بتواند در مدرسه معروف U.A که برای دوره قهرمانی خود معروف است شرکت کند، با این امید که بتواند به رویاهایش حقیقت ببخشد.

* پنج: هانتر، هانتر
ژانر: ماجراجویى، اکشن، هنرهاى رزمى
سال انتشار مانگا: ١٩٩٨
وضعیت مانگا: به اتمام رسیده
شروع پخش انیمه: ١٩٩٩
بازسازى انیمه: ٢٠١١
وضعیت انیمه: به اتمام رسیده
امتیاز IMDB: ٨.٩

خلاصه: هانتر به معنی شکارچی، کسی است که برای انجام عملیات خطرناک به تمام نقاط دنیا سفر می‌کند؛ در اعماق سرزمین‌های ناشناخته و برای به دست آوردن گنجینه‌های مخفی. «گو» پسر یک هانتر است که مدت‌های مدیدی است پدرش ناپدید شده است. او معتقد است اگر راه پدرش را ادامه بدهد، می‌تواند بالاخره او را پیدا کرده، به خانه بازگرداند. گون به محض اینکه پا به سن دوازده‌سالگی می‌گذارد، خانه را به قصد شرکت در آزمون انتخاب هانتر ترک می‌کند؛ آزمونی پر از امتحانات مرگبار. در این سفر او سه دوست صمیمی پیدا می‌کند. «کوروپیکا»، مشتاق گرفتن انتقام، «لئوریو» که رویاى پزشک شدن دارد و «کیلوا»، آدمکش سابق. هر چهار نفر آنها برای عبور از مراحل سخت این امتحان با یکدیگر همکاری می‌کنند و اتفاقاتى براى آنان رخ می‌دهد.

* شش: دفترچه مرگ
ژانر: معمایى، روانشناسى، دلهره‌آور
سال انتشار مانگا: ٢٠٠٣
وضعیت مانگا: به اتمام رسیده
شروع پخش انیمه: ٢٠٠۶
وضعیت انیمه: به اتمام رسیده
امتیاز IMDB: ٩.٠

خلاصه: «لایت یاگامی» پسر جوانی که از ظلم و فساد بیزار است به طور تصادفی دفتری پیدا می‌کند که رویش نوشته‌ شده «دفترچه مرگ». در صفحه اول دفتر توضیح داده شده که اگر نام شخصی در دفتر نوشته شود، آن شخص پس از ۴۰ ثانیه بر اثر حمله قلبی خواهد مرد. لایت درصدد استفاده از دفتر برمی‌آید و شروع به کشتار مجرمان می‌کند، ولی پلیس به مرگ پی در پی مجرمان مشکوک می‌شود و تصمیم می‌گیرد قاتل را پیدا کند. پرونده این قتل‌ها، به دست بهترین کارآگاه جهان به نام «ال» مى‌افتد… کسی تا به حال چهره این کارآگاه خبره را ندیده است. ال به دلیل مسائل حفاظتی و امنیتی، فقط از طریق مکالمه صوتی با پلیس در ارتباط است تا هویتش نزد لایت فاش نشود….

* هفت: ناروتو
ژانر: ماجراجویى، فانترى، کمدى، هنرهاى رزمى
سال انتشار مانگا: ١٩٩٧
وضعیت مانگا: به اتمام رسیده
شروع پخش انیمه: ٢٠٠٢
وضعیت انیمه: به اتمام رسیده
امتیاز IMDB: ٨.٣

خلاصه: ۱۲ سال قبل از شروع داستان، روباهی شرور و قدرتمند نام «کیوبی» به دهکده کونوها حمله می‌کند. هوکاگه چهارم با استفاده از یک طلسم قوی موفق می‌شود کیوبی را زندانی کند. ناروتو پسری یتیم است و اکثر مردم دهکده کونوها، او را همان کیوبی می‌بینند و از او متنفر هستند. بنا به فرمان هوکاگه سوم، هیچ‌کس حق ندارد در مورد وقایع رخ‌داده مرتبط با حمله کیوبی حرفی بزند؛ برای همین همسالان ناروتو چیزی در این مورد نمی‌دانند. با وجود این، به‌ علت رفتار بزرگسالان و تأثیر این رفتار تنفرآمیز روی فرزندان‌شان، ناروتو دوران کودکی خود را بدون هرگونه رابطه صمیمانه و دوستی سپری می‌کند. در آغاز ناروتو بدترین شاگرد مدرسه نینجاهاست، اما با تلاش زیاد قدرت‌های خودش را افزایش می‌دهد و بالاخره فارغ‌‌التحصیل می‌شود….

