کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۳۲۳۷
تاریخ خبر:

مصرف چه ‌تعداد تخم‌مرغ در هفته باعث مرگ می‌شود؟

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که خوردن فقط سه عدد تخم مرغ در هفته می‌تواند خطر مرگ را در جوانان افزایش دهد. کارشناسان در این مطالعه هشدار دادند که زرده تخم مرغ سرشار از کلسترول و چربی است که می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان، حملات قلبی و سکته مغزی را افزایش دهد.

این مطالعه که در مجله "PLOS Medicine" منتشر شد، نشان داده است که مصرف سه عدد تخم مرغ در هفته خطر مرگ زودرس را یک پنجم افزایش می‌دهد. نتایج نشان می‌دهد کسانی که ۳۰۰ میلی گرم کلسترول اضافی در روز مصرف می‌کنند - حدود سه تخم در هفته - ۱۹ درصد بیشتر در معرض مرگ هستند.

پروفسور یو ژانگ استاد دانشگاه ژجیانگ چین می‌گوید: در این مطالعه، ارتباط مصرف تخم مرغ با بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ ناشی از سرطان بررسی شد. او افزود: افزایش میزان مرگ و میر مرتبط با مصرف تخم مرغ به طور قابل توجهی تحت تأثیر کلسترول قرار گرفت.

در دوره گذشته، میزان مرگ و میر ناشی از سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی به ترتیب ۲۴ و ۱۶ درصد افزایش یافته است. اکنون کارشناسان از مردم می‌خواهند فقط سفیده تخم مرغ را مصرف کنند. این تحقیق همچنین نشان داد که دوستداران مرغ هم در معرض شدید بیماری‌های دیگر از جمله بیماری‌های تنفسی، آلزایمر و دیابت هستند.

کدخبر: ۳۷۳۲۳۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1613129077

    اولا شما ۲سال پیش خبری به همین مضمون در تاریخ ۲۵ اسفند ۹۷ منتشر کرده بودین https ://7sobh.com/id/251699 دوما: من متن اصلی مقاله رو دیدم , https://journals.plos.o rg/plosmedicine/article?id=10.1371/journ al.pmed.1003508 هیچ جاش صحبتی از “دوستدا ران مرغ هم در معرض شدید بیماری‌های دیگر از جمله بیماری‌های تنفسی، آلزایمر و دیاب ت هستند.” نشده. بلکه کلا بحث روی تخم مر غ کرده. نه مرغ.

  • _user_1602502052

    همیشه وقتی یه چیزی گرون میشه مضر من میشه !

  • _user_1568312485

    چرت گفتن

  • Mansourov

    ???

  • _user_1560876589

    ??????????????????????