* هشت: وان پیس
ژانر: فانتزى، ماجراجویى
سال انتشار مانگا: ١٩٩٧
وضعیت مانگا: ادامه دارد
شروع پخش انیمه: ۱۹۹۹
وضعیت انیمه: ادامه دارد
امتیاز IMDB: ٨.٨

خلاصه: گل دی راجر به عنوان پادشاه دزدان دریایی زمانى که اعدام می‌شود اعلام می‌کند، گنجینه‌اى به نام «وان پیس» جایی در «گرند لاین» پنهان شده است. دزد دریایی به نام «مانکی دی لوفی»، پسری است که آرزو دارد گنج افسانه‌ای را بیابد و پادشاه دزدان دریایی شود. اما او باید ابتدا جهت یافتن گنج همراهانی برای خود پیدا کند. حال همه دزدان دریایی جهت یافتن «وان پیس» و گرفتن عنوان پادشاه دزدان دریایی در تلاش هستند. مانکی دی لافی بعد از خوردن میوه شیطانی به یک پسر لاستیکی تبدیل شده است. حالا او و همراهانش عازم یافتن «وان پیس» می‌شوند و در این راه با دشمنان جنگیده، دوستان جدیدی پیدا می‌کنند و ماجراهای فراوانی خلق می‌شود؛ ماجراهایی که هر کدام مخاطب را با خود به نوعی همراه می‌کند….

* ۹: غول توکیو
ژانر: روانشناسى، دلهره‌آور، فانتزى
سال انتشار مانگا: ٢٠١٢
وضعیت مانگا: به اتمام رسیده
شروع پخش انیمه: ٢٠١۴
وضعیت انیمه: به اتمام رسیده
امتیاز IMDB: ٧.٨

خلاصه: دختر و پسری در شبی تاریک در حال گپ و گفت و پرسه شبانه هستند. حین گفت‌وگو به‌تدریج فضا از جوی صمیمانه به فضایی مخوف و وحشتناک تبدیل می‌شود. جریان از این قرار است که یکی از این دو، ماهیتی جدا از دیگری دارد. پسر در صحنه‌ای می‌فهمد که در این مدت با یک انسان دوست نبوده است. قصه فراتر از این حرف‌هاست. در شهر توکیو، موجودات مرموزی به نام «غول» در پی شکار و خوردن انسان‌ها هستند و مردم را به وحشت انداخته‌اند. آنها نمی‌دانند «غول‌ها» پشت کدام چهره انسانی مخفی شده‌اند. «کانکی» یک دانشجوی ساده است که بعد از آشنایی با دختری که علایق مشترکی به خواندن کتاب دارند، سرنوشتش برای همیشه تغییر می‌کند چراکه او همان پسری است که با یک غول مواجه شده است.

* ۱۰: فوتبالیست‌ها
ژانر: ورزشى، خانوادگى
سال انتشار مانگا: ١٩٨١
وضعیت مانگا: به اتمام رسیده
شروع پخش انیمه: ١٩٨٣
وضعیت انیمه: به اتمام رسیده
امتیاز IMDB: ٨.٣

خلاصه:داستان سوباسا اوزارا، پسر ۱۱ساله‌ای را روایت می‌کند که در کودکی به لطف داشتن یک توپ فوتبال در دستانش از تصادف با یک ماشین جان سالم به در برده و همواره علاقه خاصی به فوتبال داشته است. سوباسا همراه مادرش به شهر نانکاتسو که برای داشتن مدارس فوتبال عالی مشهور است، سفر می‌کنند و در آنجا سوباسا با فوتبالیست‎های آینده‎دار دیگری آشنا می‎شود.

کدخبر: ۳۸۷۶۵۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر